Юни 2009 година качихме акумулатор 65Аh 540A на Монтана - необслужваем. Като отмина гаранцията и зеленото оЧо стана черно, но напрежение държи, пали, продължава да служи. При разговор споделих за оЧото и ме посъветваха да обслужа "необслужваемия" акумулатор. Отворих капака с отвертка и гледам отдолу тапи, но тапите са без резба. Махнах ги и тях, а вътре - сух. Помислих си - гелов акумулатор, ама в една от клетките видях електролит. Дозаредих го със зарядното и с малка фунийка долях дейонизирана вода 1 см над пластините. За сега поне не е сдал, продължава да служи безпроблемно но оЧото си остана черно.
Обаче от долната страна на тапите на клетките имаше черен слой - вероятно оловен прах. Дали това не е сигнал за разпад на пластините И дали точно тоя прах не се е полепил по топчето на оЧото и за туй то не е зелено
Та какво ви е мнението - обслужват ли се "необслужваемите" или името им такова, защото докато се наложи обслужване и се вече трябва да се подменят
Обаче от долната страна на тапите на клетките имаше черен слой - вероятно оловен прах. Дали това не е сигнал за разпад на пластините И дали точно тоя прах не се е полепил по топчето на оЧото и за туй то не е зелено
Та какво ви е мнението - обслужват ли се "необслужваемите" или името им такова, защото докато се наложи обслужване и се вече трябва да се подменят