• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MIRO_073 - майстор
Тъй като моя милост беше НАЙ големия привърженик на тезата, че НЕ може с честотен регулатор да се увеличат оборотите НАД оптималните за мотора и след консултации с няколко човека в бранша се уточни, че АЗ съм в грешка.

Да може.

Друг е въпроса и той не е свързан с питащия е каква РАБОТА върши мотора след повишаване на оборотите.

Дано не съм объркал питащия и не се е повлиял от моята ГРЕШНА теза.

Работата (мощността) не е константа

Поздрави на всички

Прикачен файл

Без име.jpg
hidrazin - майстор
=D> =D> =D> Знаех си че си доблестен и пак ще пишеш в темата.
:partyman:
fikata - майстор
MIRO_073
=D>
Прави ти чест това признание !
:2thumbs: :klatsch:
MrMurdjo - майстор
:partyman:
Оттеглям си тезата за Витоша и нейната височина.
8180 - майстор
По едно виртуално и от мен. :partyman: :prost:
todortv - майстор
MIRO_073 написа:
....
Друг е въпроса и той не е свързан с питащия е каква РАБОТА върши мотора след повишаване на оборотите.
........

Работата (мощността) не е константа
:partyman:
Да така е. Въртящият момент пада и се вижда от графиката.
Затова писах, че не трябва да се увеличават обороти на помпи и вентилатори.
Същото е да увеличиш диаметъра на шайбата на мотора при ремъчна или верижна предавка.
:partyman:
tehribo - специалист
Скоро не е имало такава тема :drinkers:
Да, може естествено, но в разумни граници.

Никой не споменаваше постоянен и променлив въртящ момент, постоянна мощност...от там се зароди спорът май

http://www.eldvigateli.com/blog/%D0%BF% ... st_skorost

А иначе, освен оборотите, с помощта на честотен инвертор, има начин да се увеличи и мощността над номиналната (посочена на таблеката)
a_stoev - майстор
todortv написа:

Относно развъртане над синхронните, може да стане, но не с инвертора , а от примерно тежестта на машината.
За целта се монтират мощни резистори в DC веригата на инвертора, с цел удържане на големи товари, както при спускане, така и при вдигане.
Малко неточно си се исказал.

Малко опит за грубо обяснение.
Хлъзгането на АД е грубо пропорционално на съпротивителния момент. При номинален момент хлъзгането е номиналното посоченото на табелката. При момент=0 и хлъзгането ще е 0. При отрицателен номинален момент и хлъзгането е отрицателно - ротора изпреварва полето. Това се казва генеративен режим и е в основата на другата най дискутирана тема - как да направим от пералня ветрогенератор.
Проблема е следния:
Докато е в нормален работен режим посоката на тока и напрежението през ключовете, така наричам транзисторите, е еднаква и енергията е от инвертора към двигателя. Когато влезе в генеративен, тока през ключовете става обратен на напрежението и вече енергията се праща от мотора към инвертора. Да ама инвертора не е акумулатор, и какво се случва - повишава се постоянното напрежение след входния изправител и преди инверторния блок. Да се повиши, колко да се повиши? Докато пробият транзисторите. Затова има извод за резистор, да има върху какво да се разсее тази енергия. Мощността му трябва да е близка с тази на двигателя - телфер 5 kW -> съпротивление две печки ЕЛВА в паралел. Образно казано. Това е евтиното решение. Читавото е със рекуперативен модул който връща в мрежата, хем той се ползва и за коректор на мощността, което е от значение за големите предприятия.
Често малкия резистор е причина за "странни" изключвания на инвертора при товари с голяма инерция - центрофуги, транспортни механизми, вентилатори. Странни, щото всеки казва "абе, тъкмо го изключихме и оня светна червено".
Също така трябва да се има в предвид че задание 0Hz не е изключен инвертор, а работещ.
MIRO_073 написа:
Тъй като моя милост беше НАЙ големия привърженик на тезата, че НЕ може с честотен регулатор да се увеличат оборотите НАД оптималните за мотора и след консултации с няколко човека в бранша се уточни, че АЗ съм в грешка.

Да може.

Друг е въпроса и той не е свързан с питащия е каква РАБОТА върши мотора след повишаване на оборотите.
Мисля че няма какво да си в грешка. Както е поставен въпроса е като да питаш: Може ли Мадара да вдигне 120км/ч? И отговора е: може на спускане ако изключиш от скорост. Което е по същество: Не може.

Пропускам формулите, сложни са, няма да ги разберете, /да се чете: и аз ги забравих и не ми се търсят/.
Съотношението U/f, където U- захранващо напрежение и f-честота та му, е грубо една права. При f=0 почва с U=няколко V. При достигане на номинална честота си стигнал и номиналното напрежение. Заради това започва втория участък от кривата от графиката в мнението на MIRO_073. Затова под номинални обороти имаме управление с постоянен момент, а в над номинални обороти имаме управление с постоянна мощност. Момента пада, и като се има в предвид че участва и моментите на триене във самия мотор и охлаждането му много скоро един стандартен мотор кляка. Просто не се развърта до това което си му задал и пада в подкритична скорост и се срива.
От тук нататък има различни пътища. Трябва ти по-високо напрежение от номиналното. Принципно е трудна задача над 3х380 да намериш. Затова пак се чете табелката да се види какво номинално пише и О, Чудо!!!! Мотора бил звезда/триъгълник Uном=380/220. Е, не всички са така, повечето са звезда/триъгълник Uном=600/400, но за драматизъм ползвам примера. Отверката, подвързваш на ново и си готов за полет, но трябва да се въведат коректно новите стойности във инвертора!!!!!. Така имаш още към 60% отгоре. Всъщност си е правило двигател се връзва на честотен вързан на триъгълник. И пак повтарям въвеждайте коректно всики парамери.
Друга мярка, всъщност това си го правят само някои инвертори с векторен контрол, е когато няма напрежение за нужната честота и момент е да се вкара малко нечетни хармоници в синусуида татака че без да се увеличава от връх до връх да се увеличи средно ефективната стойност. Това за съжаление вкарва механични вибрации със честоти съответните хармоници и товариш механично системата - съединители, ремъци, зъбни предавки. Това даже и тъпите дистрибутори не го знаят, имам в предвид споменати марки и богопомазани шопи. Поне не се сещат да ти го кажат.

Когато вземете да си играете вече с двигателя не забравяте, че тъпия мотор е предвиден да се охлажда с една още по тъпа перка при тъпите номинални обороти. Което при ниски скорости много бързо оставя мотора без охлаждане и затова изгаря. Ниски ниски, колко ниски? За мотор с константи товари под 30 Hz не се препоръчва дълга работа, свива се ПВ. Затова има специализирани мотори за честотни. Ползват се мотори с вградени термосензори или с принудително охлаждане.
Вентилаторите имат характиристика обороти/момент подбна на квадратична /тука малко се чудя момент или мощност, разликата е голяма/. Затова едни 5Hz отгоре на номиналните са 10% от скоростта и 20% на момента. Претоварва се много бързо.
Надявам се да съм ви досадил.
hidrazin - майстор
a_stoev написа:
...Надявам се да съм ви досадил.
Цъ. Много полезно и достъпно за разбиране обяснение.
:partyman:
todortv - майстор
a_stoev написа:

Малко неточно си се исказал.
Да, с два реда толкова. :-D
Много добре поднесено, не те мързи да пишеш. :supz:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Тема "въпрос за честотен регулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: