• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
ge6aaaa3 - специалист
Johny написа:
E и?!
То ако работи на празен ход най-малко ще харчи, но до никъде няма да стигнеш. Нали е средство за транспорт и придвижване. Аз като отидох днес на вилата ми показа 8,6л/100 и средна скорост 21км/ч, а като тръгна за морето ми показва 4,9л/100 и средна скорост 93км/ч, а ти продължавай да развиваш теории.
Ами, като тръгнеш за морето по магистралата без да имаш спирания и тръгвания, нормално да ти е по-малък разхода...
До вилата си, като си ходил, сигурно си имал 100 спирания или намаляния и после пак ускорения... Ако, пък си висял и по светофари, още по-хубаво...
И не съм казал, че с 20 е най-икономично! Около 50 е най-добре, както и пише... Ама вие карайте с 200, вярвайте, че е по евтино, пък после псувайте по скъпото гориво и полицаите, дето все искат да ви прецакат...
VLADO66 - майстор
Я да споделя малко опит-карам с възможно най висока предавка на възможно най-ниски обороти.По този начин/без да пъпля,а около 50-70км/ч.в града съм свалил разхода около 0.5л. от заводските показатели за градско/и то в София/.По важното в случая че стила на шофиране трябва да е такъв че да се използват по-малко спирачките,т.е. да можеш да "предвиждаш" ситуациите, да гледаш отдалеч кръстовищата и броячите на светофарите.
stivemaster - майстор
Хвала на всички можещи да карат,но аз не мога да разбера не е ли ясно че повишаването на скоростта е свързано с линейно повишаване на нуждата от мощност.
Johny - майстор
stivemaster написа:
Хвала на всички можещи да карат,но аз не мога да разбера не е ли ясно че повишаването на скоростта е свързано с линейно повишаване на нуждата от мощност.
Това е последното ми писание по този въпрос, да не говорим, че темата е съвсем друга.

1. Не е линейно.
2. Казано е оптимална скорост, където участват скорост, обороти на двигателя/предавка/ и разни други фактори. Целта на занятието е най-много километри с най-малко разход на гориво.
3. Няма нито един производител, който да е казал, че икономичната скорост е ~ 50km/h.
КИМИ - специалист
Значи:
-за да ви е икономично в града- тръгвайте от светофарите като пилот от формулата, колкото по-бързо стигнете 4-та, по-добре.
- изключвайте от скорост отдалече преди червен светофар или Стоп- колата на равно има 200м. инерция, а на празен ход гори 1/5, това важи и за изключване при спускане.

По магистрала карайте със 100-110, на най-високата предавка.
Тани - модератор
Това е най-НЕикономичния стил на каране!!! Ускорява се нормално и се намалява на скорост с двигателна спирачка. Тогава автомобила няма разход 1/5, а 0/5 т.е. няма никакъв разход на гориво! На магистрала/извинградско, най-икономично за дизел (ако имаш нерви) се шофира на най-високата предавка с най-малко подаване на газ, с които може да се поддържат минималните обороти , на които двигателя не глъхне. За бензин май не е точно така, а трябват малко по-високи обороти! Не знам само на мен ли ми се струва, че темата има някакво липсващо начало? Отделена ли е от някъде?
ArturDent - Почти Безобиден
Тани написа:
Тогава автомобила няма разход 1/5, а 0/5 т.е. няма никакъв разход на гориво!
При пуснат двигател разхода никога не е 0.
bulhomes2 - майстор
КИМИ, чудя ти се как е възможно да даваш толкова глупави съвети. Вярвах ти в темата за виното, но от този пост вече няма как да стане. Не забравяй, че писаното остава и ако не си сигурен го спомени, защото ще подведеш следващите четящи!
https://www.google.bg/#q=%D0%B8%D0%BA%D ... 5&safe=off

Дайте да обобщим основните правила! Не съм ги редил по важност. Ясно е, че всяко правило води до загубата на нещо друго, но сега говорим само за икономичността.

1. Извадете от багажника ненужните неща! Олекотяването води до икономия.
2. Махнете багажника от тавана!
3. Ускорявайте плавно, да не кажа едва-едва! Представяте си, че между крака Ви и педала на газта има сурово яйце и не трябва да го счупите!
4. Стремете се да карате в оптималните обороти на двигателя на най-висока предавка! За бензиновите (ще се повторя) съм чувал, че са 3-3300 оборота в минута.
5. Когато се спускате и е ясно, че в края на наклона ще трябва да намалите (предстоящ завой) - спускайте на скорост! Карането на свободна (повтарям Тани) изисква разход на гориво за поддържане на работата на двигателя. При движение на скорост без газ, този разход го няма.
6. Поддържайте гумите си напомпани според изискванията! Меките гуми увеличават разхода.
7. По-тесните гуми "харчат" по-малко.
8. Проверявайте редовно ходовата част! Съосност, спирачки, лагери, ... все неща, които влияят.

Добавяйте или ме поправяйте, ако съм сгрешил някъде. Пробвал съм 3 точка и наистина води до намаляване до 5,5 от 6,7 л/100км (Рено Сценик). Но не го правя, защото ми се доспива :lol: Но пък тогава видях много други такива шофьори и ги "разгадах".

Адаш, бъркаш. Пусни си компютъра на моментен разход по нанадолнище и го гледай на скорост и на свободна! Има си специална джиджавка (мотор за празен ход), която следи за това да прекъсне всякакво гориво, за да може да се ползва двигателя за спирачка.
VLADO66 - майстор
Тани,тази тема започна в темата за катаджийските камери.Предполагам Velsi я е отделил за да не трие офтопика.
tanosliven - специалист
Инструктора в ТМТ по кормуване мим каза следното -,,Икономията е майка на разсипията''За да спестим 1 л гориво правим ли си сметка за нещата които губим?
Има една синтенция старогръцка-Пан метро аристон /Παν μετρο αριστον/ или на Български -Всичко с мярка!!!!!!
Като видя как някй пускат колите по инерция ми настръхва козината.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: