• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
sstefanov - майстор
Пускаш парното да топли на макс, вентилатора на 3 да духа към стъклото и включваш и климатика. Решаваш си проблема за секунди.
Това си го пише и в книжката на колата (ако я имаш).
Илчо Илиев - майстор
Абе то книжка са ми оставили,но....не шпрехам италиано.....
Ся, може да прозвучи малоумно, но никога не бих се сетил за този вариант, за мен климатика(не климатроник) си е за в жегите и някак не ми се връзва посред зима да го включвам и то на студен мотор....
Обаче ще го пробвам при първа възможност,няма да е далеч момента....

Благодаря ВИ за съветите! :partyman: :partyman: :partyman:
ArturDent - Почти Безобиден
8180 написа:
Илчо Илиев написа:
но някак нещо не схванах връзката климатик и влага...
И аз, но битува такова твърдение - някой да обясни, ако може.

"Ами климатика изсушава въздуха." - не ми е достатъчно. Някак не ми се връзва кога и как го прави и някъде "дренира отнетата влага", примерно при -5оС?

Само ще ти кажа че на моята кошница (с климатроник), пусна ли да духа на стъклата климатика автоматично се пуска - няма зиме, няма лете. При превключване на духане в друга посока се изключва.
Да ти кажа има огромен ефект като е включен климатика.
8180 - майстор
ArturDent,
Нямам никаква причина да не ти вярвам, пък и на др. колеги.
Не съм карал такава умна кола и не ме е ясно как става номера.

Няма спор, мисля, че в изпотяването (замръзването) на стъклото участват два фактора:
- влажността и температурата, достигнали в комбинация Температурата на росата.

Известно ни е, че при по-висока температура (от парното) обдухващият въздухът става относително по-сух и има възможност да поеме и отнесе повече влага.

Също така знаем, че върху климатика кондензира влагата от преминаващият през него въздух и последният става по-сух като абсолютна влажност, но близо до 100% при температурата на изпарителя. Сам по себе си този въздух не може да поеме повече влага, АКО не бъде загрят, преди да обдуха стъклото. Така - на два етапа работят електрическите осушители.

Стефанов (май единствен) го подсказва. Как точно е организирано в дадена кола - не знам.
sstefanov написа:
Пускаш парното да топли на макс, вентилатора на 3 да духа към стъклото и включваш и климатика. Решаваш си проблема за секунди.
Ако всичкото до тук е вярно, ми се очертава следната ХИПОТЕТИЧНА стратегия за кола, която не го прави автоматично и има необходимите врътки И ВЪЗДУХОВОДИ:
- загряваш поне малко колата;
- включваш на рециркулация (без външен студен въздух);
- насочваш засмуквания от купето въздух към климатика за осушаване;
- ако е възможно после го пускаш през парното към стъклото - може да е организирано фабрично така - не съм се задълбочавал;
Заб.: В тази стратегия, филтрите по пътя на външния въздух не играят.

Може и да греша, но нещо приблизително такова трябва да се случи. Лично не съм ползвал климатик (обикновен) против изпотяване - Темпра, Ескорт, Канго и ми е интересно дали и как би могло да стане - скоро ще пробвам.
Аз пускам парното на мах с външен въздух (природно сух през зимата) и открехвам прозорец за изхвърляне на влажния. Случва се да попивам и с кърпа. :)
ivanovbg - майстор
8180 написа:
Аз пускам парното на мах с външен въздух (природно сух през зимата) и открехвам прозорец за изхвърляне на влажния. Случва се да попивам и с кърпа. :)
Като си карал колата около час преди да я заключиш отвори всички врати за 5 минути и ще изчезне всичко на другия ден.
kozl - майстор
Много пъти съм ползвал климатика против конденз по стъклата. Ми зимата като се качат пътниците и снега по дрехите и обувките се стопи в купето и влагата е вътре.
Няколко пъти ми се е случвало лятото в пороен дъжд климатика да ме спасява от конденз. Парното го включвам инстиктивно поради рязката промяна на температурата, но и на макс. конденза не пада от предното стъкло докато не пусна климатика. И както вече писах някои коли имат екстра бутон, който автоматично включва климатик, парно и насочва струята в предните стъкла.
И няма как да забравиш да пуснеш отоплението, защото явлението конденз се получава при ниски температури и трЕбе да си каяк да изтраеш на пуснат климатик в студено време.
На моята кола няма климатик и не ми работи нагревателя на задно стъкло. Решението СОНАКС и гумени легени в краката. Зимата от легените изливам водата от стопения сняг. За колите с мокети тази вода е в мокета и от там във въздуха в купето. Краткотрайното проветряване след пътуване ще подмени въздуха в купето, но няма да го охлади до външна температура. Освен това през нощта температурите спадат и конденза сутрин е налице при това в скреж.
И защо ли домашните радиатори се разполагат под прозорците?
Илчо Илиев - майстор
kozl написа:

И защо ли домашните радиатори се разполагат под прозорците?
И защо?
Може да си сложиш радиатора и на тавана, но под прозореца има естествен поток на въздух, циркулацията е по-голяма и отдаването и разпространението на температурата от радиатора става по-добре,а не,че на някого му пука,че джамовете били запотени....
Ама за колата си е друга работа....
kozl - майстор
Не е друга - същото е. Да пречи на конденза по стъклото. А за разпространението на температурата - не е така. Обичайно до прозореца има и перде, така част от циркулацията минава м-у пердето и прозореца и затопления въздух се охлажда като обменя температура със стъклото. И така най-икономичното отопление, е това което топли локално тялото човешко. Минимум енергия - максимално усещане - останалото е комфорт.
Илчо Илиев написа:
търках с вестници, файда няма
Не ползвай вестници за бърсалки. По тях има печатарско мастило, което се размазва по стъклото. След като преглеждах и разлиствах пресата съм барнал мебелите бели и после гледам отпечатъци от мастило печатарско по вратичката съм разпечатал. :shock:
Чаро - Акълия
Извода- парното на максимум с пуснат климатик.
Другия извод- по-старите Опели си се потят. Карал съм няколко модела и от тогава ги наблюдавам през хладните сезони. Потенето е масово и след време води до ръжда. :lol:
Дас Опель!
Доста от новите кошници (ако нямат защита по ниска температура или просто не отчитат грешка за ниско налягане в системата) си пускат компресора при настройване на потока към предното стъкло. Без значение дали струята е топъл или студен въздух!
Моята под около -5 не подкарва компресора по една или друга причина.
kapanec - специалист
И моята кола е като кошницата, на ArturDent но когато стане -5 гр климатроника не работи има някакъв датчик който го елиминира .Стелките са гумени "леген" леко отворен прозорец, ако не е замръзнал от големия студ И проветрение след спиране на колата .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Изпотяване на стъкла" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: