Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
stefanbg - специалист
Поздрав на всички майстори!
Открих останал от фирмата ми един неработещ ръчен циркуляр CHALLENGE. Оказа се, че четките са свършили и ключа се е напълнил със фини стърготини. Не зная как е станало, но след смяна на четките и ремонт на ключа машината се превърна в голям звяр. Но има и друг дефект. Вероятно е била изпускана, или по-скоро хвърляна със злоба, та работната и повърхност е накриво спрямо диска. Става въпрос за взаимното разположение - иначе равнинността е запазена. Кривината идва от носещите елементи на плота - планки, които са огънати. За да ги оправя свалих двигателя, свалих диска и до там. Не мога да извадя вътрешната шайба, която притиска диска. А без тази процедура не мога да продължа. Напъвах, нагрявах са пропановата горелка, ама не става. Следващия етап е с газокислородната горелка, но преди да съсипя нещо търся мнение от форумците. Възможно ли е вътрешната шайба да е на резба, или лепена, или пък по друг начин монтирана неразглобяемо. За резба не вярвам, защото никъде няма място за ключ, ама знае ли човек. Ако някой има идея, моля да сподели!
Предварително благодаря!
pipilica - майстор
Дай да видим за кво става дума.
stefanbg - специалист
pipilica написа:
Дай да видим за кво става дума.
Ще се опитам да направя снимки, но е в насипен вид.
Готов съм със снимките.
Сега виждам, че снимките се подредиха в ред, обратен на реда на ъплоуда. Първи трябваше да е общия вид. Ще има предвид това за друг път.

Снимка 2 - общ вид, с отстранен диск

Снимка 5 и 6 - шайбата-инат, която не мога да сваля. Разстоянието до предпазителя е много малко, за да вкарам палците на скоба, а зад шайбата има винтове, които трябва да развия

Снимка 7 - поглед от към редуктора. Дъгообразната планка от дясно и шарнира от лявата страна държат плота. Същите са изкривени и трябва да ги изправя.

Снимка 8 - вижда се деформацията на планката-водач.

Снимка 10 - шината, която свързва плота с предпазителя е занитена и мисля, че ако я разнитя, трудно ще я възстановя. Това ще е краен вариант. Все пак ми се иска да го разглобя без насилие и да му направя пълна профилактика, вкл. и на редуктора.

Прикачен файл

Снимка 8.jpg
вижда се деформацията на планката-водач
Снимка 8.jpg (69.08 KиБ) Видяна 2380 пъти

Прикачен файл

Снимка 7.jpg
поглед от към редуктора. Дъгообразната планка от дясно и шарнира от лявата страна държат плота. Същите са изкривени и трябва да ги изправя.
Снимка 7.jpg (67.76 KиБ) Видяна 2380 пъти

Прикачен файл

Снимка 6.jpg
Като снимка 5
Снимка 6.jpg (84.76 KиБ) Видяна 2380 пъти

Прикачен файл

Снимка 5.jpg
Снимка 5 и 6 - шайбата-инат, която не мога да сваля. Разстоянието до предпазителя е много малко, за да вкарам палците на скоба, а зад шайбата има винтове, които трябва да развия
Снимка 5.jpg (76.28 KиБ) Видяна 2380 пъти

Прикачен файл

Снимка 2.jpg
общ вид, с отстранен диск
Снимка 2.jpg (79.52 KиБ) Видяна 2380 пъти
griffin - майстор
Колега май ще трябва да сглобиш малко, погледни в средата на шайбата има едно като втулка с скосени страни според мен трябва да блокираш вала на машината гледам има копче за това на корпуса и да опиташ да отвиеш тая втулка или както там се казва според мен то държи шайбата. Поне така ми се струва на мен.

Снимка 6.jpg - това в средата.
stefanbg - специалист
Това е валът, на който се поставя диска, а двустенът предпазва от превъртане-притискащата шайба е със същия отвор с двустен и се нанизва на тази шийка. В отвора на този вал се завива болта, който притиска шайбата към диска. Ще направя опит да законтря вала и да врътна шайбата. Но тази шайба от към видимата страна не е затисната от нищо.
pipilica - майстор
Гледам на предпазителя има един отвор, дали през него не се стига до главите на тия болтове. Ако е много крива планката може да разнитиш и после да сложиш болт с гайка. В никакъв случай не ползвай оксижен ще му видиш сметката. Утре ще погледна на моя щото много прилича но е друга марка.
stefanbg - специалист
pipilica написа:
Гледам на предпазителя има един отвор, дали през него не се стига до главите на тия болтове. Ако е много крива планката може да разнитиш и после да сложиш болт с гайка. В никакъв случай не ползвай оксижен ще му видиш сметката. Утре ще погледна на моя щото много прилича но е друга марка.
Редуктора е монтиран с 4 винта, 3 от които съм свалил. На сн. 2 се вижда в дясно от шайбата мястото на единия винт, вертикално на горе се вижда част от отвора и резбата на другия. И аз се надявах, че като врътна предпазителя, ще стигна и до четвъртия, ама не става, на друг диаметър минава, над винтовете. Разнитването остава като вариант, но вместо да занитвам ще трябва да ползвам болт и гайка, защото няма да имам пространство да го занитя. Но това ще е в краен случай. Все пак искам да отстраня шайбата, за да направя пълен оглед и обслужване.
pipilica - майстор
Кофти моя няма такава голяма шайба. От редуктора лагера е запънат с малка капачка с три болта.
pipilica - майстор
Ей ся се сетих що не направиш още един отвор на предпазителя и през него махни последния болт.
sian - специалист
Вземи опитaй със скобa зa лaгери дa издърпaш шaйбaтa. Нaвий болтa във вaлa, и зaпъни винтa нa скобaтa в него.

Тема "Не мога да разглобя ръчен циркуляр!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: