Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lov - майстор
Не знам защо намесвате капацитетите на акумулаторите случая. Никога ли не сте подавали ток от една кола на друга.
Разковничето е в напреженията при които ще се получат изравнителни токове в двата акумулатора. Тоест при неработещ генератор токовете ще са толкова малки, че практически той никога няма да може да се зареди до пълния си капацитет нито пък токовете ще са огромни.
Ако толкова те притеснява вържи му една автомобилна крушка 20-на вата последователно и го ръгай в запалката. И пали двигателя ако искаш да се зареди напълно.
DMN - майстор
Не става много ясно как ще става зареждането - при работещ двигател или не, акумулаторчето постоянно ли ще стои включено към запалката и изобщо каква е целта? При неработещ двигател напрежението на автомобилния акумулатор в покой е от 12V до12.8V(12.8V е в най-добрия случай) в зависимост от състоянието на акумулатора, а също така и колко често и на какви разстояния се кара автомобила. И едно зареждане ще стане тогава - майко мила :-D При работещ двигател ще има зареждане и тогава тока ще надхвърли допустимия заряден за акумулаторчето за определено време. И според мен е най-добре да се свърже през лампа, защото тя ще го предпази и от обратния вариант - паленето на автомобила. Ако акумулаторчето е свързано към запалката постоянно, то ще участва и в паленето на двигателя. Не знам какъв ток ще отдава, но може и да изгори бушона на запалката, ако е директно свързано :?
koveslav - майстор
ESPACE написа:
Твоя акумулатор в колата ако е 55А/ч мислиш ли, че има нещо дето да му ограничава зарядния ток на 5-6А например?
Настина при алтернаторите няма ограничение по ток,и точно затова силно разредения акумулатор е идеалния начин да претовариш генератора на автомобила си.Разредения акумулатор има много малко вътрешно съпротивление и гълта огромен ток,което при батерии с малък капацитет често е пагубно(малките батерии са и механично слаби-тънки мостове към изводите и между клетките).Идеята да няма ограничение по ток в новите автомобилни генератори(при старите системи си има реле по ток и тока се регулира) е повлияна от практиката-след стартиране малкия процент разряд на акумулатора се възвръща сравнително бързо,вътрешното съпротивление на батерията се покачва и този ток се ограничава от самосебе си и пада даже до 1-2А,може да го замериш .Ако е напълно разредена-сещай се какво се случва на генератора ти.Най-добрия пример в практиката е ЕТЗ мотоциклетите-фабричния им регулатор е комбиниран с релето по ток.Като гръмне,често слагат обикновен регулатор-мощния генератор(по спомени беше 45А,а акумулатора 4-5AH) без реле по ток скапва акумулаторчето за по-кратко време отколкото можеш да предположиш,въпреки че напрежението си е в норми.
Кики - специалист
И в този ред на мисли точно защото няма ограничение по ток има ограничение по напрежение което по своему е същото ако ползваш предписания за колата акумулатор, вярно е че при изтощен акумулатор ще дърпа яко може и 40 А да стигне в началото но и аку-то е предвидено да работи в такъв режим, както е предвидено да отдава голям стартов ток. Тези акумулатори (оловно-киселинни) са стартерни и понасят такива натоварвания, докато за тяговите такъв режим на работа е пагубен. А сега по темата, тока на заряд може да се ограничи и с генератор на ток и с лампа (няма да е еднакво), но пак няма да се зарежда добре при 14,5V макс. напрежение и то при работещ двигател само, след като се изключи двигателя става описаното от DMN, т.е. ще има заряд докато работи двигателя. Пак препоръчвам Imax B6 зарядно, с него отпадат всички въпроси споменати до тук.
lov - майстор
Наистина това зарядно върши страхотна работа писал съм го и в друга тема. От как съм се сдобил с него съм изхвърлил всякакви зарядни за винтоверти и други акумулаторни инструменти.
Но ако е само за едно такова акумулаторче и зареждане в полеви условия слагай крушката и не го мисли. Правил съм го много години под ред по гьоловете.
pansim - майстор
С най-добри намерения, искам да развенчая някои митове и легенди битуващи в главите на хората.
1.Разредения акумулатор има ГОЛЯМО вътрешно съпротивление, а не малко!
2. Ограничението при ЕТЗ може и да има смисъл, защото мощния генератор се съчетава с малък акумулатор.
3. В по-старите автомобили с реле-регулатор за ток, се налага ограничение, за предпазване на ДИНАМОТО от претоварване.
4. Във всички съвременни автомобили се използува алтернатор, който има свойството да САМООГРАНИЧАВА тока който може да се черпи от него. В този ред на мисли, не е необходим реле-регулатор за ток!
5. Ето ви проста схема, като всеки сам може да постави стойности на ток и напрежение, според изискванията на малкия акумулатор. Това е ако се ползува при НЕРАБОТЕЩ автомобил. Ако колата работи - решението е както и други писаха една 20 ватова лампа последователно на акумулатора!
http://www.nomad.ee/micros/mc34063a/
koveslav - майстор
Да,г-н Пансим,съвременния електрически генератор,наречен АЛТЕРНАТОР се самоограничава на максимума който може да даде и това не е полезно нито за самия алтернатор,нито за акумулатора.За това не се препоръчва изтощения под определени граници акумулатор да се зарежда в автомобила,а със зарядно устройство,което гарантира нормален заряден ток за съответната батерия.А при старите генератори на ток,ДИНАМАТА,максималния заряден ток към акумулатора се регулираше,като се съобразява със самия акумулатор,но при всички положения беше доста по-малък от възможностите на ДИНАМОТО,дори и то да е с излишно голяма мощност.Защо?Дали само динамото се предпазваше?И както и да разискваме теорията и практиката,важното в тази тема е,че не е добра идея малкия акумулатор да се свърже директно към големия.
pansim - майстор
koveslav написа:
Да,г-н Пансим,
Нещо ирония ли долавям?
А?!!!

Koveslav - не е лошо да се образова човек. Никога не е късно! Особено по въпроса с вътрешното съпротивление на акумулаторите
И още - я ми кажи на колко бе ограничен зарядния ток например на Москвич 408??????????
Динамото на въпросния модел е 20А макс ток

Жокер - преди да отговориш грешно, се замисли ако ограничим тока на 10А например, как ще захраниш фарове, задни светлини + предни габарити + осветление на табло, + запалителна бобина...и да остане ток за зареждане на акумулатора.
Чакам конкретен отговор.
Кики - специалист
pansim, голямо вътрешно съпротивление има отдавна разреден и дълбоко сулфатизирал акумулатор, ако става дума за разреден да речем от стартирането акумулатор (примерно 2-3-5 опита по 5-10 секундни стартирания с накални свещи преди това на дизел със 74 Ah акумулатор който е в добра кондиция), и говорим за съвременен автомобил без ограничение на заряда по ток и възможност на алтернатора да се самоограничава до 100-120А, и колко ток ще черпи акумулатора веднага след като запали мотора? . За точни стойности при "ОСМАКА" не мога да говоря, но там при динамото нещата стоят по съвсем друг начин, пък и ти си изредил всички консуматори в един автомобил от това време така че и 20А му стигат, те за това вечно бяха или с презаредени или недозаредени акумулатори. Май взех да излизам от темата, пък и раздела :partyman:
ivanovbg - майстор
Предполагам че е такъв акумулатора: http://elimex.bg/userfiles/editor/file/ ... 9_12_9.pdf

Имат си доста особености при заряда и е добре да си има електроника дето да го следи. В края на краищата всичко зависи за какво се ползва. С крушка също става, както и без нея, ако не го разреждаш докрай. Разреждаш ли го докрай , пък така и така му цензура**ш майката и няма да кара дълго... А и не са скъпи 20-30 лева и да ти изкара един сезон... :wink:

:partyman:

Тема "Зареждане на акумулатор в автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: