• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23
Всичко за този вид строителство.
Tsilkov - майстор
hristo_qn написа:
двоумя се дали с хоросан или новите изгъзици на Кнауф МР-75
Хоросана е зидарския разтвор. За мазане на първия пласт (хастар) ти трябва вароциментова мазилка.
hristo_qn написа:
Целият под на първия етаж ще бъде с теракот и добре фугиран за да нямам инфилтрация на въздух от към пода.
Пода ако ти е на плоча и стените тухлени въздухонепроницаемоста ти е решена от само себе си. Проблемните места за въздухонепроницаемост са смените на материали и строителни елементи:под-стена; стена-таван; стена-дограма; ВиК Ел. и ОВиК инсталции............................
hristo_qn написа:
Третия и тавански етаж е от ОСБ и фугите ще бъдат залепени с битомно алуминиева лента на Ден Бравен.
Тая лента е хубава за фуги ама не разбирам защо разчиташ на ОСБ-то. В крайна сметка едно избирателно-пропускливо фолио е към 2-3 лева на квадрат. Чисто изолационното е по-малко. После си имат и тиксо което гарантирано се лепи добре върху тях. В краен случей и найлон може да ползваш , ама да оставяш ватата(и то в таквиа обеми) така на произвола на съдбата [-X . Впрочем огледа ли си вентилируемостта на покрива?
hristo_qn написа:
Въпроса ми е трябва ли най-отвън около дървената обшивка да слагам паропропускливо фолио
Ти и да го беше заровил не виждам защо ти е паропропускливото фолио - то е за покриви (или вентилируеми фасади) под керемидите.
jekasus - майстор
Tsilkov написа:
hristo_qn написа:
двоумя се дали с хоросан или новите изгъзици на Кнауф МР-75
Хоросана е зидарския разтвор. За мазане на първия пласт (хастар) ти трябва вароциментова мазилка.
И на мазилката и викат хоросан, а и вече май никой не финосва с втори пласт :-D
Tsilkov - майстор
jekasus написа:
Хоросана е зидарския разтвор. За мазане на първия пласт (хастар) ти трябва вароциментова мазилка.
И на мазилката и викат хоросан, а и вече май никой не финосва с втори пласт :-D[/quote]
Те и на копирните машини им викат "ксерокс" , а на екструдирания полистирол му викат "фибран". Разликата между мазилката и хоросана (зидарския разтвор) е в едрината на пясъка и съотношението вар/пясък.
За финосването също не си напълно прав макар че повечето мазачи вече предпочитат да ползват готови смеси понеже имат 20% отстъпка в склада която директно прибират.
hristo_qn - специалист
Весела Коледа!
Вече напълно остъклих и завърших цялата фасада отвън. Приключих изцяло с всички видове изолации, сложих и входна външна врата, временна и добре уплътнена - дървена (не е тази, която се вижда на снимката - тази е против кражба).
В момента мажем първия и втория етаж с хоросан. Вече се усеща изолацията. Температурата е константна от 12 до 15 градуса и се дължи само на осветлението. Влагата обаче е страхотно голяма.
В една от стаите сложих печка чудо и вдигнах температурата до 25 градуса, за да проверя дали ще се получи конденз между двата стъклопакета. Оказа се, че маркучетата за които ви бях писал по-рано са излишни - няма конденз. Много внимателно проверяваме всички отвори от ОSB-то от които зависи добрата въздухонепроницаемост. Всяка фуга и всяка дупчица се облепват. Що се отнася за 1-я и 2-я етаж там въздухонепроницаемостта идва от хоросановата мазилка и плътната замазка на пода.
Притеснява ме обаче прекъсването на външната фасадна опаковка на покрива. При полагането на паромембраната проверявах сантиметър по сантиметър дали е добре слепена двойно запепващата лентичка. Прекъсването обаче се получи под стряхата - няма как паромембраната да се залепи към вертикалния зид, пречат гредите и дъсчената обшивка. Въпреки, че ватата е добре уплътнена и дебелината й е 70 см при селен вятър се получава инфилтрация на въздух вътре в сградата - направо се усеща с ръка лека струйка по фугите. Разбира се това беше преди облепянето на ОSB-то с лепенки. Сега няма инфилтрация, но ме притеснява да не би отвън да се овлажнява ватата, понеже прекъсването на външната опаковка е по обиколка на целия покрив. Същото е положението и във вертикала по ската на покрива. Сещам се за едно решение, но не знам колко ще е ефикасно. В тази критична зона да се запени ватата в дълбочина около 20-25 сантиметра. Така значително ще се затворят пробойните и по моя сметка ще ми отидат около 40-50 флакона с пяна.
На онези от вас на които им предстои такъв строеж нека имат в предвид - това може да се избегне още преди проектирането.

Прикачен файл

DSC_0076.jpg

Прикачен файл

DSC_0074.jpg
hristo_qn - специалист
На скицата съм посочил със стрелка къде е проблема и още веднъж съм показал дебелините и начина на подреждане на изолацията в сградата.

Прикачен файл

DSC_3158.JPG
Tsilkov - майстор
Весела коледа и на теб и на всички които пишат във форума.
Не ги запушвай тези места понеже те са ти вентилация на ватата! От вън влага няма как да влезне но не е нормално и да има такова течение - явно някъде слоя вата ти е прекъснат. Ако все пак не намериш нищо просто сложи отдолу неплътна ламарина (най-добре перфорирана) или дъски(с геотекстил или покривно пароцифузно фолио например) които да позволяват на въздуха да вентилира но да пречат на лястовици, гризачи и силен вятър да ти разбутват ватата.
radius - майстор
30 см на пода и в основите, 70 см на покрива :shock: . Разбирам, че темата е пасивна къща, но това ме стресна... За пасивност не стига ли и по-малко?
bulhomes2 - майстор
Явно не си чел подробно темата. Тя му е почти без пари...
hristo_qn написа:
...Употребени бяха 3 тира вата и 1 тир стериопор. За ватата платих само транспорта, а за стериопора дадох само 400 лв...
Последна промяна от bulhomes2 на ср дек 25, 2013 5:52 pm, променено общо 1 път.
radius - майстор
Четох, че има изолации, но все пак колкото повече изолация, толкова по-малко жилищен обем. Сигурно е предвидено при проектирането, но нали и конструкцията е по-голяма.
bulhomes2 - майстор
Можеш да го погледнеш от другата страна - колкото повече изолация, толкова по-малко двор. Когато строиш къща без притеснения от съседства - какво ти пречи да си я правиш с каквито си искаш стени? Правиш си помещенията по твой вкус и от там добавяш стените.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23

Тема "Пасивна къща в строеж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: