Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
relaxxx - специалист
Контролера е от електровелосипеди.ком... и моторчето е от там. А ти за 12 мин хубаво, ама сега в тоя студ не пристигаш ли на кристали... Аз съм пробвал с мотора.. при 120-130км в час при 8 градуса за 20-30 мин си свършил, ако не си облечен като ескимос.. за това според мен предвижването на 2 колела е за топлите месеци.
freewheel - напреднал
Релакс, както каза контролерът ти е с праг на пад на напрежение 42 (+1)V, което означава, че при товар, ако напрежението на захранването ти падне до въпросната критична точка, контролерът изключва товара, тоест мотора. Ако я нямаше тази защита щеше да се разчита на електронния блок в литиево йонната батерия да изключи товара и защити батерията от преразряд. Обаче... ако използваш оловни акумулатори и контролерът не изключи, когато трябва, тогава ги съсипваш.
Като цяло, радвай се, че имаш тази функция и търси вариант за стабилно захранване.
Иначе, мога да ти помогна с малко инфо относно консумацията на ток, при мен в този сезон достига и понякога надхвърля 20wh/km. каране с висока скорост обикновено между 40 и 50 км/ч, широки скиорски дрехи, ниска температура, меки гуми. Иначе лятото разхода на ток пада значително до около 15-16 wh/km. за същия начин на каране. Ако търсиш икономия, при 25 км/ч. на равен път консумацията е прибл. 7 wh/ km.
ESPACE - майстор
Абе що не четете? Човека написа, че е сложил бъзери и следи напрежението на отделните клетки. И Ако падне под 3,3V на клетка ще му пищи. Та явно контролера не спира тока заради ниско напрежение!
freewheel - напреднал
Един тест с мултицет в реално време ще е добро начало.
relaxxx - специалист
Значи ето го контролера да го видите.

Изображение

Сега нови тестове не съм правил щото е студено и не ми се занимава, но при първа възможност ще го сторя и ще сложа мултицет.
zec ingenering - специалист
stanetzz написа:
На мен ми се получаваше подобно изключване, когато бях с оловните батерии. При изкачване на стръмен наклон заради високия ток се получаваше пад на напрежението; при мен под 42V контролерът изключва. След това, когато излезех на равното, батериите си се връщаха на 49V , и можеше да се продължи.
Опитай да замериш непосредствено след като контролера ти изключи, или още по-добре - закачи уред, с който да следиш в реално време тока и напрежението.
Преди две страници написах, че проблема ти е вероятно подобен на този при stanetzz,(оловен проблем), както и диагностиката му с обикновен мултицет в реално време.
Тия клетки дето ги ползваш направо се сгърчват като дадеш газ на баира. Аз си направих такава батерия 14S - 58,8Vmax и карам с нея от лятото м.г., не карам само откак падна сняг. За да върви добре всяка електричка, батерията трябва да е БЕЗ КОМПРОМИСИ! Ако искаш да ти я дам само да пробваш за тест и сравнение. Ето снимка на моя е-байк, не знам каква е рамката ти и дали ще се събере. Хванал съм я само с две огънати шпилки М4 (по 80ст. всяка) и е ОК.

Прикачен файл

IMG_0478.JPG
sasko12345 - специалист
Според мене контролера е в супер състояние ами си изкл. заради скапаната батерия. След колко километра изкл каза. Я сложи един предпазител 10А между батерията и контролера да видиме ще изкл. ли като му дадеш газ до край на тръгване.
relaxxx - специалист
Благодаря на всички! Явно проблема ще да е батерията, е опитах все пак :lol: Ще ви я снимам да видите как съм я сглобил. Ами поне към километър бях минал като взе да го прави...(след това не съм тествал) Ще купя нова батерия и ще видим с нея как ще е. Zec, благодаря за предложението, но май няма да влезе, триъгълника ми е много малък. Каква батерия да взема, която да е малка и 48В и 10Ач?
ESPACE - майстор
Добре, нали написа че следиш напрежението на всяка клетка с аларм монитор? Пищя ли този монитор или не? Контролера е 25А мах, а ти имаш по 5 елемента в паралел. Значи по 5 А на елемент 18650, което не е проблем за читави такива. Вярно че им идва повече от предписаното по спесификация но не е проблем.
relaxxx - специалист
Не нищо не е пищяло. А след спиране замерих с мултицета и показваше 56,5 волта примерно.. Сега поради снега не съм пробвал.. :)

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: