• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23
Всичко за този вид строителство.
Вадим Владимиров - специалист
А защо искаш да запушиш всички дупки. Покрива ти е метален, следователно конденза е неизбежен. Въпроса е как да го намалиш! Ако си с метални керемиди, всичко е ОК! Имаш си скара, висока вълна на керемидата, следователно вентилацията е осигурена. Ако запушиш там където си мислиш, то как ще решиш проблема при керемидите при улука? Но какво правим при фалцов покрив? Как да осигурим вентилацията на покрива, за да премахнем конденза? И, още нещо, надявам се да си сгрешил при рисуването на скицата.Какво е пара фолио? Паропропускливо или паронепропускливо? Как си решил връзката между керемидите и стойките?
hristo_qn - специалист
"30 см на пода и в основите, 70 см на покрива :shock: . Разбирам, че темата е пасивна къща, но това ме стресна... За пасивност не стига ли и по-малко?"
Така е - от 25 до 35 см е напълно достатъчно. Първоначално преди 3 години, заложих двоен зид и 30 см вата. Тогава, събирането на вата беше много бавен процес, понеже я събирах от монтажна бригада в ТЕЦ Марица Изток, като изрезки по тръбопроводи (не беше по джоба ми да я купувам нова). С онези темпове на събиране, до ден днешен щях да имам само половината количество. (НО ПО КОЛЕДА СТАВАТ ЧУДЕСА) По миналата коледа явно съм бил послушен и дядо коледа ми даде 2 тира вата - не след дълго и един тир със стереопор =D> =D> =D>
На пролет дилемата вече беше какво да правя с излишното количество вата и стереопор. Където можеше увеличих сантиметрите на ватата, а стереопора го сложих по фасадата. Поради недобро южно изложение,през зимата нямам добри слънчеви печалби. За сметка на това, имам целодневно слънчево греене, там където ще сложа слънчевите панели - на снимката се виждат монтираните тръби за панелите. Истински феномен е, че когато цяла Стара Загора е в мъгла, при мен винаги е слънчево. Няма ли облаци - грее.
hristo_qn - специалист
"А защо искаш да запушиш всички дупки. Покрива ти е метален, следователно конденза е неизбежен. Въпроса е как да го намалиш! Ако си с метални керемиди, всичко е ОК! Имаш си скара, висока вълна на керемидата, следователно вентилацията е осигурена. Ако запушиш там където си мислиш, то как ще решиш проблема при керемидите при улука? Но какво правим при фалцов покрив? Как да осигурим вентилацията на покрива, за да премахнем конденза? И, още нещо, надявам се да си сгрешил при рисуването на скицата.Какво е пара фолио? Паропропускливо или паронепропускливо? Как си решил връзката между керемидите и стойките?"
Да, керемидите са с висока вълна, покрива е проветрив - над фолиото съм оставил 5 см за проветряване плюс летвите още 3 см, така че проветряването е добро.Горе на билото под билния капак, съм сложил мрежа да не гнездят птици. В жегите, горещият въздух спокойно си излиза на билото.
Фолиото е паро-пропускливо, ще пусна и снимки от полагането му. Въпросът е,че там където се срещат покрива и стената, не може да се опакова ватата в дебелината и, и фолиото да бъде залепено към стената.
Вижте схемата и голямата стрелка - за тази фуга става въпрос - около 25 см е по цялата дължина на сградата.
Ако пък това не е съществен проблем, да не правя глупости? Да си призная, не ми е много ясно как се държи ватата при различни метереологични условия. От това, което съм чел, знам че е много хидроскопична.

Прикачен файл

pokriv2.jpg
pokriv2.jpg (99.75 KиБ) Видяна 3938 пъти

Прикачен файл

Pokriv.jpg
Pokriv.jpg (84.23 KиБ) Видяна 3938 пъти
hristo_qn - специалист
Г-н Владимиров, не съм ви отговорил точно, затова допълвам - стойките не са захванати за керемидите, а за носещата метална тръбна конструкция - слагам нов кадър, на който се виждат дебели стърчащи болтове Ф-22. На другите фокуси се вижда и как съм решил въпрос със стоманената и дървена конструкция. Опростих нещата като ползвах нарязан затворен профил 100/100/4.5. Поръчах си греди на точен размер 88/88, съединих затворения профил към тръбата със шина 100/10, по същият начин конструирах и козирката издадена напред, като затворения профил там е 120/120/4.5 и съответно гредите 105/105.
По проект връзката между вратите и бетонния пояс трябваше да бъде изпълнена с планка 200/200/4 с заварени мустаци, но как се заварява тръба косо рязана на плоска планка, затова отново със затворен профил 100/50/4 си направих обувки за тръбната конструкция (вижте снимката)
Слагам още два фотоса специално за металната тръбна конструкция с въпрос - ще има ли там конденз? От фотоса се вижда, че тръбата е доста навътре. Аз ще ви дам фактическите разстояния.
От вън на вътре:
- пара фолио
- дъсчена обшивка - 25 мм
- дървена греда - 100 мм
- метална шина - 100 мм
- носеща метална тръба - 80 мм
- от тръбата до OSB - границата на вътрешния обем е 400 мм
- OSB - 18 мм
- фибран - 40 мм
С други думи, тръбата е 200 мм скрита във ватата (отвън навътре) и около 450 мм (отвътре навън)
Както се вижда съм взел превантивни мерки - тръбите са грундирани и боядисани, а самите стъпки (обувките) са консервирани с оражейна смазка. Тук не се вижда, но кухината е натъпкана разбира се с вата, напоена със смазка. За да няма движение на въздух по тръбите, навсякъде са запушени.
И така ще имам ли ядове с конденз по тръбната конструкция?

Прикачен файл

pokriv1.jpg

Прикачен файл

pokriv5.jpg

Прикачен файл

pokriv4.jpg

Прикачен файл

pokriv3.jpg

Прикачен файл

pokriv2.jpg
Последна промяна от hristo_qn на чет дек 26, 2013 9:16 pm, променено общо 1 път.
valio2007 - специалист
Христо за кога планираш рязането на трикольора? Т.е кога да очакваме реални резултати за консумациите в къщата?

ПП. Като се замисля едва ли е тук мястото,но защо се осквернява Българското знаме при откриване на обекти?
bulhomes2 - майстор
Защо се "осквернява" според теб?
hristo_qn - специалист
valio2007 написа:
Христо за кога планираш рязането на трикольора? Т.е кога да очакваме реални резултати за консумациите в къщата?

ПП.
За съжаление финикийските знаци силно намаляха. Що се отнася до ефекта вече го усещам. Сградата е остъклена и затворена и температурата е прилична без отопление от 12 до 15 градуса.
Tsilkov - майстор
hristo_qn написа:
Вижте схемата и голямата стрелка - за тази фуга става въпрос - около 25 см е по цялата дължина на сградата.
Много добре разбрахме за коя част става въпрос (или аз поне) и съм ти писал точно и конкретно за нея.
hristo_qn написа:
Въпросът е,че там където се срещат покрива и стената, не може да се опакова ватата в дебелината и, и фолиото да бъде залепено към стената.
Е чак пък да не може да се опакова :shock: :? Това не е първия покрив при които има среща на ребра, надзид и изолация. Въпросът тук е как да се затвори за да е вентилирано - варианти бол. Втория въпрос е защо толкова е веело вътре - или си си самовнушил че навява толкова (което е добрия вариант :) ) или някъде ватата не е застанала плътно (лошия вариант). Аз на твое място яхам стълбата върху фасадата и с фенерчето бих направил плътен оглед дали във ватата няма "въздушни джобове" и дали вата от фасадата и тази от покрива минават в плътен слой дебел поне колкото фасадната.
След огледа даже направо тъпчи всичко с вата в междината (тя поне позволява) и отдолу го затваряй с перфорирана ламарина и пародифузно фолио .

Ако направиш една снимка под самата стреха вероятно ще успея и да ти кажа какво и как точно да сложиш.
hristo_qn написа:
Слагам още два фотоса специално за металната тръбна конструкция с въпрос - ще има ли там конденз?
Изолирал ли си ги в стрехите където излизат пред зида?
Последна промяна от Tsilkov на чет дек 26, 2013 11:50 pm, променено общо 1 път.
Tsilkov - майстор
Вадим Владимиров написа:
Но какво правим при фалцов покрив?
Хората за него и специални фолиа правят ама аз тука не съм виждал такова:
Изображение
hristo_qn - специалист
Tsilkov написа:
hristo_qn написа:
Вижте схемата и голямата стрелка - за тази фуга става въпрос - около 25 см е по цялата дължина на сградата.
Много добре разбрахме за коя част става въпрос (или аз поне) и съм ти писал точно и конкретно за нея.
hristo_qn написа:
Въпросът е,че там където се срещат покрива и стената, не може да се опакова ватата в дебелината и, и фолиото да бъде залепено към стената.
Е чак пък да не може да се опакова :shock: :? Това не е първия покрив при които има среща на ребра, надзид и изолация. Въпросът тук е как да се затвори за да е вентилирано - варианти бол. Втория въпрос е защо толкова е веело вътре - или си си самовнушил че навява толкова (което е добрия вариант :) ) или някъде ватата не е застанала плътно (лошия вариант). Аз на твое място яхам стълбата върху фасадата и с фенерчето бих направил плътен оглед дали във ватата няма "въздушни джобове" и дали вата от фасадата и тази от покрива минават в плътен слой дебел поне колкото фасадната.
След огледа даже направо тъпчи всичко с вата в междината (тя поне позволява) и отдолу го затваряй с перфорирана ламарина и пародифузно фолио .

Ако направиш една снимка под самата стреха вероятно ще успея и да ти кажа какво и как точно да сложиш.
hristo_qn написа:
Слагам още два фотоса специално за металната тръбна конструкция с въпрос - ще има ли там конденз?
Изолирал ли си ги в стрехите където излизат пред зида?
Първата фаза беше запълването на вата до кота 5.20м, това е двойния зид. Много внимателно контролирах да се тъпче добре ватата. Така натъпкана стоя цяла година докато правехме покрива - не мръдна. Втората фаза беше самия покрив и тъй като там разстоянието е 70 см двама човека тъпчеха вътре с крака, а аз контролирах отвън. На последните снимки се вижда, че дъсчената обшивка не е плътна, а с фуги от 4-5 см. По същия начин бе направена и вътрешната обшивка (на тези фотоси тя още не беше изградена). При тъпкането с крака ватата навсякъде изплюваше по тези фуги, а да говорим за кухини при разстояние от 70 см е несериозно.
Единствените кухини които намерих са под прозорците на 1-я и 2-я етаж. Там ватата беше слегнала много малко. Никъде другаде не открих кухини във ватата.
Ще направя снимки и под стряхата.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23

Тема "Пасивна къща в строеж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: