Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
schuldiner написа:
Горе-долу същото ниво на съветите... като в американски. Явно и тук, и там хората ги е страх да си оставят колата в сервиз. Съвсем основателно.?
Само дето там масовият потребител не знае закона на Ом или как да замаже дори калпаво две дупки с гипс.
schuldiner написа:
...на запален двигател разкачам едната клема на акумулатора и светвам плафона в купето.
До колкото съм чувал от авто майстори - това не е много полезно за автомобила.
hidrazin - майстор
thinkpad написа:
schuldiner написа:
...на запален двигател разкачам едната клема на акумулатора и светвам плафона в купето.
До колкото съм чувал от авто майстори - това не е много полезно за автомобила.
От това на автомобила нищо не му става, но често е "убийствено" за алтернатора.
:partyman:
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
От това на автомобила нищо не му става, но често е "убийствено" за алтернатора.
Той алтернатора нали е част от автомобила? :? Като карах колата на буксир до сервиза един път, акумулатора не беше закачен като хората. Общо взето думите на техника бяха - "Нека както е лабаво да се откачи в движение и ще правиш още един ремонт"
hidrazin - майстор
Това е една от причините да се ползват кабели за подаване на ток а не да се използва акумулатора на другата кола и после при запалена кола да се сменят акумулаторите.
:partyman:
Chefo77 - майстор
hidrazin написа:
Това е една от причините да се ползват кабели за подаване на ток а не да се използва акумулатора на другата кола и после при запалена кола да се сменят акумулаторите.
:partyman:
... докато на автомобил с динамо, доколкото зная, това не е никакъв проблем.
По логиката на козл излиза, че ако запаля с чужд акумулатор, пусна всички консуматори и го откача, мога без проблем да си сложа моя - нали консумирания ток е ПОВЕЧЕ от произведения, значи просто някой консуматор няма да получи достатъчно ток. Или греша? :?

Поправих се, заради забележка!
kozl - майстор
За динамото си дотолкова прав, доколкото с динамо бяха оборудвани "аналоговите" коли, в които липсва електроника. Така и да се превиши напрежението може да се разминеш само със смяна на крушки.
Не моята логика не е такава. Ако консумираната мощност е по-голяма от произведената (да добавим в случая и акумулатора като консуматор) напрежението ще падне под стойността на прага на регулиране и ще почнат да страдат всички консуматори.
Защо не трябва и не е полезно да се маха акумулатора при работещ двигател?
Акумулатора е както кутия пълна с ел.енергия така и мощен изглаждащ филтър. Генератора създава пулсации, акумулатора ги изглажда. Пулсациите смущават най-вече електрониката. Колкото повече разчита автомобила на електроника, толкова по-уязвим е към откачен акумулатор. А регулатора на напрежение е също електронен. Ми ако се смути и той и откаже да регулира и тогава ето риска да опържиш всичко електронно. И това може да се случи за частица от секундата - само от един импулс високо напрежение може да причини пробив в електронните елементи и да ги извади от работоспособност.
hidrazin - майстор
Chefo77 написа:
...... Или греша? :?
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 36&t=31876
Ами той kozl е казал почти всичко по случая.
:partyman:
lecki - специалист
Ето една малка информация колко отдават автогенераторите
при различни обороти, книжката е от преди 10 години но не мисля че
от тогава има радикални изменения в технологията. Прзен ход съотв. на около 1500об/мин.

Прикачен файл

Generatori Bosch.jpg
Generatori Bosch.jpg (98.65 KиБ) Видяна 3039 пъти
kozl - майстор
Е мерси lecki за таблицата на дъртите генератори, защото "сития на гладния не вЕрва", че може да има генератори, които на празен ход не могат да поемат ел.консумацията на автомобила. И като се има в предвид, че колкото е по-студено дъртия дизел по-трудно пали и докато акумулатора впоследствие се зарежда и той става консуматор.
Има, има напредък в технологиите и за това писах пример за пасата (комън рейл дизел). Съдейки по пасата, явно в съвременните коли са заложили доста повече мощност в генератора, за да има резерв дори и на обороти на празен ход. Иначе както изцяло се разчита на управлението на компа за всичко (и в местенето на страничните огледала е замесен чак :shock: ) и като отърве напрежението системата и акумулатора празен и колата гасне и не е кола вече.

Ето два примера на случки, в които е замесен акумулатор.
Започна пасата да пали с повече въртене, но пали. След време взе все по-често да се случва от студен двигател при първо палене да припали и да загасне, докато един по-студен ден сутринта само причукваше като къртач. Изкарах пежото свързах кабели и пасата запали. От там на ОМВ имаше само български акумулатори на Монтана и на солени цени. Ама за соленото аз сън си винове, че не обърнах внимание на симптомите описани по-горе. Че на пежото си купух 100А, полски, необслужваем акумулатор за 180 лв. А за 74А на ОМВ броих към 240 лв. Иначе много умен пасата, като спадне гума - плаче, като изгори крушка - съобщава ама за това, че акумулатора се е**ва нищо не изписа.

Познат с джип мерцедес МЛ , на който акумулатора беше изтървал и не можа да запали взел назаем акумулатор, запалил с него и по време на работа (хем знаеше, че така не трябва) сменил акумулаторите. После се похвали, че само ксеноновите фарове отказали ама разбрал, чак като го спрели полицаите за глоба.
lecki - специалист
Това си е твое мнение че нещо се е изменило за последните
10 години в електротехниката, според мен по-скоро нищо (освен някой друг процент КПД)
Всичко останало е от преоразмеряване но това също си има разумни граници.

Тема "Как да си премеря алтернатора?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: