От мобилни телефони до цифрови камери
manolito - специалист
Здравейте, търся схема за индикация със светодиоди за ниско напрежение на автомобилен акумулатор. По възможност да следи две прагови напрежения с един двуцветен светодиод (например един цвят да примигва за 12в и друг за 11.5в). Идеята ми е да показва по възможност с кратко присветване напрежението на акумулатора, но така че да е дискретна и с ниска консумация. Имах проблем с голяма утечка в колата, който проблем не съм сигурен че е отстранен напълно и несмея да я оставя не карана повече от 3дни. :) Ако ми помогнете с такава схемичка, която да реализирам ще мога да следя състоянието на акумулатора само от терасата :) .
MamaMy - майстор
http://elimex.bg/product/25404/kit-k004 ... lator.html

Оставяш отгоре да се вижда само този за разреден акумулатор и си готов :)
AAsat - специалист
Не е ли по-добре да си измериш евентуалната утечка вместо да добавяш нова?
Иначе един двоен компаратор LM393 и два мигащи светодиода, или същия компаратор забранява или разрешава два таймера NE555.
shadow__01 - майстор
Това успях да намеря. За мигането ще трябва да комбинира някаква "мигаща" схема с някоя от тези.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=306903&f=11
http://www.sirius-pcb.com/index.php?lng ... g&show=605
http://hobby.neomontana-bg.com/kit32.htm
manolito - специалист
MamaMy написа:
http://elimex.bg/product/25404/kit-k004 ... lator.html

Оставяш отгоре да се вижда само този за разреден акумулатор и си готов :)
Този вариант нестава защото най ниското напрежение е 13.2в.
kuger - майстор
А защо не един волтметър в запалката?
manolito - специалист
Не искам да следя напрежението, когато съм в колата....а само индикация за по ниско от нормалното като е стояла примерно една седмица без да е карана.
kuger - майстор
Това, което мислиш да слагаш, е прагово, под 13,8 ; над 14,4.
Дали е стояла колата 10 минути или 10 дена, при подаване на контакт винаги ще показва ниско напрежение. Колко ниско ще разбереш, като стартираш, пали/не пали. Какво кяриш от това? Според мен нищо, уредчето ще е полезно при работещ двигател, волтметъра поне ще ти покаже какво имаш на клемите на акумулатора преди да стартираш, или правиш опит да стартираш.
Ако искаш да ти показва изтощен акумулатор, то ти трябва индикация за напрежение под 12 волта при изгасен двигател
kabel96 - специалист
:partyman: :partyman:
kuger написа:
Това, което мислиш да слагаш, е прагово, под 13,8 ; над 14,4.
Дали е стояла колата 10 минути или 10 дена, при подаване на контакт винаги ще показва ниско напрежение. Колко ниско ще разбереш, като стартираш, пали/не пали. Какво кяриш от това? Според мен нищо, уредчето ще е полезно при работещ двигател, волтметъра поне ще ти покаже какво имаш на клемите на акумулатора преди да стартираш, или правиш опит да стартираш.
Ако искаш да ти показва изтощен акумулатор, то ти трябва индикация за напрежение под 12 волта при изгасен двигател
pipilica - майстор
То акумулатора ако е пътник и не държи ток няма много смисъл да му следиш напрежението. То ще да е бая утечка щом за три дена го изсмуква или ти е заминал акумулатора, вземи уред и премери утечката ако я има.

Тема "Схема за индикация на изтощен автоакумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: