stan73 написа:Ти на кой режим го пробва,на 4 със снежинката пише,че зарежда до 14.7.Аз го тествах на режим 3 и изключи да зарежда на 14.3.Отделно замерих и с мултицет /Mastech/ пример 14.3 на зарядното,14.37 на мултиц.Chefo77 написа:Стънка, като казваш (и другите), че си доволен от зарядното ... колко пъти (за зима, за година) зареждаш един акумулатор при нормални условия?Малко - 3 или 4 пъти за година и то дозаряд (за всеки случай - обикновено гълта само по няколко амперчаса). Нали знаеш, живея в част на града (принципно хубава), на която комуникациите са като на вилна зона (ако не и по-лоши) и родителите ми за които се опитвам да се грижа са инвалиди, та затова ми трябва и изряден акумулатор, затова и със зарядно компромис не мога да правя. Не е добре акумулаторите да се "изцеждат до край" и тогава да се зареждат. По принцип и алтернаторът ми е добър - Бош, 70 ампера. Но карам обикновено на къси разстояния (от по няколко километра), а и за нещастие от доста време всички трябва да караме на фарове, на затова се налага да дозареждам.
Така - нещо интересно, което открих преди малко - правя тестове с новото зарядно и с един UPS и с акумулаторът му. Оказа се, че при еднакъв товар на юпиеса ако акумулаторът е бил зареден с новото зарядно - издържа 3 пъти повече, отколкото ако си го зарежда самият юпиес. Но и нещо друго, което не ми харесва - новото зарядно зарежда до 14.6 волта, а според данните с които разполагам от много време трябва да е макс - 14.44 волта. Това пренапрежение вероятно ще им съкращава живота. Предният модел (който ми се повреди) зареждаше до 14.25 волта... Ако никой колега не ми съдейства с бележката за старото зарядно до ден или 2 ще бъда принуден да звънна на националния телефон и да си кажа проблемите, да видим дали ще се смилят. (вероятно не, но ще опитам...)
Нека намерим най-тънките цени.
razli4en73
- специалист
2542 мнения в "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix - инструменти?!"
stan73
- майстор
razli4en73
- специалист
- Мнения: 185
stan73 написа:Аз засега съм го пробвал само в мотоциклетният режим, защото зареждах акумулатор 7.2 амперчаса за UPS (и ще е кощунство да го изгърбя на 3.8 ампера). Специално го дебнах предният път - изключи при достигане на 14.7 волта.Да не си попаднал на някоя калпава бройка.Дай малко инфо за това поддържащо зарядно,марка, модел,че искам да си взема такова.Не съм виждал в Кауфланд или поне не съм обръщал внимание
stan73
- майстор
- Мнения: 1455
Не е дефектно (купих вчера 2 броя - единият е за въпросният приятел капитан (той е на рейс сега, но от преди повече от година ми поръча да му купя като ги пуснат пак)). Та и второто се държи по същият начин. Някъде в упътването пишеше, че за геловите акумулатори бил по-подходящ този режим. Може-би заради това...
А това в Кауфланд не е някаква ярко изявена марка. Потърси го там, вероятно още го има. Помня, че беше в черна правоъгълна пластмасова кутия...
А това в Кауфланд не е някаква ярко изявена марка. Потърси го там, вероятно още го има. Помня, че беше в черна правоъгълна пластмасова кутия...
8180
- майстор
- Мнения: 4425
stan73 написа:Точно зарядно за поддръжка/тренинг на автомобилни акумулатори има в Кауфланд за 15 лева.С колегата тези дни активно поспамихме в темата за промоцията от миналата седмица.
.....
Например моето старото, което правих преди поне 25 години е вероятно по-добро от повечето други по-това време, но си взех лидълското понеже ми хареса с функциите/възможностите, екстрите дизайна и това, че не трябва да си ангажирам вниманието и със заряда и т.н. Ти прогреса ли отричаш или какво ? Предполагам имаш автомобил ? Що не караш с каруца например, и тя върши подобна работа...
Като съучастник - моите уважения.

Да споделя:
- Волво 1971г. - на баща ми. Днес живо и здраво, вярно само на 300хил.км.
- Оригиналният акумулатор (не помня марка) изкара 13 год. !!! Никога не е свалян от колата. Динамо/алтернатор (не знам) не са пипани. Автомобилът беше уличен, в СССР 8 год. Дневни къси тогава нямаше, не си спомням за зимата, но имаше бензинова печка с часовник, която през зимата се включваше сутрин за 1-1,5ч. за затопляне на двигателя и купето, респ. 1-2 вентилатора.
- В последните години на акумулатора - начални 1980г. автомобилът не се ползавеше през зимата - в гараж. В ранна пролет акумулаторът се зареждаше в колата с руско зарядно за 15-20руб. - траф с изводи, галетен превключвател, грец/диод (не знам) и амперметър - (15х15х15см.).
Нататък ми се губи колко акумулатора са сменени в същия режим.
С две думи - хубаво е, че обсъждаме и се информираме за "напредъка на техниката". "Радостно" е като вземем нещо на промоция за 50, вместо за 200лв.
Много моля, обаче, внимателно пишете за "пррогрес", когато става дума за "маркетинг" - според мен.
П.П. "Зарядното" на Стефанов съм ползвал няколко пъти. Бих го ъптдейтвал до котлон с тенджера боб/леща, вместо ютия за ЕКО-актуалност.

П.П.1. Модерните акумулатори (литий, йон, полимер) и зарядните за тях са ми супер интересни, но обсъждаме друго. Балансираното зареждане на актуалните акумулатори е маркетингов, а не технически проблем, според мен, в унисон с подходяща гранично поносима цена. Като изключим временно Китай.

lov
- майстор
- Мнения: 6263
stan73 написа: П.П. Но Лов, не си прав, че ако човек може и му трябва добро, удобно и евтино зарядно (клонинг на лидълското имаше Бош за почти 200 лева (частите/схемното решение не е много по различно от лаптопско захранване, но ако ти изгори оригиналното - за друго такова най вероятно ще ти поискат между 120 и 200 лева), и в този ред на мисли - лидълското си е на добра цена от 39-40 лева) трябва да кара със старото, без автоматика, без всичките удобства, сигурност и т.н. Например моето старото, което правих преди поне 25 години е вероятно по-добро от повечето други по-това време, но си взех лидълското понеже ми хареса с функциите/възможностите, екстрите дизайна и това, че не трябва да си ангажирам вниманието и със заряда и т.н. Ти прогреса ли отричаш или какво ? Предполагам имаш автомобил ? Що не караш с каруца например, и тя върши подобна работа...Никак не отричам прогреса но и аз като теб си имам едно дето съм го правил на времето и то си ми стои в гаража и само него ползвам. Няма кой знае каква автоматика само регулирането на изходното напрежение. Не че на същия рафт дето стои няма друго със всичките му екстри включая заряд на всякакви видове акумулатори като почнеш от оловните и стигнеш до литиевите с контрол даже на всеки един от елементите при зареждане на батерия.. Ама максималния му ток е ограничен и като ми се наложи а то става точно в най големия студ или пък много бързам кажи как да му изпраскам максимален ток че докато изпуша една цигара да мога да запаля колата. Да припомня все пак че оловните акумулатори имат и ускорен режим на заряд при който допустимите токове в първоначалния момент са 2 пъти по големи. Рядко ми се случват такива моменти но все пак предпочитам да тръгна и да си свърша работата на време. Със сигурност ще загубя повече ако не отида на време. А пък за изправност на автомобилната инсталация писах по горе. Моята си е изправна и да чука на дърво не ми се е налагало да ползвам изправител тая зима. То една зима ама всяка сутрин от както застудя гледам сеири.
Та колкото повече екстри толкова повече главоболия. Благодаря на такъв кеф.
А на схемните решения съм попадал и знам за какво ми говориш. Правил съм си и зарядни с температурни компенсация. Включая и реле регулатор за колата. Така си и замина за скрап барабар с него.

Chefo77
- майстор
- Мнения: 11298
lov написа: Колкото и да е калпаво зарядното сигурно разликата в купуването на нов акумулатор ще е отложена само с няколко дена защото сме ползвал супер качествено зарядно.Ето с това не съм съгласен! Не съм съгласен, че ако едно зарядно като моята "панацея" зарежда акумулатор така, че след 2 седмици пак да трябва да се зарежда, а профи зарядното го зареди така, че вече 4 месеца паля, не оказват различно влияние върху живота на акумулатора. Всеки знае, че колкото по-често се зарежда една батерия, толкова по-къс е живота и.
Миналите години съм зареждал винаги преди началото на зимата - не защото е слаб, а за да не остана изненадан някоя сутрин. Имало е нужда!
lov
- майстор
- Мнения: 6263
А ми да попитам тогава в ред ли ти е генератора и зарядното реле на колата. След като си запалиш двигателя трябва да започне и заряда на акомулатора. И след като не успява да го зареди значи трябваше да ти светне твоята червена лампичка че нещо не е в ред. И една малка подробност не ми говори за честото зареждане че скапва акумулатора. Щом е поставен на автомобила и той работи винаги е в режим на заряд и чак тогава на под заряд. Пък и не вярвам курсовете да са ти по дълги от 20-30 километра че да влизаш често в режим на подзаряд. Изправно ли те е всичко като слезеш след едно дори що годе късо маршрутче той трябва да е заредено състояние.
Системното недозареждане скъсява живота на акумулатора а не зареждането.
На който му се разправя да вземе да ти обясни и какво се получава когато акумулатора не е напълно зареден пък и въртим на стартер като луди щото не ще да запали.
Системното недозареждане скъсява живота на акумулатора а не зареждането.
На който му се разправя да вземе да ти обясни и какво се получава когато акумулатора не е напълно зареден пък и въртим на стартер като луди щото не ще да запали.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11298
lov написа: Системното недозареждане скъсява живота на акумулатора а не зареждането.Това за системното недозареждане и т.н. можеш да го обясняваш на лаптопа, не на мен. Честото зареждане е ефект от качеството на заряда. Проблеми с колите си НЯМАМ и всички примери, които съм дал, са при приблизително еднакви други условия. 2 седмици ЛЯТО срещу 4 месеца, в които има И ЗИМА. Според теб еднакво ли зареждат двете машини?
На който му се разправя да вземе да ти обясни и какво се получава когато акумулатора не е напълно зареден пък и въртим на стартер като луди щото не ще да запали.

Бат Иво
- специалист
- Мнения: 432
Оня ден изгорях с 100 евро за нов акумулатор . Е все пак оригиналният изкара 8 год. и 4мес.
Та не е нормално ако акумулатора е марков и колата е в ред да въртиш до умирачка за да запали .
Както и не е нормално често да го зареждаш. Така описаният от мен акумулатор изкара тези години без да е зареждан никога с изключение на последните 2 мес. което явно бе признак ,че си е заминал. Ако го бях мъчил с зареждания и вливания сигурно би го докарал до 9 год. Но защо? Заслужава ли си свалянето дърлянето за да спечеля някой друг месец. Имал съм много коли и бензинови и дизелови и газови .Винаги са палели от " четвърт " оборот и с това са щадели и батерии и стартери. На двете нови съвпадение или не, но батериите изкараха "еднакви "км. и много различни времена. Едната 118 000км и 8г. а другата 121 000км и 11мес. (такси) .Което ме навежда на мисълта ,че по важно за един акумулатор е количеството работа (зареждане и разреждане) от колкото времето !
Т.е. три извода за дълъг живот на батерията
1. Изправна електрическа система
2.Маркова батерия
3.Добър и информиран собственик на автомобила.

Та не е нормално ако акумулатора е марков и колата е в ред да въртиш до умирачка за да запали .
Както и не е нормално често да го зареждаш. Така описаният от мен акумулатор изкара тези години без да е зареждан никога с изключение на последните 2 мес. което явно бе признак ,че си е заминал. Ако го бях мъчил с зареждания и вливания сигурно би го докарал до 9 год. Но защо? Заслужава ли си свалянето дърлянето за да спечеля някой друг месец. Имал съм много коли и бензинови и дизелови и газови .Винаги са палели от " четвърт " оборот и с това са щадели и батерии и стартери. На двете нови съвпадение или не, но батериите изкараха "еднакви "км. и много различни времена. Едната 118 000км и 8г. а другата 121 000км и 11мес. (такси) .Което ме навежда на мисълта ,че по важно за един акумулатор е количеството работа (зареждане и разреждане) от колкото времето !
Т.е. три извода за дълъг живот на батерията
1. Изправна електрическа система
2.Маркова батерия
3.Добър и информиран собственик на автомобила.



Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix - инструменти?!" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!