• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ivanovbg - майстор
Ето още малко в същата насока http://www.ecars.bg/parts/battery/item/ ... nt&print=1

Аз за какво ви писах за електрическия Москвич? Колко сме били далече в бъдещето :wink:

П.П. Това не означава, че трябва да спрете да си играете [-X Кефа цена няма :partyman:
Тани - модератор
„Спиди” АД представи днес 20 електрически вана Renault Kangoo Zero Emission, закупени за обслужване на клиенти в централната градска част на София...

Средствата за 20-те електромобила, около 800 хил.лв., са осигурени от стандартен финансов лизинг, тъй като държавата не участва със субсидии за екологични превозни средства. От „Спиди” очакват инвестицията да се изплати в рамките на около пет години експлоатация.

.


И още:


Литиевият резерв е намерен в Рок Спрингс Ъплифт в югозападната част на щата Уайоминг, където „предварителните анализи на течни проби … показват, че резервоарът, покриващ около 25 квадратни мили площ … може да съдържа 228 000 тона литий: достатъчно, за да задоволи годишното търсене в САЩ,“ според учените. Това не е всичко. В най-добрия случай може да се окаже, че находището е с площ 2000 квадратни мили и „може да съдържа 18 милиона тона литий, еквивалентно на около 720 години от настоящото световно производство на литий.”

...
Литият е далеч от рядък – в Боливия например има достатъчно литий за 4,8 милиарда електрически автомобила



Относно цените на батериите:

По-голямата част от цената на една батерия се формира от умопомрачително сложната технология за изработване на катодите и анодите, която включва изключително сложни химични процеси и нанотехнологии. Също така активните охлаждащи системи са причина за така високите цени на Volt и Tesla. Така например батерията за един Chevy Volt е на цена от 10 000 долара, от които само 180 са цената на вложения литий.

...Докато петролните горива изгарят напълно в ДВГ, то литият си стои в батерията и може изцяло да се рециклира.

...По-новите поколения батерии съдържат по-малки количества литий в сравнение с техните предшественици. С усъвършенстването на технологията ще намалява количеството литий на километър пробег за живота на батерията.
...С повишаването на търсенето на литий неговите цени може и да се повишат, но в същото време цените на самите батерии ще се понижават поради масовизирането на производството и напредъка в технологиите.
ivanovbg - майстор
Тани написа:
може да съдържа 228 000 тона литий: достатъчно, за да задоволи годишното търсене в САЩ,
Чети малко и между редовете. Това находище ще свърши за година. Другото са пожелания. То и за петрола...

А иначе сега който успее да закачи от електромобилите...
:partyman:
ig_ivanov - специалист
Колеги, темата не е ли за електромобили тип "направих си го сам"? Разискването на глобални проблеми по добиването и преработката на материали с нищо не помага на ентусиастите/конструкторите с направата на такива.
Тани - модератор
Прав си колега!

КОГАТО НЯКОЙ ИСКА ДА СВЪРШИ НЕЩО, НАМИРА РЕШЕНИЯ,
А КОГАТО НЯКОЙ НЕ ИСКА ДА ГО СВЪРШИ - НАМИРА ОПРАВДАНИЯ!

Видно е че няма как да се излезе на глава с някой, който търси ОПРАВДАНИЯ!

То не бяха оправдания, че съвременните батерии не могли да се зареждат бързо и били необходими скъпи суперкондензатори, показахме им, че този проблем е решен , после оправданията бяха:


-пробег
-ускорение
-брой места за пасажери и въобще място за багаж
-отопление/климатизация
-аеродинамика :shock: :?

след като им споделихме решенията и на тези проблеми , продължават да търсят оправдания - световните запаси на литий!

ig_ivanov прав си, че надали някой от нас ще вземе да обработва литий, за да си прави акумулаторите, та е време да спрем безсмислените спорове! Още повече, че цената на акумулаторите не зависят толкова от цената на Лития, а от нанотехнологиите, които се развиват с всеки изминал ден! Литий има и в морската вода, която е в неограничени количества. Просто извличането му от там е около 5 пъти по-скъпо ... засега.

Предлагам да спрем с оправданията, решения има! Който иска прави електромобил, нека споделя своите решения тук. Тези с оправданията, нека се оправдават на друго място, защо ТЕ не биха си направили електромобил! И на мен засега гроздето ми е кисело, но не смятам, че е правилно да се присмивам на тези, които го ядат!
ivanovbg - майстор
Не ми е работа да търся решение на проблема с електромобилите. Аз само нахвърлям проблемите за дане се говори само за конспирации, а реално да се видят проблемите.
Друг проблем - зареждането. Видяхме че става бързо - колко пък да е бързо, но ... Никой не прави сметка за количеството електроенергия която е нужна, да не говорим за възможностите на енергопреносната ни мрежа. А там ще трябват инвестиции. Отделно близо 50% от българския народ бяха против втора атомна...

Понеже обичам да правя сметки искам да метна колко ел енергия ще е нужна да се замести дневния разход на горива.

Да предположим че в България се движат дневно 1 000 000 МПС и изминават по 50км. При разход от 10/100 се получава 5 000 000 литра гориво. Понеже правиш сметка с дизел в твоята страница и аз ще направя същото. Принципно изгарянето литър нафта за час дава около 8,8 киловатчаса енергия или 5000 тона гориво дават енергия от порядъка на 44 гигаватчаса енергия. Понеже КПД-то на дизела е около 35% де факто ни трябват дневно поне 16гигаватчаса енергия дневно за да напълним пак акумулаторите. Май ще ни трябват 8 АЕЦ-а като Козлодуйската само за колите :lol: :lol: :lol:
Как да не се сърдиш на зелените човечета дето гласуваха против на референдума. :evil:

Може и да бъркам на 3 ракии, та за всеки случай ги проверете сметките :wink:

За разхода на горива на ден може да се вземат грубо статистика от отчетите на бензиностанциите в НАП. Тогава ще е по точно.
:partyman:
ivanovbg написа:
Не ми е работа да търся решение на проблема с електромобилите. Аз само нахвърлям проблемите за дане се говори само за конспирации, а реално да се видят проблемите.
Друг проблем - зареждането. Видяхме че става бързо - колко пък да е бързо, но ... Никой не прави сметка за количеството електроенергия която е нужна, да не говорим за възможностите на енергопреносната ни мрежа. А там ще трябват инвестиции. Отделно близо 50% от българския народ бяха против втора атомна...

Понеже обичам да правя сметки искам да метна колко ел енергия ще е нужна да се замести дневния разход на горива.

Да предположим че в България се движат дневно 1 000 000 МПС и изминават по 50км. При разход от 10/100 се получава 5 000 000 литра гориво. Понеже правиш сметка с дизел в твоята страница и аз ще направя същото. Принципно изгарянето литър нафта за час дава около 8,8 киловатчаса енергия или 5000 тона гориво дават енергия от порядъка на 44 гигаватчаса енергия. Понеже КПД-то на дизела е около 35% де факто ни трябват дневно поне 16гигаватчаса енергия дневно за да напълним пак акумулаторите. Май ще ни трябват 8 АЕЦ-а като Козлодуйската само за колите :lol: :lol: :lol:
Как да не се сърдиш на зелените човечета дето гласуваха против на референдума. :evil:

Може и да бъркам на 3 ракии, та за всеки случай ги проверете сметките :wink:

За разхода на горива на ден може да се вземат грубо статистика от отчетите на бензиностанциите в НАП. Тогава ще е по точно.
:partyman:
По скоро бих казал че енергийната плътност на дизела е ~10KWh/L дизеловият двигател има около 40% и нагоре ефективност(common rail и подобните) което означава че ако колата ти изгаря 5л/100км. и ги изминава за 1h то енергията нужна за тази скорост е 20Kwh или 20kW за 100km/h.
1 000 000 автомобила х 20KWh = 20 000 000 KWh = 20 000MWh но това е за празно-пълно зареждане на електричка, което ако се прави на нощна тарифа от 10-6 сутринта(8ч.) означава 20 000/8ч. = 2500MWh мощност НА ЧАС(за справка 5ти и 6ти блок на Козлудуй са сумарно 2000MWh като след модернизацията ще станат по 1050MWh всеки или 2100MWh) за зареждане на 1 000 000 автомобила.
П.с. намали ракийте! :partyman:
ivanovbg - майстор
Ти ги изкара повече от мене :lol:
Виж тук ( http://www.auto-press.net/a:Tesla-Motor ... %82%D0%B8- ) и си представи 1000000 тесли да се включат в 18,30 след работа за заряд.

А ракийката я намалявам ... в шишето :partyman:
stivemaster - майстор
Направо ги спри, ако ще пишеш в тази тема щото, ДУМИТЕ са различни и всяка има своето значение ! За хората които разбират българския - референдума беше на тема, щекотливо формулирана за да привлича "щарани" - "Да се развива ли ядрената енергетика в Република България, чрез изграждане на нова ядрена електроцентрала?",с други думи да се достроява ли проекта Белене или не.
Така че твърдението че 50% ?!?!? (откъде взе процента,след като в референдума са участвали 20%, от които ужким 60% са гласували с "да") са против атомната енергия изобщо, е чиста спекулация от която темата едвали се обогатява.
И още нещо спекулациите със залежите на материалите - съвет ,не допускайте че имате и най малка представа за големината на залежите на "суровините на бъдещето".Бих посъветвал всекиго да "гледа парите",тоест падат ли цените на батериите, значи и суровини има и технологията напредва.Арабелите интересуват ли се от такива производства ,значи се чувстват застрашени, макар и засега държащи пазара.Между другото веднага след като експертите им кажат че петролния филм свършва, стотиците милиарди които държат свободни (баси умната политика) веднага ще бъдат налети във технологии за възобновяема енергия.
ivanovbg - майстор
40 или 50% каква разлика? А ако бяха гласували всички...един бог знае.
Тъпото е че да не си достроим Белене е все едно да вдигнеш половина къща, да се откажеш и да си пристроиш друга към старата. А това че вече половината двор остава неизползваем заради строителните работи по нея ...

Както се вижда ще имаме нужда от доста ток и много инвестиции по мрежата, а те се правят с пари. Парите пък се поучават с качване цената на тока и те така :wink:

Извода е: ако имате пари за акумулатори, контролери и двигатели - не чакайте. Слагайте и се возете дорде не се е качило всичко.

И stivemaster, не мисли че тези пари дето ще изкарат арабите ще направят нещо. Увеличаване количеството на парите в обръщение само ще ги обезцени.
:partyman:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: