Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
добре де,
в схемата трафа е 250 вата
по горе има снимка с табелка на която пише 0.2kVA което е 200вата при косинус 1

само това е достатъчно условие да изгориш трафа
в допълнение ти му пускаш 1,73 пъти по малко напрежение на първичната и съответно мощноста му намаля от 200 вата на 115 вата за първичната намотка,просто ще го опечеш

дай просто напрежението върху първичната,точно измерено, както и напрежението на вторичната без товар
shadow__01 - майстор
moimoimoi написа:
дай просто напрежението върху първичната,точно измерено, както и напрежението на вторичната без товар
230V в контакта и 21.5V на вторичната без товар.
В таблицата на ексел това 11.45 е измервано под товар 10A. Без товар беше 12.3.
MamaMy - майстор
За товар ползвай крушка от фар на кола със здрави две светлини. Напрежението го подаваш на двете светлини в краищата, а общия извод не го използваш. Така няма да имаш проблем и да гори крушката. Съответно тока ще е по-малък, но като товар ще е достатъчен да сметнеш колко кляка трафа :wink:
moimoimoi - майстор
ама да пробва с 2 крушки поне едновременно
той магнитопровода няма да има проблем да прекара 200вата,проблема ще е първичната да не претопли
shadow__01 - майстор
Само една имам със две здрави светлини. Някаква от Лада или Жигула беше. Не знам точните мощности на светлините. Пуснах я показа точно 21V. При малък товар пада е 0.5V.
Първичната намотка е със диаметър 0.6mm(0.28мм^2). При 3 ампера на квадрат прави 0.85A. Ще издържи и 1A(надявам се).
shadow__01 - майстор
MamaMy написа:
Добре си. Дерзай
Знам, че доста хора са правили схемата (от втора страница). Ако някой помни с какво напрежение я е захранил? На едната пише 24V, на другата 21V. Не е ли високо за едно зарядно с тиристор?
gogo7777 - майстор
Тези трансформатори са изчислявани за друго и са пригодени да работят за кратко. Ламарината не е калпава, а много калпава :-D . Ламелите са сечени на преса и някой си е оставил ръцете при изработката, да не казвам, че една с една ламела няма еднаква. Имам такива сумати. За зарядно, трафа трябва да може да работи дълго време. Не очаквай да клекне много под товар, още повече, че е броневи тип и с твърда характеристика. Аз бих те посъветвал да си донавиеш първичната до минимум 3 нав/волт. (знам, че е занимавка ама....) и да си избереш друга схема.
moimoimoi - майстор
и каква е далаверата зарядното да се направи по тази схема?
каква е разликата спрямо траф 220/12+грец+кондензатор?
shadow__01 - майстор
moimoimoi написа:
и каква е далаверата зарядното да се направи по тази схема?
каква е разликата спрямо траф 220/12+грец+кондензатор?
Целта е да се регулира зарядния ток. Проекта е замислен отдавна. Дори съм питал тук за схемата. За сега ще търся кутия пък след време ако има проблем тряфа ще се смени ако трябва.

Тема "Изчисляване на трансформатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: