• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
gogo7777 написа:
Проблема е в трафа. Като поработи малко и пробива през изолацията на проводника. На първите снимки личи, че саморъчно са написани броя навивки.
Твърде вероятно да е в трафа. Затова го помолих да го пусне на празен ход.
Това обаче "като поработи малко и пробива" си е ... :-D Това все пак е малко трафче за ниско напрежение. Може обаче да има навивка на късо, но не и пробив появяващ се по някое време.
Я кажи сега на коя снимка ги видя броя на навивките дето са написани на ръка?
:partyman:
gogo7777 - майстор
Първият пост, третата снимка. Не виждам какво друго може да е проблемно в това устройство. Като заработи има вибрации, температурно разширение.........та затова предполагам късо в намотките.
hidrazin - майстор
Вярно, има надраскани някакви 155 но това не е от такова значение. Да го пуска на празен ход и да видим дали има проблемна намотка.
:partyman:
Johny - майстор
gogo7777 написа:
Джони, какво ще му стане на бушона ако има изголели диоди 1, 2 ,3 или и четирите? Най-много от мостов изправител да стане еднополупериоден или изобщо няма да протече ток през тях и товара. Проблема е в трафа. Като поработи малко и пробива през изолацията на проводника. На първите снимки личи, че саморъчно са написани броя навивки. По груби сметки първичната има около и над 2000 навивки от много тънък проводник. Като закачи разреден акумулатор и тока скача. Диодите са достатъчно мощни (дори и 5А да са), за да се съмняваш у тях.
Прав си само в случай, че са прекъснали диодите, но ако пропуска в двете посоки, си е късо съединение. При него може пробива да не е пълен. По-често съм срещал пробив на прехода отколкото прекъснал диод.
ESPACE - майстор
Нищо не разбрах какво стана дотук и махна ли автора този разцепен филтър? Пусна ли след това да поработи 15-20 минути трафа и гори ли предпазител? Това с пробива във първичната появяващ се след определено време ми звучи твърде невероятно.
gogo7777 - майстор
Провери дали двата края от вторичната към греца не контактуват с катодите на диодите (тези където отимат към щипките). Съмнително близко минават и ако шлауха е протрит.....

Прикачен файл:
ALIM9456.jpg
vekota - специалист
Филтъра е махнат.Без филтъра го включих снощи да зарежда акумулатора. Престраших се и го оставих около 2часа.Не изгоря предпазител.Дали работи както трабва ? Ще зарежда ли голям акумулатор незнам? От разглобяване и снимане какво съм размърдал или от филтъра да е било ? Акумулатора ли е бил полу мъртъв че да е горял предпазител и филтър? Не мога да си го обесня.
Бих помолил някой ,който разбира и се наема да му пратя по еконт другите две отверки.Да намери най добрия вариант ,горе долу колко пари ще излезе (с труда)да снима поетапно какво слага, да тества и да се дискутира,за да се помогне на много хора,които като мен уважават самоделките направени от хора които разбират.
Реши ли се някой нека пише на лични или не както прецени.
Благодаря на всички които се отзоваха и дискутираха !!!
hidrazin - майстор
Ами успех! Дано не ти прави повече проблеми. Вероятно акумулатора който си зареждал е бил доста изтощен и е почнал да консумира много ток и затова е горял бушон. Като се е позаредил и съответно е намалял и зарядния ток.
Една хитрост. При много паднал акумулатор включи една автомобилна крушка от фар последователно на акумулатора във веригата на зарядното. С една дума - единият край на крушката към плюсовата щипка и другия край на ламбата към плюса на акумулатора. Не го бърка и ако сложиш ламбата на минуса. Запой си две жици направо на една крушка за да ти е по-удобно. Може да използваш и такава с една изгоряла светлина.
Крушката има нелинейно съпротивление и ще ти ограничи първоначалния голям ток. В твоето зарядно няма кой да ограничи този ток. Само трансформатора и му се извива свят от зор в началото.
Лека вечер!
:partyman:
vekota - специалист
Благодаря hidrazin ще се възползвам от съвета ти .
Привет!!!
Кики - специалист
Ако ще зареждаш на колата акумулатора е добре диодите да са на радиатор, само ако решиш да слагаш пак се консултирай че има особеност на монтаж иначе пак ще почне да гори предпазител.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Тема "токоизправител?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: