От мобилни телефони до цифрови камери
hidrazin - майстор
Не му пречи че тръгва под товар. За съжаление на схемата са пропуснали да напишат какъв е диода на линията за 12 волта. Ако е като на другите две за 5 и 3.3 волта ми се струва малко слабичък. Там са сложили SB1040 а той е 10А. Ще бъдеш много близо до максимума му.
:partyman:
Кики - специалист
Ще се отваря пак явно, и без това трябва да му върна номиналните обороти на вентилатора (сега са намалени), ще ги погледна диодите но имам някакъв бегъл спомен че са повече от показаното в схемата, 15 или 20А май бяха, ако не ще сменям. Благодаря за отговора.
alien - специалист
по принцип данните които ги дават за тока е максимален за всеки по отделно, без значение дали другите са натоварени, и въпреки това трудно покриват, ако не изгори може да се вдигнат малко другите напрежения и да сработи защита
щом е само 8А вероятно е от старите преди да се появи отделна жица 12в за процесора, което значи че 12В е слабо...
иначе най често ползват диоди с 200В пробивно напрежение (за изхода на 12в)
F16C20
F12C20
BYW51-200
BYQ30-200
а в по новите слагат 40120 или 40150 (има ги с най различни букви всеки производител си слага разни)
Последна промяна от alien на пет ное 15, 2013 7:58 pm, променено общо 1 път.
shadow__01 - майстор
Обикновено диода на +12V е по-малък от диодите за 3.3v и 5V. Пише, че е до 8A и както писаха ще се доближиш до максимума. Може да се наложи да смениш диода с по-мощен в същия корпус. Поне с някой до 12A.
Измери си напрежението под товар. Ако е 11.5V може да сложиш крушка или резистор на 5-те волта за да се стабилизира до около 12.
hidrazin - майстор
На дадената по-горе схема си има резистор на изхода в самото захранване.
:partyman:
Кики - специалист
Да, и на платката си ги има, схемата е едно към едно само с някои несъответствия в стойностите на някой елементи, сменил съм всички капацитети (електролитните само) без входните два, в най-скоро време като се захвана с монтажа на LED лентата ще го отворя за справка с диодите и някоя друга интервенция по кондове и вентилатор.
Subsa - специалист
Ще го натовариш до 8А и ще започне да кляка до 10,5 някъде и ще спре.
Трябва да натовариш малко и 5те волта, за да продължиш да товариш и 12те над този ток.
Реално лентите ще консумират по-малко като им падне напрежението и има голяма вероятност да не изключи изобщо, просто ще светят по-слабо диодите.
3*3,4V са около 10,2V и има последователни резистори.
Тока през диодите ще намалее, и моята теория, е че няма да спре, но ще светят по-слабо :)


По горната схема с D20 и C26 + компаратора 15-16пинове, е сглобена вид схема за ограничаване на мощността.
За единични спирания е перфектна, но работи само с останалата част, сътворена с 339 - тоест undervoltage защитата
Силно зависи от тока през транзисторите, тоест се влияе от входното напрежение.
Забележете как се взима от средната точка на драйверния транформатор.

Диода на 12те волта не е означен и вероятно са 2 броя FR302 (да, 2*3 ампера са), пускал съм ги на 20А DC изходен ток, но за малко. Не са кой знае какво, пекат се доста, но държат много и за кратко :)
hidrazin написа:
... SB1040 а той е 10А. Ще бъдеш много близо до максимума му.
:partyman:
SB1040... мисля че в схемата има грешка, реалния диод ще е друг, пък може да има едно CT отзад само
Ако там сложи 40 волта диод, ще го изгори веднага и ще изгори и транзисторите.
Напрежението там се смята едната намотка+другата или 30+30=60V амплитуда
Другото, е че тока през диодите никога не се подбира според написания на диода. Много зависи какъв е диода и как се охлажда, но импулсните токове значително превишават тези от DC режимите.
Примерно този диод стои на 5V линията, която захранва и 3,3те, тоест тока през този диод е почти сумарен от тока през 3,3V линията и 5V линията.
Да кажем, че този ток би достигнал нормално 20А DC, избираме едно примерно и реално запълване 2*25% за период и импулсния ток остава да е 2 пъти по-голям през всеки от диодите или 40А.
Отделно пише ли, че двоен диод е 10А, това означава, че са 2*5А или стана, че пускаме 5А диод на 40А :) или 8 пъти повече, което е хем много, хем нормално.
Все пак диода няма да е SB1040 ами ще е вероятно SB2045CT http://www.gulfsemi.com/Upload/SB2045CT.pdf

Друга грешка в схемата е R71 и R72, вероятно са 2,7ома
Д8 и той не е такъв
Също ме съмнява 12те волта да са на отделна намотка, както е начертано, вероятно използват 2-3-4 навивки от 5те
и други
hidrazin - майстор
Subsa написа:
Ще го натовариш до 8А и ще започне да кляка до ..................................................
Ми да обобщим.
1.Първо да провери какви са диодите и после ще го мислим.
2.Ако почне да кляка напрежението на 12-те волта ще трябва да натовари още малко 5-те волта, макар и да имат товарен резистор в изхода.
:partyman:
shadow__01 - майстор
hidrazin написа:
2.Ако почне да кляка напрежението на 12-те волта ще трябва да натовари още малко 5-те волта, макар и да имат товарен резистор в изхода. :partyman:
На моя изправител (само 12V) съм сложил автомобилна крушка от 21W на 5-те волта. Мощността и се изчислява на малко над 3W. Напрежението на празен ход се вдига до 12.5V и след товар се стабилизира на 12.00V. Някъде гледах, че с крушка с две светлини(5 и 21W) натоварват 3.3 и 5- волтовите линии. Не съм го пробвал и не знам дали при 20A на изхода ще може да стабилизира. Сега кляка на около 11.5V.
Subsa - специалист
* 3,3те се прави от 5те и няма голям смисъл да го товариш, защото има повече загуби в захранването за него. Той си има отделна схема, наречена магнитен усилвател и си стабилизира с нея, не му трябва товар.
* Резисторите, които са на платката са за напреженията на празен ход и под товар се минимизират значително. Ще трябва външен товар да направи баланса.
* Ако се вземе повишаващ регулатор от 5V, да се нагласи на 11,5-11,8V и се свърже към 12V линията... като клекне 12те под зададената граница, ще се натоварят 5те и така 12те ще се вдигнат, някъде по средата ще стане баланс.
Така ще имаме само 12V без излишно светеща крушка, без загуба на мощност и балансирано захранване :wink:
Ако регулатора е достатъчно мощен и с голямо КПД, ще изкараме максимума от 2те линии, тук вече е фантастиката.

:!: Само дето се сещам за един единствен регулатор - LM2577, който ще работи от 4,5-5V, мощните варианти все от 8-9V заради драйвера. Има и решения за повишаване, дето като цена обезсмислят проекта...

Тема "Преправяне на комп. захранване TL494 с изх. 2,5-15V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: