• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vekota - специалист
hidrazin написа:
vekota написа:
Махнах кондензатора с трите извода и установих че не бушона а той се е разцепил (мрежов филтър)махнах го както казахте и включих да зарежда за няколко секунди.Започна заряда от 12,40 стигна до 16,50 и го изключих...
Сега последно бушона здрав ли е? Гори ли? Това че акумулатора качва 16,5 за няколко секунди честно казано хич не ми харесва.
Щеше да откачаш изправителя за да видиш какво се случва. Ако тряфа се окаже здрав, ще прегледаме диодите и толкоз. Пак ще си имаш зарядно.
Това със използването на два или повече такива трафове за сега го остави. Дай да вземем да прегледаме какво му има.
:partyman:
Здравей!
Каже откъде трябва точно да откача? На снимка №1 отиват към дидите а на снимка №2 към тока.

Прикачен файл

2.jpg

Прикачен файл

1.jpg
vekota - специалист
vekota написа:
hidrazin написа:
vekota написа:
Махнах кондензатора с трите извода и установих че не бушона а той се е разцепил (мрежов филтър)махнах го както казахте и включих да зарежда за няколко секунди.Започна заряда от 12,40 стигна до 16,50 и го изключих...
Сега последно бушона здрав ли е? Гори ли? Това че акумулатора качва 16,5 за няколко секунди честно казано хич не ми харесва.
Щеше да откачаш изправителя за да видиш какво се случва. Ако тряфа се окаже здрав, ще прегледаме диодите и толкоз. Пак ще си имаш зарядно.
Това със използването на два или повече такива трафове за сега го остави. Дай да вземем да прегледаме какво му има.
:partyman:
Здравей!
Кажи откъде трябва точно да откача? На снимка №1 отиват към диодите а на снимка №2 към тока.
hidrazin - майстор
Към диодите. Дамо единия кабел и го пусни да поработи така на празен ход да видим дали пак ще гори бушона. В това време може да измериш какво напрежение има между двата кафяви кабела към диодите - между откачения и другия. Уреда - на променливо напрежение!
Прикачен файл:
1.jpg
:partyman:
vekota - специалист
Няма ли някакъв друг начин без да се разпоява от трафа към диодите че е запоявато с голям поялник и дори да го разпоя с моя който е 100w после много трудно ще го запоя.Ако няма начин мога да резна единия край и да меря ама после ще кажеш запои го и ...................
Дано ме разбереш правилно.
hidrazin - майстор
Ееее... С магия няма да стане. Аз да не съм Кашпировски? :-D Естествено че после пак ще трябва да го запоиш. То ако се плашиш от поялника и ти е проблем да разлоиш и запоиш няколко груби спойки е по-добре да спираме тука? Вероятно после ще се наложи и да откачаш диодите. Така че...
:partyman:
vekota - специалист
hidrazin написа:
Ееее... С магия няма да стане. Аз да не съм Кашпировски? :-D Естествено че после пак ще трябва да го запоиш. То ако се плашиш от поялника и ти е проблем да разлоиш и запоиш няколко груби спойки е по-добре да спираме тука? Вероятно после ще се наложи и да откачаш диодите. Така че...
:partyman:
Не не се плаша мисля си имаше много отговори и един от тях беше,че може да е заминал акумулатора.Като махнах кондензатора и го включих започна да вдига волтажа и го изключих.Сега го включих (без кондензатор) вече няколко мин. станане гори бушон.Мога ли да те попитам като не е включен измервателния уред към акумулатора а само към зарядното и то е включено да зарежда колко заряд трябва да показва?
8180 - майстор
Колега vekota,
Ще си позволя една забележка.
Проблемът ти е достатъчно прост и вероятно за всички пишещи, изработката на захранване/заядно е било едно от първите им занимания.
Въпросът би могъл да се изясни в 4-5 поста, ако се отнасяше по-уважително към пишещите, даваше достатъчно и коректно исканата информация и резултатите от предложените измервания, ВМЕСТО своите разсъждения по субективни наблюдения. Последните са обясними емоционално, но почти не вършат работа.
Най-много да прогонят желаещите да съдействат, вместо да си поправиш устройството и да "купиш" важни принципи от Колегите.
Изборът е твой.
hidrazin - майстор
vekota написа:
Не не се плаша мисля си имаше много отговори и един от тях беше,че може да е заминал акумулатора.Като махнах кондензатора и го включих започна да вдига волтажа и го изключих.Сега го включих (без кондензатор) вече няколко мин. станане гори бушон.Мога ли да те попитам като не е включен измервателния уред към акумулатора а само към зарядното и то е включено да зарежда колко заряд трябва да показва?
Ако акумулатора си вдига така бързо напрежението това не говори добре за акумулатора. Има и нещо друго - когато напрежението на акумулатора се повиши, тока трябва да намалее. С една дума не е нормално чак тогава да ти гори бушона. Би трябвало да гори още в началото докато зарядния ток е голям.
Все пак казваш че си зареждал акумулатор на колата. Ами вземи го пробвай на него след като не ти се иска да разглобяваш и да мериш.
Ама можеше поне на двете кафяви жици дето ти посочих на снимката да премериш колко волта има на празен ход - без да си закачил акумулатор на щипките.
:partyman:
PCL82 - майстор
Ако те притеснява запояването има друг начин. Отвий гайките на диодите и ги раздели от там. От към резбата са катодите и връзката става с ухи за запояване. Разделяш четирите диода и мериш. После свързваш по същия начин и внимаваш да не объркаш местата, че ще стане бай късо съединение.
gogo7777 - майстор
Джони, какво ще му стане на бушона ако има изголели диоди 1, 2 ,3 или и четирите? Най-много от мостов изправител да стане еднополупериоден или изобщо няма да протече ток през тях и товара. Проблема е в трафа. Като поработи малко и пробива през изолацията на проводника. На първите снимки личи, че саморъчно са написани броя навивки. По груби сметки първичната има около и над 2000 навивки от много тънък проводник. Като закачи разреден акумулатор и тока скача. Диодите са достатъчно мощни (дори и 5А да са), за да се съмняваш у тях.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Тема "токоизправител?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: