• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
Илчо Илиев написа:
....ами разликата между Варна и Кубрат е 175км, но разликата в температурите,а особено вятъра е доста голяма,а и там където седи цял ден колата ми е...среща на ветровете...
А имаш ли идея каква е разликата във влажността на въздуха между двете населени места? :)
nikolovvd - майстор
Не знам за Кубрат, но като студент във Варна за първи път видях дъжда да замръзва на сталагмити. Капката няма време да се разлее, а остава като полусфера. Това бе вечерта между Йорданов и Иванов ден, а на следващия ден до 9 часа Варна нямаше градски транспорт! :?
Sof - специалист
За влагата в купето обикновенно вина имат разни течов от различни места-таван, под, нишата под чистачките и акумулатора и уплатнения.
Аз лично го изпитах това със старият Пасат В3, чист аквариум беше накрая. Продадох го така.

Климатик или Kлиматроник-разликата е в електронното управление на климатроник. Което позволява -той да работи при по ниски външни температури на въздуха. Но и той си има пределна температура- около 0-та. Под тази температура и той не може да работи. Защото ако сработи ще обледени изпарителят и ще се спука, а и притока на въздух през леда е невъзможен-вентилатора ще работи напразно.
Такa и климатика има термо-реле -забодено в изпарителя, което контролира температурата на изключване и обикновенно тя е пак от 4 до 0 градуса.

Пътя е ясен-след като разглобих и на Пасата и на Аудито на брато ми и двете климатична и климатроник системи на Аудито- вентилато-изпарител-парно кола-вкл/изкл. (от клапа) - и после клапи за позиции в купето. Точно заради тия клапи ги отварях.

Когато климатика е в режим на усушаване -клапата за рециркулация е отворен-въздуха се взема отвън !

Разбирасе влага може да има и от мръсен въздушен филтър-купе или мокри стелки от мокри обувки и тнт.
Това показва моя опит.

Като приятелски съвет- колите които фабрично са без филтър- задължително да направят профилактика на помещението след вентилатора и изпарителя, ако има. Там ще си намерят-листа, кал, и други Есенни и друго-сезонна Флора и Фауна :mrgreen: . Която също може да е причина за тази досадна влага-все едно запушен филтър. После задължително се слага някъде поне една вата-парче над вентилатора. По подходящ начин-да не се мокри и да не допуска навлизането на нови боклуци. Може да се сменя веднъж годишно.
==========
Радиаторите се монтират под прозорците-защото се търси ефекта на естествената конвекция- топлият въздух се издига нагоре-по лека е.
Когато минава нагоре той усушава стъклата на прозорците и спира изстудяването от студената част-стъклото на помещението.


На този принцип се монтират и термо-завесите на входовете на големите магазини-те са с мощни вентилатори и духат вертикално топъл въздух точно на входа. С тази разлика че работят принудително и процеса е отгоре на долу. И не е естествен, а принудителен. Но там и условията на работа са критични- постоянно отвоерни врати или често отворени. Те разбирасе работят в помощ на основните климатични системи-да не допускат студен въздух от вън.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Изпотяване на стъкла" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: