Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Balabanov - специалист
Днес обсъждахме с един колега А-синхронни и синхронни мотори за шпиндел, та от дума на дума той вика "абе едно време имаше едни дърводелски фрези на Елтос дет ги дафаха 33 000 оборота" и на мен ми щракна че някъде вкъщи от дядо ми имаше такава фрезичка та поразрових се и я намерих. 500 вата и изумителните 33 000 оборота. Дядо, Бог да го прости беше дърводелец и явно бая зор е видяла горкичката защото има луфтове. Разглобих я и двата лагера са разбити сериозно и четките са за смяна но определено има живот в нея. Сега следва да я модна с радиално аксиални лакери (разбира се FAK за мен по добре от SKF) и нови четки и това ще да ми е първия шпиндел на машинката. :mrgreen:
MrMurdjo - майстор
Моето "Спарки" МК-550Е, което геройски все още се справя в ролята на шпиндел, си ги прави тези 33000 оборота. Най-ниските му са 8000, но и мощност почти няма там, защото няма динамично регулиране според натоварването.
Обер фрезите не са много подходящи, един път заради много високите обороти (ако са без регулиране) и втори път защото не са предназначени за продължителна работа, моторите им развиват големи обороти и мощност, но са замислени да работят циклично. Освен това, единичният преден лагер, какъвто и да сложиш, не може да кара дълго преди да се появи луфт и биене.
Като първоначално решение става. Един човек в щатите ползва такива даже и за обработка на алуминий, но са маркови от онези, които могат да се свалят от основата и имат добра електроника за управление на оборотите. И у нас може да се намерят - Макита, Хитачи, Бош, но цените са в друго измерение, по-добре да се вземе шпиндел, конструиран за тази цел, като Крес, например.
Balabanov - специалист
За луфта проблема се решава с хубави скъпи лагери предвидени за тази цел, на дали Елтос са сложили хубави дори докато е била нова. :проба: Хубавото на тая цялата българска работа е че се разглобява като лего и може да се модне, а лошото е че е с четки и е 500 вата. 33000 оборота са идеални за алуминий!!!
Последна промяна от Balabanov на пет фев 07, 2014 11:05 am, променено общо 1 път.
Iliev Labs - специалист
Balabanov, къде да прочета за номинални обороти, при обработка на матерялите?
По специално ме интересуват, оборотите за полиамид.
Balabanov - специалист
Ми зависи с какъв инструмент ще се работи и какъв ще е полиамида минавал е мек твърд лигъв всякакъв, честно казано купуваме си егати бъркочите. Аз оня ден рязъх полиамид 15мм със 8мм инструмент на 19 000 оборота и го изряза добре, а ако е с 3мм инструмент щеше да я пусна на някъде около 16 000 оборота. Пак казвам нещата са много относителни
А и подаването е от голямо значение!
edesign - специалист
да всичко е малко проба
Например полиамид отрязвам дебелина 3мм на един пас при скорост 1м/мин с фрезер ф3мм взет от микроасу AA1LX спираловиден c 1 канал. Обороти на шпиндела 10000 (първа степен на FME800 kress), включа ли на втора степен започват да остават едни мустаци от долната страна и колкото повече увеличавам оборотите, толкова по-зле.
alien - специалист
оборити и подаване са свързани, увеличава ли се едното, трябва да се увеличава и другото
за това в данните на инструментите дават препоръчително подаване на режещ ръб, за да може при всякакви условия - брой режещи ръба и обороти, всеки сам да си сметне подаването, или обратно, според възможностите на машината за подаване да си настрои правилно оборотите

макар да е по-добре на по-високи обороти ако машината е бавна с ограничена максимална скорост, това автоматично ограничава и оборотите
в противен случай с големи оборити и малко подаване, би трябвало да се получи много тънка стружка, но това не става, режещия ръб трие на едно място, докато натиска стане достатъчно голям за да отнеме материал, при пластмасите това бързо започва да стопява вместо да реже

за това е хубаво в сметките за конструиране на машината да влиза и режима на работа
Balabanov - специалист
С тва дет като увеличиш едното и трябва да увеличиш другото не съм съгласен и давам пример веднага
При полистирола трябва да намалиш много оборотите и да увеличиш много подаването за да стане хубав сряз, особено ако се реже с обратен инструмент. Материала лесно се топи от инструмента а когато е с обратен нож който набива стружката на вътре става още по зле и ако си с високи обороти така запича че.... :-D
Примерно аз режа полистирол 3мм с 4мм инструмент на 8 000 оборота и подаване 4, 5
MrMurdjo - майстор
подаване/обороти * брой режещи ръбове = натоварване на ръб (дебелина на стружка на ръб)

Т.е. за да се запази дебелината на стружката, с увеличаване на оборотите трябва да се увеличи и подаването и обратно.
Проблемът с плексигласа и другите термопластични пластмаси е изхвърлянето на стружката от канала, което при по-високи обороти е по-трудно. Увлечена от инструмента стружка се разтопява и оформя ядро, върху което почва да се натрупва все по-голямо количество стопена пластмаса. Изхвърлените стружки отнасят топлината, генерирана при срязването далече от инструмента. Ето защо се препоръчва силно обдухване с въздух, а може въздух и пулверизирана течност. Някои ползват спирт, други сапунена вода.
Качествен срез се прави само с много остър инструмент, с полирани канали, който не трябва да се ползва за рязане на други материали.

Като се включи и дълбочината, се изчислява и натоварването върху инструмента, но там обикновено се ползват данни от производителя на конкретния инструмент.
alien - специалист
добре де, трябва ли като кажа нещо и степер и мурджо да се състезават кой първи да повтаря от свое име, не само от стар пост от преди няколко страници а дори и от същата страница, и не само от мен, и не само от този форум
стига сте повтаряли чужда информация която така или иначе вече я има налична, кажете нещо от себе си
в името на добрия тон - всички искаме да черпим от чуждия опит

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: