Всички имаме коли, нали ?
geordgeo - специалист
Лично аз съм работил във фирма Дечев електрик и по онова време (преди почти 20 години) аз изпълнявах тези зарядни, но сега, както виждам от сайта им, дизайна много се е променил и какво има вътре в кутиите... само мога да гадая :? Като цяло изделията на фирмата са много надежни (и зарядните, и електрожените) и не може и дума да става да се сравняват с китайските такива, но поне според мен цена от 180 лева за зарядно са си множко.
kozl - майстор
От това, което съм чел най-добрите зарядни за оловни акумулатори са тези които зареждат с циклично действие, на импулси заряд/разряд. Освен това са автоматични, т.е. по време на цикъла разряд следят напрежението. Така след като акумулатора се зареди напрежението измерено от зарядното достига прага на сработване и зарядното автоматично прекъсва заряда.
Аз дълго време ползах ръчно зарядно с превключвател към вторичните намотки с който може да се променя броя на втор.намотки, от това и на вторичното напрежение, което пък определя тока през акумулатора, регистриран от един вграден ампермер. Но заряда трябва да е контролируме и един ден изтървах контрола и си купих едно автоматично и вече само с него зареждам. Вярно по-слабо е до 6 А ток, но закачам и след 24 часа (на другия ден) го махам.
swissmad - специалист
reingar-x написа:
за тези Българските никой ли не знае нищо?
За българските погледни и тук http://viki-b.my.contact.bg/car_charge.html.Правят не лоши електрожени и телоподаващи с гаранция и сервиз в рамките на 3 дни(това според данни на фирмата).
pansim - майстор
За автомобил - просто зарядно с ограничение на зарядното напрежение, за да не стоиш до акумулатора. :cool:
Сериозно - ако е само за дозареждане от дъжд на вятър, не виждам смисъл от кой знае какво зарядно. Виж ако се позува акумулатора за други цели т.е. да се зареди и после да се употребява и пак така ден след ден...тогава случая е друг.
Но за автомобил - така или иначе се зарежда предимно в колата...въпроса е да запали... :)
kozl написа:
От това, което съм чел най-добрите зарядни за оловни акумулатори са тези които зареждат с циклично действие, на импулси заряд/разряд. Освен това са автоматични, т.е. по време на цикъла разряд следят напрежението. Така след като акумулатора се зареди напрежението измерено от зарядното достига прага на сработване и зарядното автоматично прекъсва заряда.
Аз дълго време ползах ръчно зарядно с превключвател към вторичните намотки с който може да се променя броя на втор.намотки, от това и на вторичното напрежение, което пък определя тока през акумулатора, регистриран от един вграден ампермер. Но заряда трябва да е контролируме и един ден изтървах контрола и си купих едно автоматично и вече само с него зареждам. Вярно по-слабо е до 6 А ток, но закачам и след 24 часа (на другия ден) го махам.

Колегата е прав че : най-добрите зарядни за оловни акумулатори са тези които зареждат с циклично действие, на импулси заряд/разряд

Аз се занимавам със слаби токове вече 10 години и мога да ти препоръчам това :http://www.ang-bg.com

Не познавам никои от по горния сайт - да не се приема като реклама ( а и те се намират в Пловдив ) а аз си го купих от Конрад в София, аз се занимавам с врати с чипове и домофони - но ти го препоръчвам горещо - това е меко казано супер изделие и е само за разбирачи, аз го ползвам 2 години и е много добро- цената му е около 50 лева. Късмет
pansim - майстор
Хайде да запитам - колко пъти ще заредите за една година акумулатора на колата?
На мен ми се случва един -два пъти, и то профилактично.
Другото време си е на колата, а там НЯМА никакви циклични заряд-разряд, нито 1/10 от капацитета. :-D
Някой от вас задавал ли си е въпроса, с какъв ток се зарежда акумулатора на автомобила след тежък сутрешен старт на -10гр?
Ще ви кажа - колкото позволи алтернатора на колата!!!
Обикновено между 40 и 70 ампера е началния ток на зареждане, като бързо спада с повишаване напрежението на акумулатора.
И това е много пъти през годината - та тук сме седнали да говорим за две зареждания...въобще няма да ги усети вашия акумулатор, дали е с 1/20 или с 1/5 от капацитета му.

Смисъла на скъпи зарядни е съвсем друг и е МНОГО различен от домашната употреба!
Ама лошо няма - ако имате излишни 300 лева
:partyman:
reingar-x - специалист
Съдейки по себе си,аз наглеждам акумулаторите на няколко автомобила,и се зареждат доста повече от 2-3 годишно.Да не говорим ,че 2 пъти в годината им се прави профилактика като допълване,разреждане и пълно зареждане така се удължава доста живота и се лишавам от изненади.Друго трябва ми зарядно което е с регулиране на ампеража ,по-простата причина,че акумулаторите не са с еднаква големина едни са 45А други 82А.За това питах за зарядното на Дечев Електрик.
pansim - майстор
Добре, щом искаш, зареждай ги на всеки месец. Лошо няма. Моето мнение, е че може спокойно да имаш едно зарядно на 6А /примерно/ и с него да си зареждаш и 45А/ч и 80А/ч акумулатори. Вреда НЯМА да има!!!
Нали затова бях писал предното мнение - в какъв режим се зареждат на автомобила след всяко палене.
И освен това - зарядно което дава винаги 0.1С и няма защита срещу презараждане, аз не бих използувал. Трябва да стоиш на пост до акумулатора, за да не го презаредиш.
Моето мнение е - за зареждане е достатъчно зарядно ограничено на 14.6-14.8 волта. Тока дали ще е 4 или 7 ампера на акумулатора 45а/ч му е все тая. на 80а/ч също.
Вече аку искаш да определяш състоянието на акумулаторите е добре да си вземеш скъпо зарядно, което да определя /приблизително/ в какво състояние е акумулатора...ама...ти си решаваш.
Аз обикновено изкарвам 4-5 години с един акумулатор и после нов. Ти какво очакваш като живот на акумулатора?
И казваш разреждане и зареждане , та даже и доливане...ми то съвременните въобще няма капачки за доливане и контрол...не говоря че е най-доброто решение, ама пак карат 4-5години при изправна ел. инсталация на колата и нормално стартиране, а не въртене по 1 минута на всяко палене
kozl - майстор
pansim написа:
Хайде да запитам - колко пъти ще заредите за една година акумулатора на колата?
На мен ми се случва един -два пъти, и то профилактично.
Другото време си е на колата, а там НЯМА никакви циклични заряд-разряд, нито 1/10 от капацитета. :-D
Някой от вас задавал ли си е въпроса, с какъв ток се зарежда акумулатора на автомобила след тежък сутрешен старт на -10гр?
Ще ви кажа - колкото позволи алтернатора на колата!!!
Обикновено между 40 и 70 ампера е началния ток на зареждане, като бързо спада с повишаване напрежението на акумулатора.
И това е много пъти през годината - та тук сме седнали да говорим за две зареждания...въобще няма да ги усети вашия акумулатор, дали е с 1/20 или с 1/5 от капацитета му.

Смисъла на скъпи зарядни е съвсем друг и е МНОГО различен от домашната употреба!
Ама лошо няма - ако имате излишни 300 лева
:partyman:
Според зависи от експлоатацията на колата (най-вече може би), състоянието на генератора и инсталацията, и изправността на акумулатора. Ако всеки ден забравям фаровете - колко ли пъти ще трябва да го зареждам акумулатора :? Дори "токопреливане" с кабели от друг автомобил - това си е пак външно зареждане от източник с голям ток.
Последното ме подсеща за едни не точно зарядни, ама доста скъпи и тежки, така наречените "Бици", които могат да зареждат и акумулатор, но главното им предназначение е стартов ток за палене на коли примерно със забравени светлини :wink: Ползват ги в сервизите като "кацне" некой тарялясник дето неще да пали пък трябва да се пробва, не веднаж, а няколко поред и продължително...... Но това е друга тема. Препоръчителен ток на зарядното е 10% от капацитета на акумулатора. Но пък времето на заряда зависи от тока на зарядното. Така, че ако нямаш време и трЕбе да палиш, дърпаш един "заряден автомобил" с кабели и палиш, караш "n" километри докато зарядния ток през това време зареди акумулатора и ето ти зарядно от приятел, колега, дори от непознати става. Как се изчислява времето за зареждане зависи от тока на зареждане и колкото е по-малък толкова по-дълго времето за зареждане. Може би и това е критерий за избор според нуждите за време.
"Болният" акумулатор също се нуждае от зарядни инжекции, за да му се удължи агонията, а собственика да е щастлив, че по този начин е отсрочил инвестицията за нЕкакъв период време. Аз лично така изкарах близо 2 години време със зареждане 1, 2 и до няколко пъти в месеца, но имам гараж. Вечер включвам, сутринта изключвам, докато един ден осъмнах в друг град, неподготвен и без кабели, а колко време загубих докато намеря някой услужлив с кабели :sad: и от тогава съм с нов акумулатор вече на няколко месеца време. Необслужваем - за първи път на моето пежо за времето от как е мое. :shock:
hidrazin - майстор
Добре е да имаш някакво зарядно за в краен случай. Говоря за лични нужди - 1-2 коли в къщи и нормално ползване. Ако обаче колата се ползва 1 път на два месеца или прави по 20-30 паления на ден и повече както е при някои фирми дето зареждат магазини е друг въпроса. Макар и тогава да е спорно. Имало е периоди където по няколко години акумулатора ми не е свалян от колата.
Най-добрия заряд е на самата кола и наистина след всяко палене токът е много голям за кратко време. Зарядното няма да ти помогне ако редовно си забравяш фаровете (пък и как ли става, нормалните коли :-D си имат пищялка като отвориш шофьорската врата) . Точно когато ти трябва колата или бързаш няма да ти свърши никаква работа.
Това за паленето с "биче" беше при Ладите и Москвичите. Горещо не го препоръчвам при новите коли натъпкани с електроника. А агонията и "болния" акумулатор въобще няма да коментирам.
Грижете се за колите си за да ви вършат работа а не да ги обикаляте като голям камък.
:partyman:

Тема "Избор на зарядно за акумулатор." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: