• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
bulhomes2 - майстор
А по кой начин се връзва?
Прикачен файл:
Graphic1.jpg
Ако е по този релето ще е последователно вързано с габаритите. Ще му стигне ли тока да работи коректно?
Прикачен файл:
Graphic2.jpg
Ако е по този няма ли да си работят и релето и габаритите едновременно?

За мен проблема съм го решил с още едно реле (2-3 лв са), но ми е любопитна идеята с габаритите.
dyaneff - майстор
http://prntscr.com/31e112


Колкото по-малко елементи толкова по-добре.
bulhomes2 - майстор
Демек първата ми схема. Стига ли тока за нормалната работа на релето, след като е последователно свързано с габарита?
dyaneff - майстор
Да релето няма проблеми.

Сега се сетих да те питам, какво стана с АТВ-то ?
bulhomes2 - майстор
viewtopic.php?f=41&t=41441&start=20#p490437
Кики - специалист
bulhomes2 написа:
Стига ли тока за нормалната работа на релето, след като е последователно свързано с габарита?
Да, стига му тока на релето защото сработва при много по-малък ток от габарита (0.1 до 0.2А за релето срещу 0.8 до1.5А за габаритите) , идеята на това свързване е да изключи релето (възстанови оригиналната схема) когато включиш габарита от ключа за фаровете (при повечето автомобили габаритите светят и се включват заедно с фаровете при положение 2 на ключа). И все пак трябва да се види схемата на конкретния автомобил за да се прецени дали ще работи по описания начин.
Duke_BG - специалист
ESPACE е прав :


-----0----0------ - последователно свързване на консуматори

имаме две крушки по 55W -> P=U.I -> I=55/12 = 4,58A , R=U/I -> 12/4.58 = 2,62 om

Rekv = 2,62+2,62 = 4.58 om -> токът през еквивалентната верига е : I=U/R=12/4.58 = 2.29 A
което значи че консумираната мощност на двете крушки е P=U.I = 12. 2.29 = 27.48 W - т.е. вместо 110W имаме 27,48 W или 24.98 %
няма да се задълбаваме колко нелинейно е съпротивлението на крушката и т.н.

Не бях се замислял над това колко е намалена консумацията, но въпреки това видимостта на предната част на автомобила през деня е по-добра отколкото при къси светлини, а и задната част няма габарити които да разсейват ефекта от стоп светлините .

Иначе свързването на релето е точно така и работи безоткатно ако имаш зареждане на динамото :)
Кики - специалист
Ако крушките на фаровете са с две светлини примерно H4, доста се усложнява свързването последователно на двете къси светлини, аналогично и дълги.
Duke_BG - специалист
Кики написа:
Ако крушките на фаровете са с две светлини примерно H4, доста се усложнява свързването последователно на двете къси светлини, аналогично и дълги.
не е сложно правил съм го на VW transporter T4
stiv1961 - майстор
stiv1961 написа:
Ясно, другия уикенд ще реализирам схемата :)
Речено- сторено :) , жената помогна с една кутийка от някакъв крем и напъхах чаркаляците в нея :-D Схемата сработи от първия път( учудващо за мен :-D ), фаровете светват веднага след като колата запали. Предпазител 10 А достатъчен ли е? Благодаря на ivanovbg за схемата, а и на останалите, които помогнаха за реализирането :supz:
Прикачен файл:
220320142402.jpg
Прикачен файл:
220320142403.jpg
Прикачен файл:
220320142404.jpg
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Тема "Устройство за автоматично включване на автомобилните фарове" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: