• 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
igt - специалист
Имам преки наблюдения върху работата на пет климатика, всичките различни марки. Два инверторни и три конвенционални. Относно т.нар обдухване, някой спират, другите продължават да обдухват.
Решението в твоя случай е да преместиш коментираното вътрешно тяло в друга стоя, напр. в такава където не се спи или да сменяш управлението, което е дълга и широка.
Сутринта е бил на най-високата степен на вентилатора, защото е догонвал зададената температура.
yancho_lud - специалист
Благодаря ти. Май най-добре ще е да пробвам го продам или в краен случай да се позанимавам с управлението му
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
yancho_lud написа:
Снощи съм забравил да сложа дърва на котела и е изгаснал. Всички тела са спрели и са влезнали в дефрост, само въпросния Хаер не само че не е спрял, а сутринта духаше на най-висока степен на вентилатора. Някой знае ли какво да го правя за да почне да изключва?
Ако все пак климатика се окаже инверторен може ли да се направи нещо за да заработи нормално или да го пращам в продавалника?
Сигурно си го хванал в момента след дефроста, а тоя модел явно управлението на вентилатор не е свързано с температурата на питата (софтуер).
Принципно почти всичо може да се направи въпроса е дали си струва.
Ако удариш някоя снимка на мотора, кабелите му и платката няма да е зле. :partyman:
yancho_lud - специалист
Утре ще го снимам
yancho_lud - специалист
Малко се забавих със снимките, но ето ги. Мислех си ако се смени тръбния датчик с друг дали няма да почне да изключва?
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ПП: след направени тестове на датчиците с чаша топла и студена вода се получи следното:
Когато потопя тръбния датчик в студена вода след малко вентилатора спира. Когато потопя въздушния датчик в топла вода вентилатора намаля оборотите, но не спира. С други датчици се получава същото. Главният въпрос е как да го накарам да изключва като достигне зададената температура???
ПП2: на втората снимка на платката между белите букси има едно копченце, някой знае ли за какво служи то?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
... "Мислех си ако се смени тръбния датчик с друг дали няма да почне да изключва?"
- ще изключи, но няма да включи.
Измери колко килоома е съпротивлението на тръбният датчик (при около 25 градуса) - не го дръж с пръсти да не го топлиш.
А колко градуса беше студената вода - горе-долу - 10-15?
Едно дребно реленце с бобина на 220-240VAC ще трябва, един резистор (стойността ще зависи от съпр. на тръбният датчик) и може би кондензатор (последна грижа - малко вероятно).
Последна промяна от abcdefghijklmnopqrstuvwxz на пон яну 27, 2014 3:42 pm, променено общо 2 пъти.
yancho_lud - специалист
Водата беше от чешмата. Как да замеря колко килоома е датчика?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
yancho_lud написа:
Имам мултицет и поялник и елементарни познания, но имам приятел който се занимава с ремонт на перални и подобни и мисля че той ще се справи
Първо спираш климатика, вадиш щепсела, изваждаш буксата на тръбният датчик от платката и мериш и мериш на буксата на обхват 200к Ома. Може да ползваш топлийки за по-добър достъп ако не може да бръкнеш. Би трябвало да е около 10кОма. На моя климатик е 47кОма, на други 5кОма.
Единият кабел към тръбният датчик ще трябва да се прекъсне - в понеделник.
Ти измери датчика, намери реле и вземи съпротивления 20кОма - 4 бр. да не се разкарваш пак.
yancho_lud - специалист
Така направено би трябвало да изключва като достигне зададената температура нали?
yancho_lud - специалист
Току що един приятел беше в къщи и като се заговорихме за това тяло и направо го взе. Щял да го ползва за хола и не му трябвало да изключва. :-D
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: