Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ESPACE - майстор
Абе има си проблем ако яко натискаш при превключване. Аз докато разбера сина защо криви(усуква) веригите. Отначало си мислех, че кара на малък венец на средното и малък на задното движение и затова. Ама не, превключваше с натиск.
shotik - майстор
Едно момче на 25 години ми докарва есента един мъжки градски велосипед за разни преработки ,включително и спукано ухо на десния курбел,там където е резбата на педала.Купихме нова плоча с курбел + ляв курбел .Направихме всичко и само след половин час след като си отиде,се обади,че педала ,нещо е криви.Като се върна ,за мое учудване ,десния курбел се беше огънал.Само сега да ти напиша ,че момчето е 198 см високо и тежи 135 кг.,як в краката ,какво повече да пиша.От тогава не се е обаждал ,какво е направил не знам.
ge6aaaa3 - специалист
Pandurko написа:
.
А и коя западна фирма ще пусне на пазара нещо, което по някаква причина може да ти нанесе телесна повреда. Нали ще ги спукат от дела и обезщетения. И изобщо веригата е все още незаменима при велосипеда.
Относно хъбовете единственото им предимство, е че са евтини и нищо повече.
От линковете на колегата се виждат, че системите на Бош са капсуловани изцяло... Няма открита верига между мотор и средно и най-вероятно вътре си има картерче с масло. Освен това, са 250-300W...
И нарочно обърнах внимание да не гледате изобщо професионалните байкове... Там вериги, венци, дерайльори, всичко е направено за екстремни натоварвания и цената им е екстремна... Нямат нищо общо със Спринтовете и Балканчетата, които тунинговаме... :wink:
ge6aaaa3 - специалист
evparts.alle написа:
ge6aaaa3 написа:
evparts.alle написа:
^
Дори и тези китове дето са опасни с малко предпазители по веригите и зъбчатките .. що пък не?
Когато един ти падне под гумите на колата, щото крачола му бил захапан от веригата, докато кара с 40 и те тикнат в пандиза, ще разбереш що...
Е нали това казвам и аз ако се сложат всички предпазители, така че да не захапва крачоли и да стане безопасно... Защо не?
Нали това и аз казвам: "Да е безопасно!"... Къде е противоречието?
Да, бе, ама някой нали трябва да следи за тези неща... То всички знаем, че колите ни трябва да са изрядни по отношение на безопасността, дай да не минаваме прегледи и да не се регистрират... Като цяло, системки от порядъка на 250W хъб нямат смисъл от регистрация, щото то и силицата им толкова, но по-сериозните и опасни неща... :wink:
relaxxx - специалист
Мдааа... 100kW на задната гума са си друго нещо... :lol:
Изображение

Аз доста съм чел по нормативни уредби по въпроса и европейското законодателстов позволява хъб до 250 вата. БГ законодателството такова понятие като ел. велосипед не присъства.. Американците са ОК със 750W ел моторче, което се води, street legal. Но без значение какво казва закона, ако ви спре полицай, вариациите по които може да се развие сценария са безброй. На феновете, успехи :rock:
evparts.alle - специалист
Както и преди съм казвал, от известно време вдигам максимум 28-30 км/ч.
Едното е, че търся спокойствието и кефа, без да се напрягам от адреналин и бързи реакции.
Другото е, че някой човек хареса кит-а и колелото като цяло или да не го хареса поне иска да пита какво е това, къде ги продават, колко вдига(от лежанка от седянка), "на ток ли е?"(на нисък ток на висок ток ли е?), носи ли чорапи с тока :lol: ) и т.н.т
Та идеята ми е с ония ми ти скорости той само вижда само едно "Фиуууу!" покрай себе си и даже и да кимне не може.. Вредно е за работата! :? :lol:
Та така карам бавно вече и не е работата до регулация и така нататък. Има си хора и на педали, имахме един клиент, дето идваше за един ремонт на друго нещо и Е с колело без мотор. Прасците му колкото главата! И ние с джипката го гледаме още от паметника Левски и му викам на колегата да го види тоз младеж как лети.. Еми то ако не движеше на педали с над 55км/ч. а на наклона надолу с над 80 поне. Като си стигнахме ни чакаше от 5 минути. А ние сме с кола и не карахме с 40 км/ч. Естествено ни хванаха 2-3 светофара ама момчето беше машина (уважение за което). И имам приятели поне 5-6 такива(по лека форма са ), но все пак. Мотор не мога да ги накарам да си сложат, но карат с педали наравно с мен и то не малко километри. Аз ще умра ако въртя като тях.
Какви регулации братле за такива? Не е работата в мотора! Самата идея да се захваща някой с колелетата е смешна. Днес колелото е с мотор утре не е..После пак има мотор..и така. И седнал някой да мери колко вата е.. А ако ме спрат - аз ще спра, но ако реша да не спра не може да ме хване никой. Ако някой успее ще му подаря колелото. :-D

Като съм решил да карам бавно и разумно никой не може да ме спре. Като и онези никой не може(само годините, когато остареят)!
freewheel - напреднал
И да добавя само, как точно полицаите или контролните органи ще измерват мощността на е-велосипеда? Ще си носят сгъваем диностенд ли? А и програмируемия контролер може да запаметява до 4 скоростно-мощностни индекса, които се превключват с най-обикновено ключе, скрито някъде. Така може да имаме 200W или 2000W на разположение в зависимост от ситуацията.
ge6aaaa3 - специалист
freewheel написа:
И да добавя само, как точно полицаите или контролните органи ще измерват мощността на е-велосипеда? Ще си носят сгъваем диностенд ли? А и програмируемия контролер може да запаметява до 4 скоростно-мощностни индекса, които се превключват с най-обикновено ключе, скрито някъде. Така може да имаме 200W или 2000W на разположение в зависимост от ситуацията.
На колата да не би да сядат да ти мерят мощността на полеви динотест катаджиите? Има си документи за тая работа... Тука е ясно, че сме селски тарикати и закон не ни лови, дори и да го приемат, но като се позамислиш, безопасността е доста по-важна от някакви 20лв на година за преглед и узаконяване. Щото ти и аз може да разбираме опасността и да си направим колелетата безопасни и да ги караме така, но винаги ще се появи някой, който си мисли "ее, голяма работа" и няма да се занимава с обезопасяване... Това имах предвид, че трябва някакъв контрол... Може и смешно да звучи, но и пешеходец да блъснеш с 40км/ч с колело, гледката няма да е красива. Предвид и спирачките на китайските байкове, не е толкова трудно да си го представиш...
sasko12345 - специалист
Безумна е идеята за регистрация на велосипед ако ще с реактивен двигател да е. По скоро трябва да се спрат колите в София че много пречат и вдигат шум. Ама немога да разбера защо сме свикнали някой да ни контролира КАТ- FAT и други дебелаци. Контрол има ли- НЕ (хиляди измрели). Трябват ни алей а не псевдоалей с 10 см широчина и пресичане на главни пътища където никой не ти спира
relaxxx - специалист
freewheel написа:
И да добавя само, как точно полицаите или контролните органи ще измерват мощността на е-велосипеда? Ще си носят сгъваем диностенд ли? А и програмируемия контролер може да запаметява до 4 скоростно-мощностни индекса, които се превключват с най-обикновено ключе, скрито някъде. Така може да имаме 200W или 2000W на разположение в зависимост от ситуацията.
Предполагам не си спорил с полицай, за да питаш такова нещо.. Как ще се урегулира е въпрос на това какво възприеме законодателя.. проблема в нашия случай е че законодателя е отвратително корумпиран и вместо да гони корупцията, той я генерира. Т.е. ще приемат най-тежкото и малоумно административно решение на проблема, а не нещо елегантно и лесно за всички. Защото ако не е тегаво и сложно, ще убият хранилката а това никой не иска... нали :lol:

т.е. искам да кажа.. на дали ще дойде някой нас да ни пита какво е най-добре да се напарви за да бъде нормативно решено, на каква регистрация какво да подлежи.. Сега всички ще се съгласите, че ако някой синковец си сложи 10kW мотор, това е съвсем друг вид превозно средство... (как ше го захрани това е друг въпрос)

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: