• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
maleeeestrax - специалист
Интересно ми е защо като ми балансират гумите на колата ги въртят в машината а не ми ги балансират по начините посочени от вас и да пробиват дупчици в джантата където е по-тежко? :finga:
bimbaeco - майстор
А на мен ми е интересно защо хора влизат във форума НАПРАВИ САМ, за да оставят мнения от сорта:
"Виж сега, това дето си наумил да го правиш, няма да стане, послушай ме, аз разбирам ужасно много".
Дали съществува форум "ДАЙ ДА НЕ ПРАВИМ НИЩО САМИ, ЩОТО Е МНОГО ТРУДНО" или форум "АЙДЕ ДА КАЗВАМЕ НА ХОРАТА, КОЛКО Е ТРУДНО ДА СЕ ПРАВЯТ РАЗНИ НЕЩА"?
Илчо Илиев - майстор
maleeeestrax написа:
Интересно ми е защо като ми балансират гумите на колата ги въртят в машината а не ми ги балансират по начините посочени от вас и да пробиват дупчици в джантата където е по-тежко? :finga:
Абе той и колегата ти е казал каквото трябва,но за да не си в неведение относно баланса на разни неща, ще се опитам да ти пообесня...
Баланса на гумите е променлива константа, в зависимост от неравномерно натрупване на материал при производството,а след това от неравномерно износване се променя баланса на колелото,но понеже няма как да стане да се балансира самата гума, с поставяне на тежести по нея или отнемане на части, се слагат тежести по ръба на джантата....
Джантата си е балансирана и не се променя нейния баланс,а както ти предложи, да се дупчи джантата....нали се сещаш,че няма как да стане, поради доста причини...
В същия момент колелата на банцинга са с постоянна величина на баланса и веднъж балансирани,не се налага да се прави повече,но и при тях може да се постигне баланс като при джантите на кола...с добавяне на тежести на определени места...
Предполагам,че ти се изясни кое как е...
Относно негативизмът ти към всички самоделни инициативи, не е добре дошъл точно в този форум, най-културно казано....
maleeeestrax - специалист
Опитах се да помогна като обясня че не всичко е възможно в домашни условия(примерно изработка на атомна електроцентрала) но не всеки ме разбра.В ЛТУ-София съм изучавал няколко семестъра дървообработващи машини и се занимавам с такива малко повече от 20 години.Успех в балансирането а утре изпробвайте и фрезова глава да си направите от дърво. :проба:
bimbaeco - майстор
Хитро си го измислил да кажеш, че нещо е невъзможно на ЧЕТВЪРТА СТРАНИЦА от темата на някой, който вече е показал, че го е направил.
Съжалявам, че не се обзаложих с някой, че в защита на твърдението си ще споменеш за големия си опит в областта.
bulhomes2 - майстор
Е хубу де, твоите колелета на вулканизатор ли ги носиш да ти ги балансират :?
Ела по нашия край (много банцизи има), ще ти сваля колелетата от моя, да обиколиш гумаджиите да ти ги балансират. Ама ще ходя с камера след теб.
Илчо Илиев - майстор
maleeeestrax написа:
Опитах се да помогна като обясня че не всичко е възможно в домашни условия(примерно изработка на атомна електроцентрала) но не всеки ме разбра.В ЛТУ-София съм изучавал няколко семестъра дървообработващи машини и се занимавам с такива малко повече от 20 години.Успех в балансирането а утре изпробвайте и фрезова глава да си направите от дърво. :проба:
Питай патило,а не ...учило


п.п. Познавам няколко завършили ЛТУ, не съм очарован...
brad4edat - специалист
Силно ви препоръчвам ако се окаже че баланса е за мъничко (например с размер на гайка M12) да не правите глупоста да дупчите колелото, а да опитате с малко шлайфче да запилите от вътрешната страна на колелото една по дълга дъга по огръжноста. Тия дупки не са хич за препоръчване и е хубаво да се избягват! Често се случва ако колелото е чугунено, да се спука през дупките, ако е дървено или от някакви плоскости не е толкова проблемно и опасно в повечето случаи.
Иначе що се касае до това да се направи баланс на колелото, така както си е сглобено на машината е почти невъзможно. Не че не може, но понеже лагерите са пълни с грес, не се търкалят свободно и чувствителноста на цялата система е доста занижена за да се разчита на нея да спре колелото в правилните точки. А и не само греста, често сглобките на главините са толкова некадърно направени, че лагерите работят пренатегнати и дори се усеща как затягат или пресецват на дадени места, пак не става за баланс.
maleeeestrax - специалист
Илчо аз съм много патило и по-малко учило но съжалявам че ме разбрахте по този начин.Ако искате да вникнете в това което ви казвам може да почетете и малко физика на твърдо тяло не помня в кой клас се учеше.
maleeeestrax - специалист
и бимбаецо аз не казвам на 4-та страница че не можеш да си направиш банциг а съм предубеден към съветите за балансиране всеки завод за производство на дървообработващи режещи (фрезови глави циркуляри и т.н.) инструменти има стенд за баланс който не е една ос и промит с бензин лагер а има по различно устройство
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "НАПРАВИХ СИ САМ БАНЦИГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: