• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
petrov_belota - специалист
Колега, тези 6 извода ме навеждат на мисълта, че двигателчето ти е свързано в сехема на "Щаймнец" която преработва трифазни двигатели да работят в режим на монофазни, а при наличието на кондензатор и 2 от краищата влизат в него, съвсем почвам да вярвам, че е това.
Мии фащай 1 мултицет, и установи дали имаш 3 намотки, после определяш начелата и краищата им (ако те интересува, ще ти дам по подробна информация) и си връзваш там квото ти трябва :)
bulhomes2 - майстор
Па прочети 2-3 поста над твоя де!
bulhomes2 - майстор
Вчера въпросното моторче се спомина. Бучи, ама не тръгва. Бях го сложил на компресора (и го бях забравил включен), нощес явно не е могло да завърти, ама се е помъчило, че предпазителя му беше паднал.
Кое как да измеря, че да разбера дали е кондензатора или някоя от намотките?
moimoimoi - майстор
сваляш капака и душиш дали мирише на изгоряло
ако е кондензатор може да пробваш като го пуснеш и му помогнеш като да му дадеш начален въртящ момент-завърташ го с ръка
bulhomes2 - майстор
Сякаш миришеше. Всъщност само клемната кутия отворих. Днес ще отворя и капака.
Чудя се дали мога да елиминирам кондензатора като пусна ток на пусковата намотка от друга фаза на трифазния ми ток :? Само размишлявам какво би се получило (според откъслечните ми познания).
Ако е от кондензатора и включа фазата на пусковата през центробежния прекъсвач, би трябвало да развърти нормално и той да изключи пусковата намотка.
Ако пак не тръгне мога да елиминирам и центробежния прекъсвач като вържа фазата за пусковата намотка през ръчен ключ директно на намотката. От което произлиза и подвъпроса ми - какво ще стане ако не изключа пусковата намотка. Ще ми се двигателя да работи с по-висока мощност, но предполагам, че е изчислена за краткотрайно натоварване и по продължително би я изгорило. Както и предполагам, че е станало със замръзналия компресор.
lov - майстор
То варианти за тестване всякакви. Но миреше ли през капачката значи се е споминало. Но все пак зависи ти какво точно надушваш. Не е смешно но дай да душка и някой колега който имам опит. Миризмата на лакове е специфична и понякога може да е само леко опечен без някакви последици. Но първо си премери намотките по отделно като ги разкачиш. намотка на късо няма да я хванеш поне за пробив една към друга или корпус. А най добре свали капаците и огледай опечено ли е яко не си заслужава играта.Ще те предаде точно в момента когато най много ти трябва.
И не се занимавай да пускаш още една фаза да дириш още мощности. Пусковата намотка е навита с друг проводник и е със съвсем други параметри.
bulhomes2 - майстор
Бе той ми е в багажника, че билета му е за електомоторемонта фирма, ама рекох дали междувременно няма да се образовам по въпроса. Този ми е последния монофазен и предполагам ако ще се пренавива - ще минава на трифазния бряг.
Junak - майстор
Ако имаш трифазен ток, въобще не се занимавай с монофазни... :)
bulhomes2 - майстор
Ко да праиш? Наследство от монофазните години :lol:
Бях го нагласил за един от продавалника, който ми даваше по-мощен трифазен за него, ама явно няма да го изчака.
  • 1
  • 2

Тема "Мога ли да пусна монофазен двигател като трифазен?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: