От мобилни телефони до цифрови камери
pipilica - майстор
Най-добре разкарай тоя селенов пакет тури един 30 амперов грец на радиатор и така.
DMN - майстор
То и аз моето го автоматизирах преди време. Обаче тая ламарина на корпуса не я знам каква е, но е с много лоша топлопроводимост, пък аз я използвам за радиатор на греца и тиристора, които съм намушкал вътре. Така че имайте го това предвид като ще махате селена и ще слагате грец.
Прикачен файл:
2012-01-17_205207.jpg
А за твоя проблем, трябва да си измериш зарядния ток да видиш колко е, за да се ориентираш в ситуацията.
onkelabg - специалист
как да го меря, без товар или с,и нелек стойности
DMN - майстор
Надявам се да знаеш как се мери ток с мултицет(предполагам, че това имаш), слагаш го на най-големия обхват(обикновено 10 или 20А). Едната щипка от зарядното я свързваш към едната клема на акумулатора, като съблюдаваш да не объркаш полярностите. Другата щипка я свързваш с едната сонда на мултицета, а другата сонда я допираш до свободната клема на акумулатора.
DundyTheCroc - майстор
Според мен проблема е в селеновия изправител, ако не ме лъже паметта имаха ограничен живот, явно като загрее и окъсява.
12,3 волта не е зареден акумулатор, при 12,7-12,8 в покой се води зареден на 100 процента.
DMN - майстор
DundyTheCroc написа:
Според мен проблема е в селеновия изправител, ако не ме лъже паметта имаха ограничен живот, явно като загрее и окъсява.
12,3 волта не е зареден акумулатор, при 12,7-12,8 в покой се води зареден на 100 процента.
Ако проблема е в селеновия изправител, то този предпазител ще изгаря, ако е свързан между вторичната намотка и селена. Аз доколкото си спомням на моето зарядно, предпазителя е свързан след селена и няма как да изгори в този случай. Понякога, когато акумулатора е силно разреден, дърпа максималния ток от зарядното, за който е оразмерен. Трябва да се измери зарядния ток, иначе няма смисъл да гадаем.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Да не бъркаш поляритета - на зарядното, на акумулатора? Измери и отбележи ако са неясни.
Измери напрежението на празен ход на зарядното.
Измери напрежението на празен ход на акумулатора.
Закачаш зарядното за акумулатора и мериш напрежението върху него (то е общо и за двете де) - трябва веднага да се е качило примерно със 0,3-0,6V над напреж. на празен ход на акумулатора. Следва бавно покачване на напрежението.
След това може и тока да измериш (виж поста на DMN), като много внимаваш и не бързаш.
Веднага след измерването махни червената сонда на уреда от обхват 10/20А !!!

Има вариант да гори предпазителя от прегряване селеновия изправител. При леко късо между + и - на селена, бушона става вързан между + и - на акумулатора. - Колко е вероятно е друг въпрос.
onkelabg - специалист
тези дни ще го видя и пиша какво намирам.
nikolovvd - майстор
onkelabg написа:
Имам зарядно за акому/пернишките-старите-3,5А/ без проблем до днес...А имено слагам да зареждам акомулатора и започва да брьмчи/винаги е било така/ и след 10мин-спира.Бушона големия 4А изгорел :roll: .
Сменям го с 3,5А понеже не намерих подобен,
А четете ли какво е написал колегата?
Щом 4 амперовият е изгорял, как очаквате 3.5 амперовия да не изгори.
При изтощен акомулатор зарядният ток в началният момент е 10% от капацитета му, т.е. при 65 амперчасов акомулатор е 6.5А.
Ако акомулатора е 35 Аh и гори 4А предпазител, то акомулатора е свършил и по всяка вероятност някоя клетка дава на късо.

Тема "проблем с зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: