relaxxx написа:Батериите съм ги направил с балансиращи линии и не могат да избягат толкова много. При всяко зареждане ги балансирам. Друг е въпроса че тази батерия съм я направил само за тестове и не разчитам на нея за нещо по-сериозно, а по скоро за тестове и наблюдения. Всяка батерия си има аларма и в момента, в който на някоя клетка и падне напрежението на 3.3V почва да пищи и приключваме с возенето. Освен това съм им направил по няколко цикъла пълен разряд под товар и заряд, за да съм сигурен, че няма да пламнат.Въпреки, че ги балансираш при всяко зареждане, при самият разряд се разреждат неравномерно. Една разлика от 5-10% в капацитетите на два паралелно свързани акумулатори е напълно достатъчна, за да стане беля... А, повярвай, китайците не ги е еня за подобни разлики... Напрежението на клетките в паралелната група винаги ще е едно и също, това не значи нищо... Лошото е, че с времето всяка клетка си изменя характеристиките, като по някога това води до още по-големи разлики в капацитетите, така че и теста не вАжи след 10 цикъла... Спасението, което аз виждам са мощни изравняващи резистори, но КПД-то на цялата работа отива по дяволите.
п.п. тази батерия, мога да я хвърля всеки един момент и да си взема нова от магазина, но тъй като не е активен сезон и не съм решил дали ще ползвам ел.велосипед ежендневно се захванах с тези. Така че сега може да си говорим теоретично а аз да правя тестове
