• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
inspo - майстор
fox_vt има излишен знак на схема 2 и той е задължителния.
Знака за предимство си е на място и не мога да разбера за какви две улици с предимство говориш?
Улицата с предимство е една и тя е правата, пък ти ако искаш завивай....
fox_vt - майстор
Май така беше ако е само знака с предимство значи улицата с предимство продължава напред,ако променя посоката си се слага знак Т13.А задължителния знак освен да елиминира правенето на обратен завой друго не виждам за кво е,но за забрана на обратен завой си има знак та наистина май е излишен.Дано не ми се налага да минавам листовки отново че май няма да мина :lol: :lol:
inspo - майстор
Я да ъпна тази стара тема, че май съм останал неразбран
8180 написа:
Изображение
..... но продължавам да смятам, че СИТУАЦИЯ 1 и СИТУАЦИЯ 3 от тази тема куцат точно по отношение на информативността, въпреки материалната си разточителност.
За Сит. 3 е очевидно - табелата нищо не помага. Ти си на път без предимство, ЕДИНСТВЕНИЯТ ДРУГ е с предимство и чакаш със/без табелата идващите по него.

Сит.1, точно и заради другата тема, е дори вредна. Приближаваш път отдясно, оглеждаш се за МПС там, пътем виждаш знака "разрешаващ" да преминеш пръв, после виждаш и табелата, която ти "го забранява", ако там има някой - връща те на първото възприятие (и правило на десния).
inspo написа:
при 1 без табели с предимство ще е дясно стоящия и така (ако ти си срещу знаците в случая ), и от дясно и от среща има кола ,то с предимство ще е този който идва отсреща . Със знаци не е така.
при 3 ако ги няма табелите си с предимство , ако са там - чакаш :-D
за 2 не споря
inspo написа:
....
Ако (тук е трябвало да пиша- Когато) и от трите страни има коли в нерегулирано кръстовище ,с предимство пред всички е този отсреща ти дето ще прави ляв завой . :-D
може да не ти се вярва ,ама е така .
и в предния ми пост го пише ,но явно не е станало ясно .
Ето и нагледния пример за ситуация 1. Ситуация 3 е за червената кола срещу вас.
Изображение

Ето и самата листовка
http://www.svetofar.com/index.php?actio ... =0&page=19
thinkpad - майстор
inspo написа:
Ето и нагледния пример за ситуация 1. Ситуация 3 е за червената кола срещу вас....
И какво по-точно гледаме? Тази ситуация е малко изсукана от пръстите, но правилото на дясностоящият си остава. Товарният автомобил отдясно му се намира червеният лек автомобил. А от наше дясно се намира товарният автомобил. За да може ние да потеглим, трябва да изчакаме товарният автомобил с предимство, обаче този товарен автомобил трябва да изчака червеният лек автомобил, който се пада от негово дясно. Това е един от малкото случаи, в които завиващ наляво има предимство. Ако товарният автомобил от наше дясно го нямаше, то червеният лек автомобил отсреща трябва да изчака ние да преминем и после той да завие наляво. Подобни ситуации са малко с уловка и трябва да се погледне малко по-задълбочено. Обаче много от кръстовищата, където може да се случи нещо подобно, са с регулирано движение - със светофари или пътни знаци, като нерегулираните където се пресичат два равнозначни пътя се срещат много по-рядко, в ситуации в малки населени места, където пътищата са слабо натоварени и следенето на предимство не е никак критично.
При завиване надясно се съобразяваме само с пешеходците. При завиване наляво се съобразяваме с пешеходците и движещите се в насрещното платно. Това някога беше ми го казал инструктора. И между другото, знаци се слагат с умисъл, а не просто така да ги нацвъкаме.
inspo - майстор
Бухала е мъдра птица, но чукча писател, чукча не читател.
thinkpad написа:
Тази ситуация е малко изсумкана от пръстите, но правилото на дясностоящият си остава.....
Обаче много от кръстовищата, където може да се случи нещо подобно, са с регулирано движение - със светофари или пътни знаци
Виж за какво става въпрос в първото мнение по темата. И ако не си разбрал кръстовището е в София.
thinkpad - майстор
inspo написа:
Бухала е мъдра птица, но чукча писател, чукча не читател.
Гледам последната картинка, която си дал. Мислех, че има някакъв по-съществен казус, а фактът че някой не е наредил правилно знаците не ме учудва. Имаше целите репортажи за 10 знака в редица, всеки от който противоречи на предният. :) А за кръстовището - да, ясно за София, но на последната картинка е нерегулирано на равнозначни пътища.
shotik - майстор
На фигура 2 задължителния знак си е добре,показва ,че може да караш направо и надясно,ако беше само стрелка за задължително направо ,тогава на улицата в дясно щеше да има знак за еднопосочно движение или знак забраняващ влизането от двете посоки,но разрешен за градския транспорт.
inspo - майстор
shotik знака от казуса те задължава да караш само напред и в дясно. Проблема е, че то други посоки няма. :lol:
8180 - майстор
8180 написа:
Не знам само на мен ли ми прави впечатление огромното количество "самоцелно" поставени знаци, част от които напълно безсмислени.
Колега inspo,
Дори бях забравил тази тема и признавам, не я препрочетох, ама ме цитираш. Поддържам първия си пост.
Приемам, че не съм съвсем коректен - НЕ СЪМ отбелязал специално, че ТАБЕЛИТЕ (основно) под знаците са излишни и дори объркващи. Да се повторя:
Сит.1. Със и без знак (и табела) десният ИМА предимство пред МЕН. Ако има трети насреща (в твоята неудачна алтернатива)- ТЕ си се оправят - аз съм СЛЕД десния. Знак и табела - ИЗЛИШНИ! (и пораждащи моментно двусмислие/объркване).
Сит.2. Синият знак - практически излишен (писал съм изключението).
Сит.3. Табелата излишна.

Целият този комплект (1 и 3) е практически навсякъде в Сф. - по маршрутите на градския транспорт, допълнително гарниран със светофари. Знаците и табелите се ползват нощем, когато гр. транспорт и светофарите ги няма. Май писах преди, че едно време правата на Т-то беше с предимство, което никой вече не помни, но е вероятен мотив за повече знаци/табели и далавера.
В 1 и 3 имаме ДВА пътя. Един знак за предимство на късата страна на Т-то и един (евентуално два) триъгънлика на другия път са напълно точни и ясни. 2(3) елемента срещу 6, според мен.
Отделно, че често знаците са накачени високо над мигащия светофар, където са трудно възпринимаеми нощем. :?
inspo - майстор
Мииииииии какво да ти кажа... Пак не си прав.
Моята неудачна алтернатива въобще не е неудачна защото е възможен вариант, а щом има такъв то той трябва да бъде регламентиран.
И не си вярвай, че насрещния не те интересува. В нерегулирано кръстовище когато ти завиваш надясно, а той наляво и в дясно от теб има кола, то насрещният е с предимство пред теб и ти трябва да чакаш него, а не десния който в случая не ти пречи.
Затова е и знака в ситуация 3.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Пътни знаци !?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: