• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Стига бе...Ти по какво разпознаваш дали един път не е с предимство? По ширината или знаците и правилата.
По твоята логика главен път през населено място има същият статут като квартална уличка, ако изрично не е обозначено със знаци и всеки минаващ по главният път трябва да изчака отдясно да му се изнижат всички, излизащи от кварталната уличка, така ли?
И не, много е тъпо да отбиеш вдясно и да минеш на зиг-заг около всички клетки, та да минеш "транзит", вместо да хванеш пътя долу.
Последна промяна от thinkpad на вт апр 08, 2014 2:43 am, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
toni_g79 написа:
Червената стрелка,дава предимство на жълтата?
Ами така трябва да. В интерес на истината и аз не съм безгрешен и понякога минавам по "жълтия път", но зорко като кондор. :lol: Там няма храсталаци да ти закриват гледката и ако няма много клиенти се вижда добре и надалеч та можеш да прецениш.
И като казах - полицаите хич не обичат да се занимават с такива паркинги. Точно на този паркинг почти винаги можеш да видиш паркирани коли на местата за инвалиди, както и паркирали в дясната лента на този "главния път" точно срещу входа и не съм видял никой, никога да ги закачи.
И пак започвам да си мисля че има неуредици с тези места, въпреки казаното от колегата:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 20#p593756
В предния си пост бях дал линк към паркинг на МЕТРО дето е ограден, има бариера и се заключва. Е сега това там пътища отворени за обществено ползване ли са, частни ли са, или отворени за обществено ползване от време на време по решение на частния собственик? :?
И друго ми направи впечатление. Тази вечер се опитах да вляза в няколко такива паркинга за магазини. Поне десетина и в никой от тях колите на Google не бяха влизали. Вероятно защото ги смятат за второстепенни или частна собственост.
Ето Кауфланд и във Варшава. Прави впечатление, че явно ги смятат за по-дисциплинирани шофьори. Максималната скорост там е 20 а не 10 километра в час, както при нас. :shock:
[url]Кауфланд Варшава[/url]
Там ясно се вижда кое е пътища и кое паркоместа - по цвета на плочките.
:partyman:
P.S. Това че си ударен в задния калник е важно обстоятелство. Може да те измъкне.
lov - майстор
Да точно така е по закон и щеш не щеш трябва да спазваш правилника. А по цариградско се огледай и да видиш че на всякъде има поставена маркировка освен ако някъде тъмнозелените не са я предали за скрап.
А показаното кръгово ме подсеща как по европата с такива кръгови в место светофари си решиха проблема със задръстванията. Важи правилото на десния и това е. Утре ако не забравя щети снимам точно от една аленя на междублоково пространство по точно паркинг сложиха знак защото излизайки от там автомобила е с предимство. Спомням си и на времето когато промениха закона за предимството на Т образно кръстовище колко народ изгоря карайки си по инерция. Особено с подобния на тебе казус че се движиш на право.
И много ми е интересно защо се хващаш и по на горе на картите на Гугъл. Те са само за опознавателна цел и нямат нищо общо с правилника за движение. Същото важи и за всички други карти особенно за GPS ситемите. Прочети едно упътване на такова и ще видиш че авторите на програмата се измъкват с казуса че тяхните напътствия са пожелателни а ти си управляваш автомобила на свой риск по избрания маршрут.
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
hidrazin написа:
Стига бе...Ти по какво разпознаваш дали един път не е с предимство? По ширината или знаците и правилата.
По твоята логика главен път през населено място има същият статут като квартална уличка, ако изрично не е обозначено със знаци и всеки минаващ по главният път трябва да изчака отдясно да му се изнижат всички, излизащи от кварталната уличка, така ли?
Ми ... да, така е. Няма абсолютно никакво значение какво ТИ или АЗ мислим, важно е какво казват знаците. Защото законът не визира моето или твоето мнение, а това какво казва вертикалната и/или хоризонталната маркировка. Ако главният път не е маркиран като такъв с необходимата маркировка, рискът да изгориш, лежейки на ухото с размера, е твърде голям. То е все едно аз или ти да преценим, че някъде можем да караме по-бързо от разрешеното и да негодуваме от това, че някой не е преценил това и е шибнал ограничение :)
Тони, на теория си виновен, приятелю. Да, не е правилно, но в случая си "виновен". Ако там трябва да има (по план), но няма знак, можеш да оспорваш акта по този параграф. На моя позната преди време една мърша и се беше натресла отдясно (де факто познатата я удари, защото оная успя да излезе от почти черния път преди да моята да успее да спре), дойдоха ченгетата и ... написаха акт на моята фенка. Много главен път, но на почти черния път няма знак - нито 1, нито 36. Познатата обжалва, приложи снимка на знак за предимство няколко десетки метра по-напред на нейния път и акта падна. Но на теория, ченгетата си бяха прави - ако няма знаци, даващи или отнемащи предимство, това си е равнозначен път.
toni_g79 - специалист
Американците поне са го измислили.При така наречените равнозначни пътища,с предимство е този който първи пристигне на кръстовището.При оспорване ,предполагам се взима предвит кой-кой е ударил.Едно време инструктора ме учеше,че ако видя че някой ще ме блъсне ,най-добре е да спра.Сиреч другият да ме удари.Надуха ми се очите и главата да чета закони и т.н .Изписах един ферман и утре го пращам.Каквото стане.Да сме здрави,ламарини се правят.Как по главен път,ще знаеш на коя пряка са и свили знака СТОП и кой идиот ще те тресне,нямам обяснение.То улици нямаме,аз знаци и маркировки искам :) имало е да става и така.....Карайте внимателно и се пазете от онези в Дясно :-D Лека вечер от мен :sleep:
hidrazin - майстор
Chefo77 написа:
... защото оная успя да излезе от почти черния път ...
Почти черен или черен? :)
Чл. 84. Пътно превозно средство, което се движи по път с настилка, има предимство пред превозно средство, което се движи по път без настилка (земен път).
Това от тук:
http://cade.datamax.bg/away/articles/PPZDP/i2040-1.htm
Иначе има категоризация на общинските пътища . И в ЗУТ-а също има категоризация, но на практика ако няма маркировка и не излизаш от някой кален път заедно със овцете, са си равнозначни пътища. Между другото тоя втория път ако е паваж, бетон... нещо различно от пръст и трева, пак са си равнозначни.
Абе thinkpad, я ми обясни ако няма маркировка и се в непознат град как ще разбереш по какъв път се движиш? Защото според класификацията общинските пътища се делят на 5 ВИДА !!!
Има и друго правило - на по-синия камион. Като видя някоя засилена газка пълна с дърва и да съм с предимство и го преотстъпвам. Просто знам че газките рядко имат изправни спирачки. :shock:
:partyman:
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Ми ... да, така е. Няма абсолютно никакво значение какво ТИ или АЗ мислим, важно е какво казват знаците.
А ако няма маркировка и пътни знаци - к'во правим, питам аз? Това значи ли, че в този случай тоя от "Цариградко шосе" трябва да чака оня, дето излиза от кварталната уличка, ама му се пада отдясно?
lov написа:
А показаното кръгово ме подсеща как по европата с такива кръгови в место светофари си решиха проблема със задръстванията. Важи правилото на десния и това е..
Регулираните кръгови движения в повечето случаи са такива, че има един главен път с предимство, а всички останали киснат да чакат и да дебнат, докато тия от пътя с предимство се въртят. Ти колко нерегулирани кръгови движения си видял? Там си важи правилото на дясностоящият, но мен ако питаш - леко дебилско е. Искаш да решиш проблема със задръстванията? Вместо да правиш каквито и да е било кръстовища - просто ги премахни. Надлези.
hidrazin написа:
Абе thinkpad, я ми обясни ако няма маркировка и се в непознат град как ще разбереш по какъв път се движиш? Защото според класификацията общинските пътища се делят на 5 ВИДА !!!
Хидразине, нали ти обяснявам, че спрямо класификация на пътищата ВЪТРЕ в населените места, сигурно нещо общо с градоустройствените планове същите също се делят на категории. Ако някой знае нещо по въпроса - да сподели, ако бъркам - извинявам се. Засякох го като дискусия в друг форум. Не знам колко е достоверно.
А кой е пътят с предимство - ще го познаеш по това, че е по-широкият и повечето коли вървят по него. :rolleyes:
Последна промяна от thinkpad на вт апр 08, 2014 2:45 am, променено общо 3 пъти.
hidrazin - майстор
thinkpad написа:
...спрямо класификация на пътищата ВЪТРЕ в населените места, сигурно нещо общо с градоустройствените планове същите също се делят на категории. А кой е пътят с предимство - ще го познаеш по това, че е по-широкият и повечето коли вървят по него. :rolleyes:
Ако имаш шофьорска книжка върви да си търсиш агнето - онова дето си дал, за да тия дадат.
Моля ти се, кажи че нямаш книжка? [-o<
:partyman:
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Ако имаш шофьорска книжка върви да си търсиш агнето - онова дето си дал, за да тия дадат.Моля ти се, кажи че нямаш книжка? :
1.Такова животно "шофьорска книжка" няма. Има "Свидетелство за управление на моторно превозно средство". И да, случайно ми се намира такова в притежание.
2. Както казах, засякох дискусия в друг форум и цитирам по памет. Със сигурност много здраве ще имаш да те чакам да ми излизаш от кварталната уличка, докато аз шофирам по булеварда, па хич не ми дреме имаш ли знак "СТОП" и знак "Път без предимство" или нямаш!
3. Пиша единствено, че някакъв казус съм виждал за улиците/пътищата в населените места някъде, може дори грешно да го преразказвам по памет, отдавна съм го чел. Със сигурност не иде от правилник и такива работи не съм намирал. Може да е било частен случай, моля да бъда извинен.
lov - майстор
thinkpad написа:
lov написа:
А показаното кръгово ме подсеща как по европата с такива кръгови в место светофари си решиха проблема със задръстванията. Важи правилото на десния и това е..
Регулираните кръгови движения в повечето случаи са такива, че има един главен път с предимство, а всички останали киснат да чакат и да дебнат, докато тия от пътя с предимство се въртят. Ти колко нерегулирани кръгови движения си видял? Там си важи правилото на дясностоящият, но мен ако питаш - леко дебилско е. Искаш да решиш проблема със задръстванията? Вместо да правиш каквито и да е било кръстовища - просто ги премахни. Надлези.
:rolleyes:
За теб дебилско за други не но на практика доказало се решение. И няма нито един път влизащ в кръстовището с предимство. И ги изграждат точно на мястото където си е било най обикновеннно кръстовише със светофари. А и другата подробност островчето по средата е задигнато и около 1м около него го правят с паваж който е наклонен. Голям кеф за градските джигити. Просто няма как да влезеш на голяма скорост по допирателната на него.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Тема "Неправомерно издаден акт?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: