Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ge6aaaa3 - специалист
hi4kok написа:
Абе Колеги, я дайте мнение дали ще е по-бързо колелото и с по добро КПД ако мотора се сложи така в средата както на снимката?
Мисля си го понеже се ползват скоростите или греша?
По-голяма максимална скорост по равно и по-добър въртящ момент за баирите - да, по-голямо КПД - не. Примамливо е, но вечно ще си в бокса... Просто опитай да смениш скорост на колелото, докато напъваш с краката, примерно, когато изкачваш наклон. :wink:
shotik - майстор
Цитат "По-голяма максимална скорост по равно и по-добър въртящ момент за баирите - да, по-голямо КПД - не. Примамливо е, но вечно ще си в бокса... Просто опитай да смениш скорост на колелото, докато напъваш с краката, примерно, когато изкачваш наклон. :wink:[/quote]

Че по какъв начин да се сменят скоростите при главините с венци-нали трябва да се въртят ,за да може веригата да се превключи.Тук въпросът е дали велосипедиста ще съумее да намали малко силата на електромотора и да превключва.
Аз правих велосипед с главина с три вътрешни скорости,особеното при нея е ,че трябва да се спре въртенето на педалите и тогава да се превключи,аз успях да превключвам,като връщах "газ" и превключвах едновременно.

А колкото до КПД ,той ще е по-добър ,от колкото само с една скорост и това е доказано с коли,мотори и др.
evparts.alle - специалист
A`е не знам друго ама т`ва ако ти заръфа десния крачол бая смях ще падне... :lol:
Subsa - специалист
Аз мога да покажа като заръфа пръст какво става...
ge6aaaa3 - специалист
shotik написа:
Че по какъв начин да се сменят скоростите при главините с венци-нали трябва да се въртят ,за да може веригата да се превключи.Тук въпросът е дали велосипедиста ще съумее да намали малко силата на електромотора и да превключва.
Аз правих велосипед с главина с три вътрешни скорости,особеното при нея е ,че трябва да се спре въртенето на педалите и тогава да се превключи,аз успях да превключвам,като връщах "газ" и превключвах едновременно.

А колкото до КПД ,той ще е по-добър ,от колкото само с една скорост и това е доказано с коли,мотори и др.
Те се сменят, но когато въртиш, така да се каже, по-бавно, отколкото върви колелото... В смисъл, веригата да не е под напрежение.
Я обясни как добавянето на още триещи се части повишават КПД? Или твоят редуктор е някакъв източник на свободна енергия, или грешиш. При ДВГ е друга бира... То си е направо ракия... :wink:
freewheel - напреднал
По-доброто усвояване на вложената енергия идва от факта, че електромотора работи в оптимални обороти и при ниска и при висока скорост на велосипеда. Всяка трансмисия има загуби, но те са пренебрежимо малки на фона на факта, че тя е множител на въртящ момент. Тоест жертваме 2-3% КПД, за да получим двойно по-голям въртящ момент при редуцирани наполовина максимални обороти. Това е огромно предимство при динамично каране, тоест чести спирания и ускоряване, каквито имаме в градска среда.
ge6aaaa3 - специалист
freewheel написа:
По-доброто усвояване на вложената енергия идва от факта, че електромотора работи в оптимални обороти и при ниска и при висока скорост на велосипеда. Всяка трансмисия има загуби, но те са пренебрежимо малки на фона на факта, че тя е множител на въртящ момент. Тоест жертваме 2-3% КПД, за да получим двойно по-голям въртящ момент при редуцирани наполовина максимални обороти. Това е огромно предимство при динамично каране, тоест чести спирания и ускоряване, каквито имаме в градска среда.
Да, това имах предвид. :)
И, все пак, явно не е толкова ефективно, щом масово електрическите возила са без скорости. Това му е хубавото на електромотора, че в ниските обороти има голям въртящ момент, за разлика от ДВГ.
freewheel - напреднал
Напротив, точно обратното, повечето електровозила не са със скорости, но са с трансмисия с фиксирано предавателно отношение, което си е пак трансмисия. Директно задвижване (1 оборот на мотор = 1 оборот на гума за гуми с нормален размер например на кола) почти не се среща, да не казвам хич. Примери колкото искаш.
Точно затова хъбовете за колела имат огромно предимство във въртящ момент при ниски обороти и изравнени възможности при високи обороти съпоставени със директни мотори със същите габарити и тегло.
freewheel - напреднал
Ето ти един пример, байка на снимката е с този мотор: http://elektrovelosipedi.com/portfolio/ ... en-montaj/
С него мога да изкача такъв наклон, какъвто не мога да изкача с 1000 ватов директен хъб. Пробвано.
freewheel - напреднал
Ето го въпросния байк.

Прикачен файл

2014-02-07 19.00.05.jpg

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: