Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
Не знам какво да кажа за цената на тоя електродвигател - 860 лева... това си е направо изнудване и то за 350 вата мощност...
ge6aaaa3 - специалист
freewheel написа:
Директно задвижване (1 оборот на мотор = 1 оборот на гума за гуми с нормален размер например на кола) почти не се среща, да не казвам хич
Нямах това предвид...
Казах само, че нямат, примерно, 5 предавки, а една - фиксирана. Просто високооборотните електромотори са по-ефективни, но нямат въртящ момент и за това се използва редуктор, който да намали оборотите и да увеличи въртящият момент. Като редуктора в с възможно най-малко триещи се части. Просто електромотора заради характеристиката си обороти-въртящ момент не се нуждае от "вкарване в обороти", както при ДВГ, а още няколко предавки в скоростната кутия намаляват КПД.
ge6aaaa3 - специалист
freewheel написа:
Ето ти един пример, байка на снимката е с този мотор: http://elektrovelosipedi.com/portfolio/ ... en-montaj/
С него мога да изкача такъв наклон, какъвто не мога да изкача с 1000 ватов директен хъб. Пробвано.
Да, а ако му сложиш моторче от чистачки с подходящ редуктор, пак ще го качиш баира и с по-малка мощност на мотора... В крайна сметка, обаче, ще си вложил същото количество електроенергия, че дори и повече, за да изкачиш баира.
Съжалявам за двойния пост!
freewheel - напреднал
Относно вложената енергия няма да влизам в безмислени елементарни спорове, но ще се опитам да ти го обясня по друг начин, дд мотора не може дори да отлепи при 110 кг. тегло на 30% наклон и това при контролер 30А на 48V, това са грубо 1440W вложена мощност, кажи ми колко е КПД то на всеки мотор при 0 об/мин? Точно 0%. За какво сравнение на консумация за изминато разстояние можем да говорим, като мотора не извършва никаква работа, нямаме реализирана полезна мощност, нямаме изминато разстояние. Имаме само вложена енергия, която бързо загрява намотките...
Физика.
zec ingenering - специалист
Ето за това велосипедче ли става дума?
Впрочем то е много прилично като конструкция, а и като качество на изпълнение, но е предимно за дами или за господа, желаещи просто да се придвижат кротко и без много усилия в града.
Ами за 390лв. взимаш комплект – мотор BLDC freewheel с планетарен редуктор 350w продължителна мощност, контролер 36V/15А (550W), LED дисплей за управление, PAS сензор. В допълнение с качествена Li-ion polymer батерия от зекотек ZLP3710 (с тегло 2,5кг.) и импулсно зарядно 42V/2,0A таман се връзва на 790лв, остават малко за монтаж и т.н.
С теа 20” качва секакъв наклон (стига да не искаш безсмислени глупости), а колко км. ще мине с едно зареждане ще докладвам по-нататък, като се пооправи времето малко.
Може и да е върха това с веригата, обаче в случая не ми се връзва цената нещо, пък и вече отвикнах да превключвам скорости, задния дерайльор си седи на 7-ма, преден нямам и само давам газ когато и колкото ми трябва.
За да го пиша това, значи съм пробвал много и съм го установил! :-D :cool:

Прикачен файл

folding bike_2.jpg

Прикачен файл

folding bike_1.jpg
folding bike_1.jpg (102.76 KиБ) Видяна 2845 пъти
freewheel - напреднал
Това е симпатична машинка, но какво разбираш под "всякакъв наклон"? При 15% наклон не би могъл да тръгнеш в тази конфигурация, освен ако не помагаш с педали или си под 75 кг. Иначе в моя вариант, данните за изкачване на 30% наклон са при използване на касета 28 зъба отзад. Ако използвам 36 зъба например, бих могъл да имам приблизително същото постижение на 29 инчов байк.
Предполагам, че бихме били с еднакви възможности, ако просто оставя моя байк на най-високата предавка 14 зъба..
Тогава скоростта ми се разгръща до 26-27 км/ч., колкото предполагам е и твоята.
sasko12345 - специалист
къде се продава за 390 лв.

Аз преди малко взех новата ми 26" сгъваема рамка : http://www.dhgate.com/product/bikes-fra ... 55234.html


Китайците много коректни и бързи и 70$ написаха за митницата смехотворна. Рамката е страхотна сега слагам двигателите. Идеята да мога да го набутвам в рено клио байка.
ge6aaaa3 - специалист
freewheel написа:
Относно вложената енергия няма да влизам в безмислени елементарни спорове, но ще се опитам да ти го обясня по друг начин, дд мотора не може дори да отлепи при 110 кг. тегло на 30% наклон и това при контролер 30А на 48V, това са грубо 1440W вложена мощност, кажи ми колко е КПД то на всеки мотор при 0 об/мин? Точно 0%. За какво сравнение на консумация за изминато разстояние можем да говорим, като мотора не извършва никаква работа, нямаме реализирана полезна мощност, нямаме изминато разстояние. Имаме само вложена енергия, която бързо загрява намотките...
Физика.
За съвсем друго нещо говорихме в началото... Говорихме, че няма смисъл да слагаш скорости на електрическо колело, ако целта ти е ефективност... Ако целта ти е скорост-да, ако целта ти е да катериш 30% наклони без да товариш мотора-да, но за нормално каране из града е най-малкото безсмислено... 500W хъб с подходящ размер капла, ти осигурява задоволителна скорост и въртящ момент. В цялата система има два лагера, вместо два лагера на мотора, два на средното движение, тесчотка, две втулки на паразитните колелца, два лагера на каплата и верига, която няма постоянно мазане... Като бонус, не ти се налага да посещаваш спешното заради откъснати парчета месо и не се омазваш целия до ушите, когато смажеш веригата. А, да, тя тая верига се сещаш, че при 40км/ч и никакво мазане, щото ще си хвърли маслото на първото развъртане, няма да издеяне много... Същото вАжи и за венците, а паразитните колелца ще се сменят през ден, щото са пластмасови. За трудностите при смяна на скоростите, говорихме вече...
geordgeo - специалист
zec ingenering написа:
Може и да е върха това с веригата, обаче в случая не ми се връзва цената нещо, пък и вече отвикнах да превключвам скорости, задния дерайльор си седи на 7-ма, преден нямам и само давам газ когато и колкото ми трябва.
За да го пиша това, значи съм пробвал много и съм го установил! :-D :cool:
Е това е истината, подкрепям колегата за мнението му на 100%... :)
Subsa - специалист
* Като допълнение ще кажа, че веригата се разтяга и износва венците доста, после като се скъса и я сменяш, само стара върши работа, защото новата видиш ли не пасва на износените венци.
* веригата не пада и не се къса по средата на кръстовището
* тия системи с веригите са супер не-безопасни, едно неправилно падане и заминава пръст за по-малко от мигване с опит за втори пръст, пък ако си добър в проектирането, може и ръце и крака да кърши.
* само ще оборя колегите, дето преди години залагаха, че четките щели да свършват бързо... ами не свършват бързо, веригата свършва преди тях! Или пък свободния венец на централното движение, или задната ос се усуква, ама четките държат.
* Все ми е тая колко е КПДто на хъба, няма толкова обслужване и е БЕЗОПАСНО. дето каза Геша - 2 лагера, дето се сменят кога.... след 10 години?
* имаше един актьор - Ангел дето получи инсулт - и беше казал: Ако слушах какво ми казват хората дето се връщат, щях да съм много по-далече!
* крайниците ви се свидят най-много... като ги няма. Опаши цялото колело с вериги! Колкото повече фука - по-мощно и с по-голямо КПД е.
* върви за без пари - дрън-дрън
* еко било - дрън-дрън
* и трябва да са с регистрация задължително, с тестове за безопасност, светлини и др.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: