• 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 386
Ел. инструментите. Консумативи.
swissmad - специалист
Илчо Илиев написа:
Sof написа:





И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ???

![/u][/b]
ХА ,като го прочетох това се сетих ,че познавам човек който има диплома за завършено висше образование по ДВГ т.е. инженер по ДВГ и не знаеше къде се сипва хидравлична течност за спирачките на ЛАДА-та.И не само този-работя и с няколко инженери които нямат нищо в картуните си (направо се чудя кой им е подарил дипломата) ,та не е важно какви дипломи имаш като не можеш да си използваш адекватно сивото вещество в главата. Не визирам никой тук във форума (не ви познавам лично) така ,че моля да няма обидени- щото стана дума за дипломата та затова се отплеснах............
Иначе по темата -смятам ,че трябва да се ползва такова масло каквото препоръчва производителя на машината;минерално-минерално, синтетично-синтетично.Що се отнася до това дали е Щил или Хускварна няма никакво значение .Аз от 10-на години имам един JONSERED и го ползвам само с масло на Щил-минерално а от 3-4 години имам и моторна коса на Щил и ползвам същото масло и за нея .Досега проблеми не е имало.
Интересно ми е друго-в един форум някой питаше дали може да си сипва в двутактовия си двигател (да слага в бензина) на скутера(мотоциклета) масло на Хускварна за верижни триони вместо предвиденото за това масло за двутактови мотоциклети? По спомен му препоръчваха да не слага защото било друго и т.н. ....Нали маслото е за същото мазане ,обороти и.....Би трябвало да става.Вие какво мислите по въпроса?
dragozow - майстор
Stefan_62 написа:
Абе, що ми се струва, че всичко опира до рекламата на по-скъпото масло на "Хускварна", което явно не се харчи :lol:. От 5-6 години имам моторен трион на "Хускварна-137-S" добра машинка за домашни нужди, желязна бих казал за експлоатацията която съм и налагал за този период. Когато я купувах от фирмен магазин, понеже продавача ми е познат, приятелски ме посъветва да ползвам масло на "Щил", но аз не купих си на "Хускварна". С триона никви проблеми, но преди три години си взех моторна коса на "Einhell", голяма грешка. Ползвах същата смес която си приготвях и за триона и на третот косене отказа /задрал двигател или лошо смазване/. Както и да е отремонтираха я в един сервиз и тогава пак ми препоръчаха маслото на "Щил". Ами вече трета година лятото кося по близо 5дк. площ по един път в месеца и никакви проблеми, работи, че пушак се вдига. Не казвам, че маслата на "Хускварна" са боклук, но явно качеството им е по-лошо от на "Щил", поне това което внасят при нас.
Маслата са едни и същи и до миналата година даже бяха от един завод :)
Митове за червено масло (Stihl) има много. Виж веригите на Stihl са по-качествени и твърди, за рязане на вериги ние ползваме рула Stihl именно за това. Stihl също имат зелено масло:
http://www.stihl.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE% ... D0%B8.aspx
Имат и синтетично, но още го няма в България:
http://www.stihlusa.com/products/oils-- ... ilhpultra/
Изискванията на новите триони са за синтетично масло. Това какво е било едно време няма значение.
mitko64 - майстор
И аз съм чувал, че са от един завод, но когато е червено веднага се ориентираш какво сипваш в резервоара.
Sof - специалист
Че, аз едно време от Павликени, Бащата беше още жив-купихме ЧЕРВЕНО масло от магазин на ЩИЛ-още му пазя тубичката и мисля че имам от тази невероятна субстанция- след два резервоара работа- нема мощност- свеща с "човече". Почистих тоя нагар и оттренирах с въпросното масло мятане на дълго разстояние- уцелих едно дърво и то изсъхна-та после ми се отвори работа да го режа ! За пръв път тогава видях свещ с нагар от край до край, между двата електрода !

Цвета на маслото няма никакво значение ! В онази статия по горе го пише-нали държите на догмите !

При Хуска е зелено- и бензина става зелен-като А 95 от едно време, а Щилското дето е истинско прави бензина като А86 -старият ! Просто индикация че бензина е смес !

Старата 36 от бащата- после е карана с минералното на ХУСК HP и LS сега дето ми го пробута моя тарикат.
След една година престой -пали от 10 дърпания -перфект.
Като я давах да я регулира Тариката, и АЗ и свалях свеща-буталото-Огледало ! Нали обичам да побарвам Евритинг.

Та смени и водещото колело Майстор-Тариката и направи някой настройки, после сипах LS и направих един останал дънер от стара ябълка 2.50 метра висок и 1.50 широк на трески- Понеже съседа го рязал нагоре-короната и тнт, но машината му излязла малка и слаба и се отказал- Щилка ползва той-пак от най-малките. И беше много близо до оградата, та си искаше майсторлък и по добрата малка машина.
Сега си взех от Тариката- HP, и мисля точно тоя трион да работи само с него. Другото Ще го ползвам за Духалката-Маклуч и Косата на Хуск.

Колегата с косата на Ейнхел е уцелил кофти цилиндър, това го има и при Хускварна и при Щил но в по малки проценти от при тези "реномирани" марки. Всяко производство си има и дефекти !

Всичко е реклама и целта е когато нещо ново се измисли да се продаде ! А дали е по добро е друг въпрос !

За спирачките и Дипломата ми - Не съм казвал че имам диплома за ДВГ, и можеби за това винаги когато се опре до обезвъздушаване на спирачки -сам си ги правя и стават Пърфе !
Даже на ТДИ-то нали е модерна има и АБС, та помолих Другият Тарикат, без диплома да ми смени спирачната течност-за да не се прецакват тия модерните блокове АБС+ЕСП и последният да затвори вратата. Понеже въобще не им вярвам на тия системи-аз си помпам на педала и тнт. Но поне ми мига на таблото като поднася и се усещам че съм прекалил-абе модерна работа. Та смени я той и двете въпросни ламби на таблото светнаха(те и преди се опитвана да си извоюват место на таблото трайно). позачетох се по форумите и установих че тия блокове и платки следели налягането в системата. Разбрах че Борето пак не се е затормозявал много да ми обезвъздушава всички колела от най-дълечното до най близкото. Запретнах ръкави и ламбите изчезнаха от таблото. Верно е че Пасата 5.5 имал много истински спирачки.
Та с или без диплома всички майстори са едно към кесим, не ги ли наблюдваш. Даже той после ми вика- ти нали знаеш да ги обезвъздушаваш.
Сервиза в който ходя-съм редовен клиент и е голям с три хидравлични крика в едното хале.
Другият му колега е по прецизен и повече щави. :mrgreen:

Та не ми казвайте че има идеални майстори -не е ли за него -претупва се -факт !
Не дръжте на Догмите и Рекламите !

Аз моето Сиво съм го размърдал, и понякога даже като се замисля за нещо и го преправям по 10 пъти за да ми хареса накрая- малко съм с мания в тази посока !


Точно за това не вярвам че Синтетиката е кой знае какво "чудо" точно тук. Сигурно когато машината е нова има някакви предимства. Но едва ли същата машина би работила по зле с минералното и би се счупила.
Едно е сигурно - на синтетиката цената е добра !
Даже сега се сетих, че един път бях в магазина и влезе клиент- Дрът дървар - и вика на Майсторчето- я дай от това хубавото масло минералното. Тогава започнах да ги разграничавам по вид и цена.
Понякога ми се случва само да седим и мислим, и накрая само седим ! :-D

==============

Позачетох линка за маслата, защото ми направи впечатление че има и инфо което не съм срещал, та се досетих още интересни за мен факти.

Значи Синтетиката- за четиритактов мотор !!! е направена така че да запазва нисък вискозитет при ниски температури и висок при високи температури, с това се постига лесен старт на мотора при студено зимно палене и надеждна работа при натоварени високи температури на загрелият мотор.
Слагат разни полимерни структури и бъркоча действал на ниски температури като топчеста структура, иначе се разгъвал на високите температури и маслото запазвало вискозитета си.
Та нас ниските температури не ни интересуват очевидно при Двутактовите резачки, и остава само високите работни температури на трионите и тнт.

Но съвременните, та и по старите маркови двутактови машини се изработват с цилиндър/бутало от специални високотемпературни сплави с висока износоустойчивост, а не като на по евтините само Алумин.
Последните съвременни двутактови се легират и с Магнезий- тоя метал се шиба в мощните мотори на БМВ и тнт, Спарки прави кутиите си на машините от него. Той придава якост и голяма износоустойчивост. Проблем беше да се легират сплавите с него-много взривоопасен е при втечняване+ алумина. Нали правят и магнезиевите запалки от него за най надеждно запалване на огън сред природата дори и при висока влага.

Та тия легирани цилиндри + въздушното охлаждане от турбината се получава доста добро охлаждане на цилингровата група. Сигурно при високи температури синтетиката помага, но тя няма как да охлажда цилиндъра осезаемо както при четиритактовите машини където маслото се върти едно и също и даже се охлажда през радиатори, а тук това масло маже и изгаря, отдолу каквото отцелее продължава да маже. Та синтетиката основно смазва една идея по добре сигурно във високите, но и минералното няма да повреди Цилиндър легиран с Магнезий !!!

Въпрос към Колегата Stefan_62 с косата Ейнхел- дали има тая коса легиран цилиндър с Магнезий и тнт ???

Скоро го зададох тоя въпрос на моя Тарикат за моята коса и той потвърди че имала въпросният метал в сплавта на цилиндъра.
forski - специалист
Аууууу то тука станало страшно, щом на мулекулярно ниво сте слезли работата е сериозна :-D
Имам две машини, една Щил 028 която гони 30-те, и една Хускварна 323RII купувам и от двата вида масла, червено и синьо, като свърши червеното за Щила наливам синьо от косата и обратното. За момента и двете машини работят и проблеми не съм имал, Щила е купуван 88-89г. тогава ни масла имаше ни дявол, работил е с години с двутактово масло за Трабант и след почти 30години още си режа дървата с нея.
На новата машина никога не бих и налял масло различно от това което предлага производителя, но тогава това имаше това се наливаше :)
А това дали маслото е полусинтетика или минерално, дори не знам каква е разликата в етикетите, за мен са синьо и червено ... :)

п.п. Косис, пиши по-кратки постове човече, че оставам без очи докато ги изчета, главата ме заболява, шмъ умориш бе, как ги засукваш от TDI в двутактови двигатели, турбини, масла, резачки, покрития на цилиндрите, мозъкът ми стана на пастет :lol:
Sof - специалист
Дълги са, ама поне си си направил труда да го прочетеш !

Значи когато взехме нашата 36-ца едно време-бяха ги пуснали в ЦУМ :roll: и Бащата взе една -тогава имаше вече и специалното масло за резачки, не помня точно но мисля че си беше на Хускварна- мисля че беше около 95-96 година- не съм сигурен.

Та винаги е ползвано само такова в нашият случай. Мене ме съмнява за онова червеното дето ми нагоря свеща че е било някакво такова- двутактово но не за резачки, а за незнам какво.

Ти за кои години говориш че не е имало специализирано масло и си слагал за Трабант ???
Незнам, ама как машината ти не се е прецаквала ми е чудно ??? Все пак оборотите за които е направено авто маслото са едни, а специалното са други по високи.


Чудно ми е знаеш ли защо- щото тука се каза че с минералното масло за резачки -можело и имало счупени машини работили само с такова. Тия машини били от мощните с новите двигатели -с отделните маховик и коляномотовилков механизъм ! Та ми е интересно как ти си ползвал масло което е предвидено за по ниски обороти и триона ти е здрав, пък маслото дето е направено за тази цел чупело сега машините ?


Не е молекулярно това ниво - това си е модерна технология на легиране на метали и сплавите - Спарки здраво шиба тоя метал в редукторините си кутии. Е сега си купих един малък флекс и тия написали върху корпуса му -Магнезиум. Тази разработка я чух за пръв път за магнезия че я прилагали в моторите на БМВ. А сега се слага в повечето маркова техника.

Та кога е било това да не е имало специално масло ?
Stefan_62 - майстор
Sof написа:
Въпрос към Колегата Stefan_62 с косата Ейнхел- дали има тая коса легиран цилиндър с Магнезий и тнт ???
Скоро го зададох тоя въпрос на моя Тарикат за моята коса и той потвърди че имала въпросният метал в сплавта на цилиндъра.
Извинявам се за късният отговор, но сега видях въпроса към мен. Ами да ти кажа честно не знам /оригиналнят цилиндър дали е имал магнезий в сплавта/, както писах по-горе беше отремонтирана и подменени цилиндъра и буталото, а и за новият цилиндър не мога да ти кажа от каква сплав е направен /просто не сам се интересувал/. Но след ремонта си работи перфектно без забележки. При първото използване за годината, след едно продухване на цилиндъра /при извадена свещ/, след това си пали от ряз и както казах двигателят си работи без забележки.
dragozow - майстор
Колеги, имам ограничено количество на някои модели на най-ниски цени в България. Нека не се брои за реклама, защото и без да постна тук ще се продадат бързо. Цените са както следва:

Husqvarna 140, от 556 на 429 лв, налична 1 брой:
http://www.argo-market.com/Products/Details/1576


Husqvarna 545, от 912 на 699 лв, налични 4 броя:
http://www.argo-market.com/Products/Details/2149


Husqvarna 455 Rancher, от 888 на 849 лв, но мога да направя по-добра цена с още 40-50 лв, налична 1 брой:
http://www.argo-market.com/Products/Details/647


Husqvarna 365, от 1044 на 899 лв, подарък шина 18", верига и литър масло LS+, налични 9 броя:
http://www.argo-market.com/Products/Details/236
forski - специалист
Sof написа:
Ти за кои години говориш че не е имало специализирано масло и си слагал за Трабант ???
Незнам, ама как машината ти не се е прецаквала ми е чудно ??? Все пак оборотите за които е направено авто маслото са едни, а специалното са други по високи.
Та кога е било това да не е имало специално масло ?
Машината е купувана 88-89г. от кореком, дори и да е купувано Щилско такова когато е можело, то и с обикновенно бая е поработила. И със стари смеси е работила и със всичко.
До момента нищо не е правено по-нея и все още работи, малко трудно пали но работи :)
choko - специалист
Какви са актуалните промоции при бензиновите триони.

Предложиха ми модел Мс Culloch cs 340 Partner 350 s в строителен хипермаркет с 5 години пълна гаранция за около 300лв.

Към търговците, какво покрива гаранцията на машините които продавате. Заменяте ли за ваша сметка повредено задвижващо колело при електрическите модели или повреден стартиращ механизъм при моторните?
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 386

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: