Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
До колегата relaxxx:

Най-добре е да направиш мониторинг с някакъв ватмер (ако имаш такъв), аз си купих такъв (TURNIGY май се казваше) от член на форума и след като го монтирах, разбрах с какви мощности разполагам при различните начини на каране - виждаш информаия за ток, напрежение, мощност на мотора, все полезни данни. Но най-важното все пак е как е настроен контролера (за какъв ток на изключване) и съответно ВМС-а на батерията, ако има такъв. След като покараш едно известно време, ще усещаш нещата много по-добре и ще си "хвъркаш" доволен по улици и тротоари без проблеми:-D
zec ingenering - специалист
Relaxxx, какви клетки си ползвал, колко са и как са свързани? Какъв е контролера, какво пише на табелката му, важни са: максимален ток (Imax) и минимално напрежение (Umin)?
Вероятно проблема ти е точно както при stanetzz, а теста с обикновен мултицет в реално време е наистина полезен.
relaxxx - специалист
Zec, използвал съм 18650 клетки, 70 броя, вързани са в следните конфигурации. Имам 2 бр - 5P3S и 2 броя 5P4S. След това тези съм ги навързал серийно и крайния резултата е батерия с номинал 50.8 волта и максV 58.8. Контролера трябва да погледна какво пише на него но е най-обикновен, за 500 вата мотор, мисля е 25А.
ge6aaaa3 - специалист
relaxxx написа:
Zec, използвал съм 18650 клетки, 70 броя, вързани са в следните конфигурации. Имам 2 бр - 5P3S и 2 броя 5P4S. След това тези съм ги навързал серийно и крайния резултата е батерия с номинал 50.8 волта и максV 58.8. Контролера трябва да погледна какво пише на него но е най-обикновен, за 500 вата мотор, мисля е 25А.
Избрал си опасен начин за свързване на този тип акумулатори... А контролера не е ли за 48V?
relaxxx - специалист
За 48 е, но понася и по голямо напрежение. Защо опасен, би ли се аргументирал?
ge6aaaa3 - специалист
Опасен е, защото всяка клетка има различна характеристики... Колкото по-"китайски" са клетките, толкова по-големи са различията. Когато са свързани последователно и имаш добър БМС, това не е чак такъв проблем, но при смесено свързване, може да се появят изравнителни токове, които могат да запалят нещо или в по-добрият вариант - да съсипят клетките. Ако имаш апаратура и си подбереш чифтове клетки с еднакви характеристики за паралелните групи, би било по-сигурно. :wink:
relaxxx - специалист
Батериите съм ги направил с балансиращи линии и не могат да избягат толкова много. При всяко зареждане ги балансирам. Друг е въпроса че тази батерия съм я направил само за тестове и не разчитам на нея за нещо по-сериозно, а по скоро за тестове и наблюдения. Всяка батерия си има аларма и в момента, в който на някоя клетка и падне напрежението на 3.3V почва да пищи и приключваме с возенето. Освен това съм им направил по няколко цикъла пълен разряд под товар и заряд, за да съм сигурен, че няма да пламнат.
sasko12345 - специалист
я дай линк на клетките да ги видиме какви са. Ква цена излезе всичко
sasko12345 - специалист
мойто мнение че си дал доста парички за клетки които не са за тази работа и са с фалшив капацитет
relaxxx - специалист
Пари за клетки не съм давал.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: