Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
relaxxx - специалист
Аз не виждам, защо хора които не се кефят на ел. велосипедите пълнят темата със спам.. ми купете си кола или мотор и си джарайте, кво ни занимавате с вашите проблеми, че не ви харесват. Айде здраве! А на феновете успехи през новата година с електричките и много хепи километри. Аз моя проект почти го завърших и мисля се получи доста добре, в момента сглобявам последната клетка на батерията и до 2 седмици ще направя траял рън. Ще ви постна и снимки.
stanetzz - специалист
Хич не е спам. В спора се ражда истината. ( Отделен въпрос е, че истината за всеки е различна :) )
Ако някой си е направил труда да прочете макар и само последните 2-3 страници от 105 общо по темата, то значи нашите возила не са му безразлични.
Успех със сглобяването, и да пуснеш снимки.
:2thumbs:
val4o89 - специалист
За село наистина не излиза сметката. На тези, които живеят на село не би им излязла сметката. Но на всички от "града" сметката излиза. Аз съм доволен. Вече 2 години с лифепо4 и съм доволен на максимум. А сметкаджиите да си карат газовите уредби и да се вайкат. Аз съм спокоен :)
ge6aaaa3 - специалист
val4o89 написа:
За село наистина не излиза сметката. На тези, които живеят на село не би им излязла сметката. Но на всички от "града" сметката излиза. Аз съм доволен. Вече 2 години с лифепо4 и съм доволен на максимум. А сметкаджиите да си карат газовите уредби и да се вайкат. Аз съм спокоен :)
Аз, пък, съм от село Варна и пак не излизат сметките... :? Явно само у софето ви излизат сметките...
С това, което каза stanetzz, мога да се съглася - кеф цена няма, ама 'айде да не се лъжем за сметките! Тук се подхвърлят разни цифрички от рода на 50ст, ама не се слагат акумулаторите и поддръжката на този велосипед, който е проектиран да се кара с 30км/ч. Междувременно се подхвърлят и разни акота от сорта на "Минавам 8000км с едно зареждане, ако 7000км са надолнище, а 990км му помагам с педалите /въртя като замаян/."...
Все пак, ако някой слънчев ден ми останат едни излишни 3-4 бона, ще си спретна електрическо колело, с което да гоня мАторджиите, ей така, за кефа. :-D
geordgeo - специалист
ама 'айде да не се лъжем за сметките!
Ми 'айде колега... Да ти кажа как стоят сметките за София и конкретно за мен например:

- батерия със зарядно 380 лева
- мотор с контролер 260 лева
- велосипедна поддръжка за 1 година (1 външна гума, верига, ръкохватки, втулки за рамката) - 50 лева

Такааа... До тук излизат едни 690, 'айде нека са 700 лева за да стане колелото електрическо. Както съм написал в по-предни постове за 5000 км изминати без да се потя съм "изконсумирал" от мрежата 35 кв/ч електроенергия (около 7 лева по дневна и малко по-малко по нощтна тарифа смятано)... и това е!

И понеже ако ми го няма колелото или в много лошо време се налага да пътувам с метрото и имам карта за него да ти кажа как е - ами 35 лева на месец само за него (за една година са 420 лева), без да смятам билетите, които си купувам ако ми се наложи да ходя насам-натам по работа. Е? Кое му е скъпото на колелото, особено като знам колко е удобно с него да се ходи навсякъде без проблем при това? Кофти е само за оставянето му по улиците, че не става, ама аз се оправям някак си. И най-много за още едно лято се е изплатило... Та просто ми е смешно като започне някой да мрънка колко му било скъпо...
ge6aaaa3 - специалист
geordgeo написа:
ама 'айде да не се лъжем за сметките!
Ми 'айде колега... Да ти кажа как стоят сметките за София и конкретно за мен например:

- батерия със зарядно 380 лева
- мотор с контролер 260 лева
- велосипедна поддръжка за 1 година (1 външна гума, верига, ръкохватки, втулки за рамката) - 50 лева

Такааа... До тук излизат едни 690, 'айде нека са 700 лева за да стане колелото електрическо. Както съм написал в по-предни постове за 5000 км изминати без да се потя съм "изконсумирал" от мрежата 35 кв/ч електроенергия (около 7 лева по дневна и малко по-малко по нощтна тарифа смятано)... и това е!

И понеже ако ми го няма колелото или в много лошо време се налага да пътувам с метрото и имам карта за него да ти кажа как е - ами 35 лева на месец само за него (за една година са 420 лева), без да смятам билетите, които си купувам ако ми се наложи да ходя насам-натам по работа. Е? Кое му е скъпото на колелото, особено като знам колко е удобно с него да се ходи навсякъде без проблем при това? Кофти е само за оставянето му по улиците, че не става, ама аз се оправям някак си. И най-много за още едно лято се е изплатило... Та просто ми е смешно като започне някой да мрънка колко му било скъпо...
При тези сметки ти излиза 14лв/100км... С Опел Комбо на метан се минават 180км с 18 лв, което прави 10лв/100км и могат да се возят 2-ма човека + багаж, може да се кара всеки сезон, независимо от времето и има неограничен пробег. В тази сметка не слагам цена на метаново и на автомобил, защото може да се кара едва ли не вечно при добра поддръжка. Като сложим в сметките застраховки, данъци и консумативи, да излезе 16-17лв/100км. Ти ще караш още 10-тина хил. км и към края на живота на батериите, сметката ти ще е паднала до, примерно, 5лв/100км, но не си слагаш това, че през половината година ти е нужен автомобил, както и за дълъг път... На този автомобил, независимо дали го караш, си му текат данъци и застраховки... Ее, а кажи ми кое е по-далавера... Още повече, че с автомобила можете да се движите по 2 човека и да си делите разходите... :wink:
Не ме разбирайте погрешно, идеята за ел. велосипед ми допада и съвсем не съм се отказал от нея. :)
Тани - модератор
Много ти е пристрастна гледната точка!
Хайде да видим неговите и твоите разходи за тази година и следващите 4

Той:
- 50лв ремонти
- 7лв гориво

ти:
- 70 лв винетка

спокойно мога да спра дотук!

ще пропусна другите административни разходи и ремонтите, които най-вероятно годишно ще са колкото една негова батерия, която трябва да сменя на 5 и повече години.

само ще сметна разходите ти за гориво:

5000 км са ти 500лв!

Автомобила и електровелосипеда имат различнии предимства и недостатъци, но точно във финансовата част въобще няма база за сравнените!
ge6aaaa3 - специалист
Тани написа:
Много ти е пристрастна гледната точка!
Хайде да видим неговите и твоите разходи за тази година и следващите 4

Той:
- 50лв ремонти
- 7лв гориво

ти:
- 70 лв винетка

спокойно мога да спра дотук!

ще пропусна другите административни разходи и ремонтите, които най-вероятно годишно ще са колкото една негова батерия, която трябва да сменя на 5 и повече години.

само ще сметна разходите ти за гориво:

5000 км са ти 500лв!

Автомобила и електровелосипеда имат различнии предимства и недостатъци, но точно във финансовата част въобще няма база за сравнените!
Да, ама той така или иначе ще си поддържа един автомобил, чиито данъци, винетки и застраховки ще си текат, въпреки, че той ще го кара 3-4 месеца в годината...
Тани - модератор
Пак гледаш от своята гледна точка. Защо си мислиш, че всички имат поне по един автомобил? Защо сметна, че има поне още един човек в същата посока? Защо си мислиш, че имат и книжки? Защо си мислиш, че на всеки му е по-бързо и удобно да се движи с автомобил в големия град? Ако обърнеш внимание, сравнението бе направено с МЕТРО! Има и финансова стойност за месец, която да прибавиш в годишната сметка. Привави и в своята още поне един автомобил с разходите му, за втори члин от семейството, пътуващ в друга посока, а след това сметни колко месеца в годината работиш, само за да си платиш возенето на задника от т. А до т. Б с двота автомобила.
geordgeo - специалист
Да, ама той така или иначе ще си поддържа един автомобил, чиито данъци, винетки и застраховки ще си текат, въпреки, че той ще го кара 3-4 месеца в годината...
Колега, не искам да убеждавам другите колко съм прав, не е това целта на тези писания. Просто съм рационален човек и виждам, че в София да ходя с кола да работа е супер изнервящо и джобобъркащо. Имам кола, да, и я поддържам, защото когато съм със семейството си тя няма алтернатива (малки деца, домашни любимци, багаж, удобство и т.н.). Но със семейството пътувам по-рядко, а не всеки ден, това първо и второто, по-важно е, че съм си правил проби с колата да ходя на работа, но в моя случай конкретно не става. Имам 22 км на ден отиване и връщане до работата, живея в центъра и откъдето и да си правя маршрути, пътувам около 40 минути в едната посока. Разходът градско не е за приказване, защото трябва да засичаме на час, а не на 100 км... Нервите отделно. А там, където работя също се плаща за кола, 2 лева на ден за паркинг, ако не искаш... ми обикаляй като гламав да си търсиш място на км наоколо... Та това е причината да съм избрал велосипеда като средство за придвижване, отделно, че ми е страст - цял живот съм въртял педалите, сигурно имам над 100 хиляди км на велосипед. Е това е моето мнение, което не задължава никой с нищо. Просто съм доволен от избора си и най-вече, че съм достатъчно мобилен и завися предимно от себе си...

Лек ден на всички!

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: