Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
shadow__01 - майстор
shadow__01 написа:
Ще наместя ламелите, но утре. Не е редно вечерта да блъскам с чука, дори и през дъска. Ако беше друго може и вечер, но с чука....Тогава ще опитам дали загрява и ще му измеря тока отново.
Малко се забавих, но да споделя резултатите.
Стегнах ламелите и запуших междините доколкото можах.
Прикачен файл:
IMAG0560.jpg
Прикачен файл:
IMAG0557.jpg
Прикачен файл:
IMAG0555.jpg
Прикачен файл:
IMAG0559.jpg
Спря да шуми. При включване се чува малко и веднага спира.
Тока на празен ход стана 0.2A. Измервано с цифров и стрелкови амперметър.
За проба измерих тока на друг траф(купешки, оригинален) със подобна мощност и той е някъде толкова.
Възможно ли е да е заради по-малкия брой навивки за волт?
hidrazin - майстор
Е ами както казах набиването на ламели и стягането са много важни и от тях зависи токът на празен ход.
Пък и MamaMy каза че желязото на тия магнитопроводи не е много читаво и нямам причина да не му вярвам.
Аз не съм човъркал подобни. За навивките не знам. Не съм си играл да ги смятам. Ако са малко, токът на празен ход ще се качи.
Ами пусни го да поработи на празен ход и виж дали ще грее.
:partyman:
ESPACE - майстор
Че ще грее, ще грее. Доста са 200мА. Лошото е че няма да успееш да ги смъкнеш още и MamaMy е прав за желязото.
shadow__01 - майстор
ESPACE написа:
Че ще грее, ще грее. Доста са 200мА.
Взе че позна. След 20-30 минути на празен ход загря малко. Не е много, но се усеща при допир.
moimoimoi - майстор
аз имам друго питане,след като му намаляш захранващото напрежение с корен от три /1.73 пъти/,толкова е разликата между 220 и 380 волта не се ли намаля и мощноста която може да се черпи от трансформатора

примерно ако трафа е 380 вата при 380 волта ще имаме номинален ток 1ампер на първичната намотка,след като го пускаме на 220 волта при същия номинален ток 1 ампер получаваме номинална мощност 220вата, а ако решим да натоварим до първоначалните 380 вата трансформатора то тока през първичната намотка ще стане 1.73 ампера което ми се струва недопустимо понеже дебелината на проводника се избира по номиналния ток който ще протича през нея,в примера 1 ампера

по горе се вижда табелката на трафа че е 0.2kVA koeто при 220 волта ще е 0.115kVA
ако приемем че това са 115 вата ,при 21 волта вторично напрежение се получава номинален ток на вторичната 115/21=5.47 ампера
това ми се струва малко за зарядно,а ако се товари повече почти сигурно е че първичната ще се опече и изгори
shadow__01 - майстор
moimoimoi написа:
примерно ако трафа е 380 вата при 380 волта ще имаме номинален ток 1ампер на първичната намотка,след като го пускаме на 220 волта при същия номинален ток 1 ампер получаваме номинална мощност 220вата, а ако решим да натоварим до първоначалните 380 вата трансформатора то тока през първичната намотка ще стане 1.73 ампера което ми се струва недопустимо понеже дебелината на проводника се избира по номиналния ток който ще протича през нея,в примера 1 ампера
Знаеш, че мощността P=U*I и зависи от сечението на сърцевината на магнитопровода. При еднаква мощност и понижено напрежение тока е по-голям.
В конкретния случай 230V*1A ще е 230W. А ако беше при 380V тока щеше да е по-малък 230W/380V=0.6A. Но като няма 380V, човек се принуждава да си смята намотката за 230V ако иска да си вдигне напрежението на изхода.

Нормално ли е това греене на празен ход? Не е много и само е леко топъл но при допир усеща. Някъде четох, че всички трансформатори греели?
moimoimoi - майстор
нормално е да има греене , по-важното е дали е в нормата или е извън нея ,щом протича някакъв ток то се отделя и някаква топлина
а на теб колко вата са ти необходими за зареждането?
shadow__01 написа:
Знаеш, че мощността P=U*I и зависи от сечението на сърцевината на магнитопровода. При еднаква мощност и понижено напрежение тока е по-голям.
ти номиналния ток на първичната на трафа не трябва да го превишаваш,щото сечението на навивката не е сметнато за по голям ток,ето за това смятам че ако при номинални стойности мощноста е :
P=UxI
то когато подаваш понижено напрежение на първичната с 1.73 пъти то мощноста ще е :
P=UxI/1.73
т.е. с колкото пъти намаляш входното напрежение с толкова пъти намаляш и мощноста на трафа,понеже имаш ограничение откъм сечение на намотките



и още нещо на което да обърнеш внимание в изчисленията,
по напред в темата, а и в екселската таблица ми направи впечатление че трифазното го приемате за 380 волта а монофазното за 230 волта при което приемате че разликата е 380/230=1.65 пъти
но това не е верно
стария стандарт беше 220/380 волта,т.е. разликата е 1.73 /корен от три/
новия стандарт е 230/400 волта и пак разликата е 1.73

т.е. разликата винаги е 1.73

не може от две фази по 230 волта да получиш 380 волта,ще получиш 400 волта
за това ми се струва че имаш малко грешки в сметките за броя на навивките. и затова сега тока ти на празен ход да е по голям от нормалното
shadow__01 - майстор
Развити са 341 навивки и останаха около 523. Запазил съм същия брой навивки какъвто е бил и при 380V.
Разликата в изчисленията между 220 и 230 в моя случай е 6-7 навивки повече за развиване при 220V.
Стария стандарт е бил 220, но новия е 230 и не е редно да го смятан по стария. Пак ще работи, но и при двата варианта навивките на волт са в нормата по старите таблици от едно време.
Може и да имам грешка в изчисленията, но явно е малка и почти незначителна.
moimoimoi - майстор
а колко ще ти е товара?
колко навивки си навил на вторичната последно?
колко волта имаш сега при 230 волта на вторичната?
shadow__01 - майстор
moimoimoi написа:
а колко ще ти е товара?
Макс 10A. Ще има предпазител на първичната страна 1A, а на вторичната 10A.
Смятам да правя тази:
Прикачен файл:
Зарядно за акумулатор.jpg
Зарядно за акумулатор.jpg (27.87 KиБ) Видяна 3305 пъти
Напрежението на празен ход е 21V а под товар може би ще падне на 19V.
Във същата схема BG вариант пише 21V. Не знам колко ще трябват, но ще се установи опитно.
колко навивки си навил на вторичната последно?
колко волта имаш сега при 230 волта на вторичната?
Това е малко трудно вече за смятане. С намаляване броя на навивките ме съмнява, че се освободи място за още една на вторичната. Обиколката на макарата намаля и май станаха не с 43, а с 44 навивки. Напрежението не мога да измеря. Нямам какво да сложа, че да вдигне 10A и да издържи 20V. Лампа от фар на кола изгаря.

Тема "Изчисляване на трансформатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: