Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
stiv1961 написа:
Да ме извинява колегата, че му пиша в темата,
Нямаш никакъв проблем. :partyman:
Дано се окаже нещо по-елементарно като при мен.
Ако е друго, по-сериозно и специфично - може да е по-добре да се отдели под подходящо заглавие заради бъдещите питащи или да махнем моя "Форд" от "топика" - също става, ако са сходни симптомите и причините.
Успех!
profesionalist_wood - майстор
stiv1961 написа:
Да ме извинява колегата, че му пиша в темата, но няма смисъл да отварям нова. Проблема е подобен с тази разлика, че колата е Опел Астра. та оня ден както си карам градско стрелката за температурата започна да се качва и стигна около 95 градуса. Направи ми впечатление защото термостата ми е блокирал и температурата не надвишава 60-65. Спрях пред Конрад да проверя за едни части и като се върнах видях отдолу гьол с антифриз. Капачката на разширителния съд не я стягам до край а стои малко хлабава и антифриза е изскочил от там :-D Долях вода и продължих, но си нямам идея защо стана така при положение, че няма прегряване :?
Ами просто си налял повече над чертичката антифриза и като се качи налягането и изкипва,същото е и с хидравличната течност,прелееш ли повече над чертичката и със стегната капачка от налягането изхвръква маркуча и залива двигателя обилно с хидравлично масло
stiv1961 - майстор
Мдааа, до тук нямам удовлетворителен отговор :? ivanovbg, MamaMy капачката е хлабава не от оня ден а от ... не си спомням от кога, градско карам всеки ден и до сега не е имало проблем с прегряване/ то не може да се каже прегряване- ок. 90 градуса/, за 7 години съм сменил поне 3 капачки.
profesionalist_wood, антифриз не съм доливал от месец декември до колкото си спомням. Искам да кажа, че това е инцидентен случай, т.е. до сега не ми се е случвало, до сега стрелката винаги е била на 60-65 градуса.
ivanovbg - майстор
A картона пред радиатора махна ли го?

Във всички случаи загряването над 90 е причината при теб. Като изгасиш колата температурата от 95 скача нагоре тъй като помпата спира да се върти. При повечето френски и не само автомобили, като изгасиш колата след 10-20 секунди се включва пак перката по същата причина.

Или вършиш нещата както трябва, или както си можеш. Твоя воля. :wink:
stiv1961 - майстор
ivanovbg написа:
A картона пред радиатора махна ли го?
Тази зима картон не съм слагал :)
Във всички случаи загряването над 90 е причината при теб
И аз тая причина търся :?
profesionalist_wood - майстор
Смени си термостата за 20 лв и да видим дали ще показва пак
ivanovbg - майстор
stiv1961 написа:
И аз тая причина търся :?
Дълга работа на място, каране бавно и с ниска скорост,...предполагам си спрял и парното да духа.

Каране с хлабава капачка обикновено се практикува при опели с леко духнала гарнитура с цел да изкара още малко. Не се вдига налягането в охладителната система и не се изхвърля водата и пукат маркучите докато е студена , а газовете си излизат през капачката. Преди години си изкарах почти цяла година така от мързел. Като нямаше кой да ми плати за труда... :wink: :lol: Така че е възможно да се е сдухала повече.
kozl - майстор
За да изхвърли антифриза значи газ в системата е увеличил обема, съответно налягането, а при теб като не е стегната капачката вероятно и налягане не се поддържа и течността завира на по-ниски градуси. Възможни причини за прегряване. Неприятна причина, но често срещана е пробив в гарнитурата и ли спукана глава при което от цилиндрите под доста по-високо налягане нахлува газ в охладителната система. Тъй като това се случва и при студен двигател още със заработването на двигателя без да е загряла течността се появяват мехури и маркучите са напомпани - при изправна капачка, която поддържа налягането към 1 атмосфера в охл.система. Нормално това налягане се появява чак когато течността загрее и увеличи обема си.
Когато няма пробив м-у цилиндри и охл.система. причините за изхвърляне на антифриз се дължат на завиране на охл.течност, смяна на агрегатното състояние и пак газ в системата.
Първо като загрее течността се отваря големия кръг през термостата и през радиатора. Радиатора горещ ли беше? Второ като се вдигне температурата се включва вентилатор на радиатора особенно когато движението е градско. Дали се е включил, термовключвателя сигурен ли е, работи ли нормално перката? Като няма налягане в системата течността завира на по-ниска температура и те ти газ в системата.
Въздух (газ) в системата - кофти явление. Както и на форда на 8180 проблемите му бяха въздушни :wink:
Не на последно място газ може да влезе в течността и от изпарителя на системите за газ. Ма не си писал с газ ли си с дизел ли?

Тема "Форд ескорт - проблем с охлаждането" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: