Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Не е грешка, а е компромис. Или си изтървал нещо в текста или си нямаш представа колко много коли са "проектирани" така.
А колко от по-старите (като моя) автомобили са проектирани за дневни светлини? На ниски обороти баланса за заряд сега в студеното е отрицателен, а градското в София си е = обороти на място.
ArturDent - Почти Безобиден
kozl написа:
Не е грешка, а е компромис. Или си изтървал нещо в текста или си нямаш представа колко много коли са "проектирани" така.
А колко от по-старите (като моя) автомобили са проектирани за дневни светлини? На ниски обороти баланса за заряд сега в студеното е отрицателен, а градското в София си е = обороти на място.
Пълни г...и. Какво искаш да ми кажеш че тия производители на автомобили не предвиждат да си продават колите по-на-север от България? Там където зимата почва ноември месец на фарове и и свършва края на април.
И ще карат там хората да в големите градове (МНОГО по-големи от София) да си свалят акумулатора всяка седмица и да го зареждат?

П.П. Извинявай ама, това е като преди време един тук се опитваше да ми обяснява, как Фиат правели автомобили за "топло" време в Италия, без да се съобрази че Италия не е Рим и преди 4 години даже имаше зимна олимпиада в Милано.

П.П.П. Купи си нов акумулатор, той подлежи на гаранция със заверка. Ако убедиш някой сервиз да ти завери гаранцията при черпене ток на празен ход с пуснати светлини ...

П.П.П.П. Пък и в Япония, Нисан няма да продават защото там половината територия е с по-студени зими и ОГРОМНИ задръствания. Да не говорим в Китай, където имат малък пазар...
kozl - майстор
За теб може да са глупости, за мен е компромис. Ти каква кола експлоатираш? Знаеш ли, че някога колите, от които още срещам да се движат по пътищата родни имат динамо вместо генератор? Е да нямат подгрев на стъклата. Нямат ел.вентилиране на радиатора. Ако сега сравня пасата с моето 30 г. пежо, ми генератора на пасата на празен ход захранва и подгрев стъкла и фарове и вентилатор на парното и три свещи по 20А, докато охладителната течност сгрее, при това без напрежението и оборотите да трепнат :shock: . Ами ти в лади, москвичи явно и не си стъпвал. В тях като пуснеш фарове и парно - падат оборотите на двигателя - защо ли? И защо ли пък написах в предния си пост "На ниски обороти баланса за заряд сега в студеното е отрицателен"? Защото е факт. Фарове 2х55=110W + 4х5=20W или за осветление общо 130W или 10A; подгрев стъкло >20A, а колко да добавя за вентилатора на парното :? , поне 15 А и станаха 10+20+15=45А. А какво за този генератор на празен ход :?
Прикачен файл:
Gen_P305.jpg
Gen_P305.jpg (55.84 KиБ) Видяна 5777 пъти
Дали ще насмогне на консумацията и ако не от къде ток за фарове, стъкло и вентилатор :? И ако в един такъв момент замеря напрежението на акумулатора какво ли ще покаже :? Но няма смисъл за тази цел имам стрелкови уред на таблото тип "направи си сам" от транзистор "Селена".
Прикачен файл:
Resize of Butoni_1.JPG
Resize of Butoni_1.JPG (32.27 KиБ) Видяна 5777 пъти
най-в дясно на снимката, свързан със самостоятелни проводници към акумулаторните клеми, за да се елиминира измерване на понижено напрежение вследствие на пад в кабелните трасета при включени консуматори.
Chefo77 - майстор
Ех, като започнете да разтягате локумите ...
На ниски обороти НЕ ТРЯБВА да е отрицателен, ако е отрицателен, търси проблема в конкретните машини, не в принципа. На моите 2 дизела защо не е отрицателен? При мен да не е по-топло? Или карам нови автомобили?
Би ли обяснил какво различава празен ход при студен мотор при -10 градуса и при студен мотор и +20 при еднакви включени консуматори?
Пък за колите с динамо не мисли. Да вземем да мислим за тези с ръчните смукачи? Или с ръчните помпички на чистачките? :)
schuldiner - майстор
Аз щот не разбирам, питах познат, който е наясно и...
С волтметъра установяваш работи/не работи. Това е просто. Но ако има износване на чаркове, пак ще работи според волтметъра, но ще шуми или загрява и някой ден (скоро) ще каталяса.
Аз моя не го стигам, че е някъде отдолу, но пък във форум на марката четох нещо интересно: на запален двигател разкачам едната клема на акумулатора и светвам плафона в купето. При промяна в оборотите на двигателя светлината трябва да е равномерна, а ако примигва и мъждука, значи нещо не е наред. Що е така и дали и при други коли е същото не знам. Споменават също, че ако промяната на оборотите се отразява на радиото, проблемът може да е в алтернатора, но може и да не е само там...
fbr - майстор
schuldiner написа:
на запален двигател разкачам едната клема на акумулатора и светвам плафона в купето. .
Ето това е съвет как не се проверява алтернатора. Меродавен е предния начин, с натоварване на алтернатора с всички налични мощности и мерене на напрежение.
hidrazin - майстор
schuldiner написа:
...във форум на марката четох нещо интересно: на запален двигател разкачам едната клема на акумулатора ...
И каква е марката? А номера на китайката? :lol: Доста ме развесели за празниците.
Никога не правете това на колата си!!!
:partyman:
schuldiner - майстор
Ами и ние сме форум :) Горе-долу същото ниво на съветите... като в американски. Явно и тук, и там хората ги е страх да си оставят колата в сервиз. Съвсем основателно.
Между другото, моят човек каза да бърникам каквото си пожелая по колата, стига после да отида при него за ремонта.

ПП Сега сериозно - за износването прав ли е?
kozl - майстор
Chefo77 написа:
Ех, като започнете да разтягате локумите ...
На ниски обороти НЕ ТРЯБВА да е отрицателен, ако е отрицателен, търси проблема в конкретните машини, не в принципа. На моите 2 дизела защо не е отрицателен? При мен да не е по-топло? Или карам нови автомобили?
Би ли обяснил какво различава празен ход при студен мотор при -10 градуса и при студен мотор и +20 при еднакви включени консуматори?
Пък за колите с динамо не мисли. Да вземем да мислим за тези с ръчните смукачи? Или с ръчните помпички на чистачките? :)
За теб може да са локуми, за мен са факти. И аз карам 3 дизела и дадох по-горе пример за пасата (на 5 години е). Но има хора дето още разчитат на москветата и ладички. Това какво ТРЯБВА не е равно на това какво ИМА като баланс (волт-амперна характеристика на генератора - сума ток на консуматорите). Дали караш нови автомобили идея нямам, защото не пишеш на колко са години и какви. Щом си записал местоположение Варна - определено при теб е по-топло, но не това имах в предвид, а факта, че в студеното се пускат повече консуматори - конкретно подгрев на стъкла, а мощността на подгрева не е малка.
Бих ти обяснил ако въпроса ти бе сериозен. За по-точни обяснения се отнеси до конкретния форум (марка/модел).
Да аз няма да мисля за колите с динамо - да му мислят тези дето все още ги експлоатират. А що се отнася за ръчни смукачи и помпички е, аз ако мисля да продължавам да поддържам пежото на 30 години ще трябва да му пригаждам разни такива "направи сам" технологии, защото части на пазара НЕМА. Като факт мога да отбележа, че ел,двигателя на парното е ладов.
И вместо да разтягаме....... кой колко дизела кара:
stancho123 написа:
Хора някой може ли да ми каже как да си проверя алтернатора?Правих всякакви проверки по колата за идващия сезон за да не остана на пътя, но и това искам да направя.
Имам единствено мултицет.
Знам, че се включват фаровете и се мери волтажа, но ако акумулатора е умрял влияе ли това на резултатите?
Моля за помощ защото в сервиза искаха да махат някакво капаче на алтернатора и не успяха, а отделно искаха 10лв.
hidrazin написа:
С читав акумулатор се мери по принцип. :partyman:
stancho123 написа:
Значи трябва да премеря волтажа на запалена кола и пуснати фарове ли?Колко трябва да показва?
ivanovbg написа:
От 13,8 до 14,4волта. Зависи от колата. А и от мултицета също :wink: :partyman:
И едно допълнение - това за капачето на алтернатора вероятно са искали да проверят колко са износени четките. Защото замер с мултицета не показва състоянието на четките и ако са износени редно е да ги смениш, за да си сигурен, че няма да откаже алтернатора в най-неудобния момент. Въпреки, че на мен това ми се е случвало от калпав ремък - и това трябва да провериш.
Chefo77 - майстор
kozl написа:
За теб може да са локуми, за мен са факти. И аз карам 3 дизела и дадох по-горе пример за пасата (на 5 години е). Но има хора дето още разчитат на москветата и ладички. Това какво ТРЯБВА не е равно на това какво ИМА като баланс (волт-амперна характеристика на генератора - сума ток на консуматорите). Дали караш нови автомобили идея нямам, защото не пишеш на колко са години и какви. Щом си записал местоположение Варна - определено при теб е по-топло, но не това имах в предвид, а факта, че в студеното се пускат повече консуматори - конкретно подгрев на стъкла, а мощността на подгрева не е малка.
Бих ти обяснил ако въпроса ти бе сериозен. За по-точни обяснения се отнеси до конкретния форум (марка/модел).
Да аз няма да мисля за колите с динамо - да му мислят тези дето все още ги експлоатират. А що се отнася за ръчни смукачи и помпички е, аз ако мисля да продължавам да поддържам пежото на 30 години ще трябва да му пригаждам разни такива "направи сам" технологии, защото части на пазара НЕМА. Като факт мога да отбележа, че ел,двигателя на парното е ладов.
Аз няколко пъти съм казал какви са ми колите, ако не знаеш (не си длъжен, разбира се), не е проблем пак да повторя - Ровър 400 и Фиат Темпра, и двете турбодизел, и двете с кулър, Ровър-а е с директно впръскване. И при двете акумулаторите ми карат цяла зима без повторен заряд, нещо не им е наред ли? Прочети пак и тълкувай:
Би ли обяснил какво различава празен ход при студен мотор при -10 градуса и при студен мотор и +20 при еднакви включени консуматори?
... или пропусна "еднакви консуматори", защото ти наблягаш на температурата, а тя няма никакво касателство в случая.
Въпросът ми е сериозен, очаквам да ми отговориш сериозно. За коя кола да се обърна към съответния форум - за Роро, на който форум съм администратор, или на Фиат, който с тотално отписан акумулатор пали без проблем и презареждане вече 4-и месец? И за кои въпроси?
Сега ... това, че има калпави инженери, които не могат да сложат един свестен чарк или в дадена кола, не е проблем на цялата автоиндустрия. Това, че Форд Ка или Лада 2105 ръждясват на третата година, трябва ли да означава, че за всички автомобили е налице кафява болест във фрапиращи мащаби? :wink:

Тема "Как да си премеря алтернатора?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: