Най - вълнуващия въпрос зимно време.
fbr - майстор
Я изключи помпата и виж като вдигне 70-80 градуса котела, ще тръгне ли да се получава синия пламък отдолу, т.е. пиролизата. Да поработи малко с изключена помпа, с готовност вдигне ли 90 градуса да я включиш помпата, а падне ли на 80 да я изключваш, да видиш дали ще влезе в режим. Влезе ли в режим, значи категорично ти трябва трипътен вентил.
gonev - помощник
vrangelov уплътняващото въженце на долната камера е като ново, за горната не си спомням в какво състояние беше. Тъй като не съм на място вече, се обадих да сложат помпата на втора степен, тия дни ще кажа и резултата.

fbr и това съм пробвал, не спрях помпата, а тъй като има термо реле го сложих на 85-86 градуса да включи помпата. Резултата отново беше нулев, вдига 85 градуса, включва се помпата за няколко минути, тя като влезе студена вода и го сваля на 80-82, но пиролиза няма. Отварях вратата на долната камера, няма син пламък.

Точно ми е проблема, че не успях да го докарам до състояние на нормална работа с пиролиза и т.н. Защото ако има пиролиза и всичко е наред, просто ще преправим системата с четирипътен или с трипътен термо винтил, или там с Ладомат и буфер. А при това състояние ми се струва, че дори да преправим съществуващата инсталация може пак да дреме на 60 градуса.
vrangelov - специалист
gonev написа:
Точно ми е проблема, че не успях да го докарам до състояние на нормална работа с пиролиза и т.н. Защото ако има пиролиза и всичко е наред, просто ще преправим системата с четирипътен или с трипътен термо винтил, или там с Ладомат и буфер. А при това състояние ми се струва, че дори да преправим съществуващата инсталация може пак да дреме на 60 градуса.
Целта на този Laddomat 21 е да гарантира на котела минимални градуси на връщащата вода. Температурата е според патрона, който е сложен вътре (мисля, че бяха 65°C, 72°C, 78°C и 83°C). Температурата на котела започва да расте от тези градуси нагоре. Няма как да "дреме" на 60°C.
По моето скромно мнение е по-добре да се каже:
- Защото за да има пиролиза и всичко да е наред, просто ще преправим системата с четирипътен винтил (и задвижка) или там с Ладомат и буфер.

Това е моето мнение.

Още не си пробвал със сухи дърва. Миналогодишни дърва е трудно да бъдат сухи. Следващият път като ходиш, купи 3 чувалчета еко брикети от широколистна дървесина и виж как гори.
Купил си си хубав котел, но и той си иска неговото.

Ето го и Laddomat-a в картинки


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LUhyO10Ot9k[/youtube]



Поздрави
filmatoplo - майстор
:) Здраствуйте ребята вот и меня.Атмос без обезпечение на връщащата вода е една обикновена печка и няма нищо общо с котел снабден с термовентил , смесителен вентил или моноблок Ладомат .Цвета на пиролизата е жълто оранжев :wink: .С монтажа на обезпечение -котела ще се превърне в съвсем друга различна машина .download/file.php?id=42087&mode=view
vrangelov - специалист
Здравствуй filmatoplo! :supz:
Направо са скучни темите за атмоси, без твоето участие. :lol:

gonev, като си го пълнил с дърва, мерил ли си колко килограма са?
Това няма общо с темата. Ако не си и следващият път няма да те затрудни, премери моля те колко тежат.
Може и еко брикети да са. Иска ми се да знам 140-150литра камера колко кг. сухи дърва или еко брикети събира наведнъж.
filmatoplo - майстор
:wink: Няма шега -дайте ми най скапания Атмос и ще го накарам да живне , 90% от случаите Атмоса е свързан като обикновен котел и той за 2 год се скапва от конденз , катран , опушва котелното , запушва комина :wink: .а забравих на третата година запалва комина и е почти чудо ако не викате пожарната.
gonev - помощник
Здравейте и за много години vrangelov и filmatoplo,

Голямо благодарско за информацията и разясненията. Тия дни се захванах да проуча схемите на свързване и какво ще трябва за на пролет. Попрочетох преди това темата "Схема за свързване на Atmos" и намерих следните схеми за свързване с четирипътен смесителен вентил в документация на Atmos C40 http://www.erato.bg/files/file_48_210.p ... auto,0,595 :
Прикачен файл:
atmos-kombi-c40.JPG
atmos-kombi-c40.JPG (67.67 KиБ) Видяна 2614 пъти
При мен така като гледам ще се използва Фиг. 6 тъй като системата е с отворен разширителен съд.

Както беше писал filmatoplo, погледнах в БГ Терм и там има два модела Honeywell COMPACT V5442A1048 и V5442A1055 който са около 100-тина лева, както и не съм сигурен в кайна сметка задвижка трябва ли ми или може и без нея. Въпроса е, че Atmos на всякъде препоръчват DUOMIX, дали ще е проблем ако използвам Honeywell или ако имате идея да ми кажете от кадемога да намеря DUOMIX? Мога ли да ви помоля да ми обясните на Фиг. 6 кой трябва да е малкия кръг и кой големия(през радиаторите).

Днес преди да ви напиша това се чухме пак с дядото, и той ме подсети за нещо да ви питам. Това се е случвало веднъж и при мен, но сега пак се е случило и при него. При леко не изяснени условия, но ми се струва, че при затваряне на клапата на вентилатора(клапата е регулирана да има минимално затваряне около 3-4мм.), се получават леки детонации, което е леко смущаващо, имате ли представа на какво може да се дължи това?
filmatoplo - майстор
http://www.atmos.cz/russia/instalace-ko ... e-zapojeni ,тези схеми с четирипътния вентил не могат да се ползват заедно с буфер , и въобще са грешни тези които си показал .Ползвай тези схеми които съм ти дал аз .
gonev - помощник
Здравейте,

filmatoplo не зная защо но ми се струва, че остана с впечатлението, че държа да имам буфер или по-скоро това е твоята препоръка? Съгласен съм с теб, че това е по-доброто решение но все пак бих искал да обсъдим и другите две възможности(с трипътен и четирипътен термо смесител)без буфер. Разгледах схемите от линка който ми изпрати и ми се струва, че при мен могат да се ползват само схеми номер 5 и 7(изключвам схемите с Laddomat 21 и гледам за системи с отворен разширителен съд) но според мен и двете са със трипътен термо смесител и с по две помпи. Ако не те затруднявам много, би ли ми казал коя схема е с четирипътен термо смесител и една помпа че леко се обърках :).

И да попитам пак за тези детонации имате ли идея?
filmatoplo - майстор
В чешките схеми няма с четирипътен вентил , аз ти препоръчвам класическата схема с буфер ,термовентил и смесителен вентил след буфера . Ако няма да има буфер тогава може да се свърже с 4 пътен вентил .Тази схема която е дадена от теб с 4 пътния вентил не е много правилна .Или схемата за свързване с 4пътен вентил е със 2 броя помпи -една за малък кръг , и втора за големия радиаторен кръг , в случая бойлера е хубаво да се свърже на малкия кръг , а не като радиатор на големия кръг .

Тема "Питане за Atmos Kombi C40 S" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: