Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
shotik - майстор
todortv написа:
colyo написа:
MZ-и и SIMSON-и с по-голямо предварение палеха и назад. .....
+1
Триколките Ява Велорекс(Калинка) имаха задна на този принцип.
Гасиш, завърташ плочката с чукчето и палиш ...
Мисля, че с електроника може да се постигне дефазиране момента. на запалване.
Това са стари мотори,от моето детство,не знам какво и как са работили и едва ли ще търся такива за проекта.
Днес имах възможността да размишлявам по идеята,направил съм примерен чертеж,но за съжаление не мога да ползвам съвременните програми за чертане ,ще опитам да направя няколко чертежа ,за да си изясня нещата,а по натам ,ако някой реши да ми помогне ,ще съм му задължен.
colyo - специалист
Варианта заден ход на ток не ти ли допада? Смятах също така да ти предложа да си решиш проблема като на мотофрезите с паразитно колело, но все още не мога да си представя какво точно ще правиш.
pipilica - майстор
shotik написа:
Да доразвия въпроса ,за да съм по-точен-идеята е електрическа триколка да се направи с двигател с вътрешно горене,но няма нито скоростна кутия,нито задна скорост,защото това сега се постига с обръщане на поляритета на напрежението към електромотора.
Не е да бъде по-бърза,а да не е ограничена от капацитета на акумулаторите.

Някой ако има АТВ,може ли да напише как е предаването-като на мотоциклетите ли е със скоростна кутия и от там да е задната скорост или въобще евтините модели имат ли заден ход?
Ако е само да не си ограничен от батерии що не куплираш един генератор към двигателя който мислиш да ползваш и да не пипаш триколката. На колко волта е тая триколка. Дай една сника да поумуваме.
shotik - майстор
Електромотора е на 24 волта,но и мястото под седалката е ограничено,за сега се опитвам да правя чертежи на принципа на който съм се спрял,намерих подобни механизми в различни машини,по-натам ще покажа какво съм измислил.
MamaMy - майстор
Ако е за такава триколка за която си мисля, забрави да събереш двигател и някакъв реверс за задна под седалката. Дори с този центробежен съединител е проблем. :?

Може да се замислиш за ремъчна предавка както е на мото фрезите. На двигателя шайбата е двойна с два ремъка като е опънат и работи само единия. Другия приплъзва. При преместване на обтяжната ролка, натягаш втория, като първия започва да боксува. По този начин можеш да въртиш колело което е реверсивно зацепено с първото. Не знам как го обясних, но ако трябва мога да го нарисувам. Вече как е друг въпрос :lol:

ПП Точно за такава си мислех. Мястото под седалката е много смотано. Ще трябва доста да се промени конструкцията и най-вече захващането на самата седалка.
Последна промяна от MamaMy на ср яну 01, 2014 11:18 pm, променено общо 2 пъти.
shotik - майстор
Ето снимка,сега я намерих /в Продавалник/ :

Изображение


Доста голяма е и има място под седалката ,вместо акумулаторите за малък двигател .
MamaMy - майстор
Нещо такова имам предвид. На зъбните колела съм нарисувал само сектори, че ме домързя. Важна е идеята. Не е задължително да са зъбни. Може и гумирани. То ще работят за кратко само когато е на задна.
Последна промяна от MamaMy на пет яну 03, 2014 11:03 am, променено общо 2 пъти.
kuger - майстор
На никого ли не му идва на ум за реверса при извънбордовите мотори за лодка? Механизма е малък, елементарен за управление, но е нужен съединител между него и двигателя.
Другия вариант е като при мотофрезите.
MamaMy - майстор
То със съединител и баба знае. Във варианта с ремъците обтяжната ролка пак играе роля на някакъв елементарен съединител. Той е някаква шантава ролка дето прилича на порцеланова :? Мислех, че така като виси единия ремък и ще се износва много бързо, но един мото култиватор стоически ме оборва вече повече от 10 години. До сега не е сменян ремък. За сметка на това едната шайба я смениха и обтегача два пъти.
Последна промяна от MamaMy на пет яну 03, 2014 11:02 am, променено общо 1 път.
ben84 - специалист
pipilica написа:
що не куплираш един генератор към двигателя който мислиш да ползваш и да не пипаш триколката. На колко волта е тая триколка. Дай една сника да поумуваме.
Това е доста интересно, малък генератор да зарежда батерията. При големи мащаби този вид хибриди е достатъчно ефективен. Тук е спорно някакси.

Тема "Обръщане обороти-как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: