Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
kuger - майстор
Редуктора е червячен, можеш ли на ръка да завъртиш изходящите валове?
Най-вероятно не. При спрян мотор количката ще е на мъртва котва, освен ако не предвидиш съединител, отделящ ходовите колела от редуктора.
stiv1961 - майстор
kuger написа:
Редуктора е червячен, можеш ли на ръка да завъртиш изходящите валове?
Най-вероятно не. При спрян мотор количката ще е на мъртва котва, освен ако не предвидиш съединител, отделящ ходовите колела от редуктора.
Двигателчето има инерционен съединител :? . Как да го разбирам това- Много голям въртящ момент при пълна редукция 825:1
825 оборота на входящия вал- 1 оборот на изходящия ли е?
kuger - майстор
Правилно си разбрал. Разгледах редуктора. Ако и аз съм разбрал правилно, голямата редукция се получава така : входящ вал с червяк върти зъбно колело, което е едно цяло с втори червяк, който от своя страна върти изходящия вал с голямата редукция 825:1. Междинния вал ти вади малката редукция 15:1. По-нискооборотния няма да можеш да го развъртиш на ръка посмъртно.
Относно съединителя, той ще е на високооборотния вал /захранващ редуктора/, и ще ти е от полза при палене, потегляне и спиране /макар че, и при спиране ще има проблеми, рязко спиране при изключване на съединителя/. На теб ти е нужно разделяне на редуктора от ходовите колела, нали тази количка трябва да може да се бута и на ръка. Освен да се измисли отделяне на редуктора от двигателните колела при нужда.
stiv1961 - майстор
Задното колело на скутера е със свободен венец( така ли му викат :? ), то ще задвижва количката и мисля, че няма да има проблем с инерцията..... или греша :?
Друг въпрос- това съотношение дали не е малко, при обороти на двигателя напр. 5000 на изходящия вал ще имам около 6 об./мин., това каква ли скорост е :? При другата редукция ще са около 400 об./мин.

Прикачен файл

150220142373.jpg
150220142373.jpg (59.87 KиБ) Видяна 2978 пъти
Последна промяна от stiv1961 на нед апр 13, 2014 11:59 pm, променено общо 2 пъти.
kuger - майстор
Не, не грешиш. Това е идеален вариант, лошо е, че няма да има задна.
Трябва да приучиш тъста да работи внимателно с газта при потегляне, че да не сменяш скъсани части, това чудо ще боксува при рязка газ.
Това колело, посочено със стрелката, то ли ще е двигателно? При обороти на мотора 8250 /форсиран/, количката ще "вдига" цели 5-6 км/час /грешка/.
Опс, грешка, при тези обороти, на изходящия вал ще са 10 оборота. Много малко! Май по-добре ще е с първата степен, и по-ниски обороти.
kuger - майстор
Съдя по фрезата ми. При 160 оборота на ходовите колела /8 цола/, вдигам грубо около 12 км/час.
stiv1961 - майстор
kuger написа:
Това колело, посочено със стрелката, то ли ще е двигателно? Май по-добре ще е с първата степен, и по-ниски обороти.
Да, то ще е двигателното. Искаш да кажеш, че е по- добре да ползвам редукцията 15:1?
kuger - майстор
Ами, май на там вървят нещата, колко цола е, грубо?
Сега пак разглеждах редуктора, нещо слабосилен ми се вижда, дали ще издържи на мощността?
stiv1961 - майстор
Ами като съдя по моята фреза( и тя е с 8 цола) това идва някъде към 5 или 6 цола :? относно мощността тая въшка е не повече от 2 к.с.
kuger - майстор
Нямам предвид мотора, редуктора ми се види слабичък. Той оборотите ще ги вади, но дали ще издържи товара?

Тема "Какво да си направя с този двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: