• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 78
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Evgeniy - майстор
Тъй, като на захранването на схемата липсва пълноценна синусоида, опитай така. На регулатора му е все едно кое е фаза, кое е нула, но заради факта, че на фасунката не бива да има фаза в неработещо състояние малко обърнах схемата. Така си получава пълноценно захранване за управлението, а през симистора остава само товара.
Но.. все пак е само теория макар, че би трябвало да сработи.

Прикачен файл

МК.JPG
МК.JPG (30.08 KиБ) Видяна 2540 пъти
Nortek4648 - специалист
Благодаря, утре ще пробвам вариантите, че стана вече късно за повече експерименти.
Ето и едно видео със сегашните тестове: https://www.youtube.com/watch?v=8CXnBCV ... e=youtu.be
Проблем остава разреждането на кондензаторите в загасено положение на диодите... капацитета на кондерите е 1130UF/400V вече поне пулсации няма , но при загасено положение и пускане изведнъж на максимум заради големия капацитет пиково тока го виждам как скача на 250мА (което не е проблем за диодите, защото тяхния работен максимален ток е 280мА) после пада на 170мА, както и при намаляне, след спиране- спира след няколко стотин, защото държат кондерите, може и малко да съм прекалил с капацитета, преди беше 440 и беше малко.
Трябва някакъв товар да се сложи за да убира пиковете и да ги гаси след изключване, но какъв да е той?
hidrazin - майстор
Няколко пъти вече се писа из форума че светодиоди не се димират с фазов регулатор. Могат да се димират с него само ако светодиодите се захранват с димиращ драйвер. С една дума - да си направиш купешки димиращи се ламби.
Всичко дето ще измъдриш по този начин ще е с много компромиси и едва ли ще работи както ти се иска. Ако беше толкова елементарно, те хората нямаше да произвеждат специализирани чипове именно за тази цел, а щяха да си използват добре отиграните през годините фазови регулатори.

Изображение

:partyman:
Evgeniy - майстор
Мисля, че тук случаят е малко по-различен. Не се димират драйверите, които осигуряват константен ток, а и много от останалите.
В случая имаме директно димиране на грец. Вярно че ще е далеч от линейното димиране, но не е нещо, което не се използва в много други сфери, дори и при електрожените.
Nortek4648 - специалист
hidrazin написа:
Няколко пъти вече се писа из форума че светодиоди не се димират с фазов регулатор. Могат да се димират с него само ако светодиодите се захранват с димиращ драйвер. С една дума - да си направиш купешки димиращи се ламби.
Всичко дето ще измъдриш по този начин ще е с много компромиси и едва ли ще работи както ти се иска. Ако беше толкова елементарно, те хората нямаше да произвеждат специализирани чипове именно за тази цел, а щяха да си използват добре отиграните през годините фазови регулатори.
:partyman:
Ако беше прочел малко по-назад щеше да знаеш, за какво става въпрос, защото това дето го казваш, вече е коментирано и нямаше да ми обясняваш, как се димират светодиодите и т.н...
С този си опит, не откривам "топлата вода", може да се димират по този начин, има си недостатъци и работи точно, както аз искам, в случая да се включва/изключва и димира от един бутон, който се намира на 3 удобни места, (или повече).
Сега по темата: Evgeniy, пробвах по начина по който ми каза,(с обикновенна крушка няма проблеми) с греца диодите запалват в началото, но при по силно изведнъж загасва и край, след като сложих отново паралелно лампа на греца става работата, както и при първия вариант. И другия вариант пробвах, резултата е същия.
В крайна сметка ще сложа 3 последователно 25W лампи за по малък товар и по-малко греене по време на работа, ще ги облицовам в станиол и ги метам на тавана, няма кво да му мисля повече, даже мога да се разходя до магазин за "1"-че мисля че по 50ст. бяха 15W миньонките за по малък обем.
Evgeniy - майстор
Я пробвай вместо лампи да сложиш един кондензатор. Например 1 мкф / 400 в или какъвто имаш под ръка, но поне 300 волтов.

Ако не стане с кондензатора по добре сложи съпротивление. Една 50 Вт лампа има 1К съпротивление. 3 - съответно 3К.
За компенсация на разликата студено - топло съпротивление, сложи едно 2.7К. Мощността, която се получава при 230В е около 17 вата, значи 20Вт 2.7К ще свърши работа, само трябва да се ожлажда - в смисъл да не е на много тясно място и да не се опира до нищо.
Nortek4648 - специалист
Evgeniy написа:
Я пробвай вместо лампи да сложиш един кондензатор. Например 1 мкф / 400 в или какъвто имаш под ръка, но поне 300 волтов.

Ако не стане с кондензатора по добре сложи съпротивление. Една 50 Вт лампа има 1К съпротивление. 3 - съответно 3К.
За компенсация на разликата студено - топло съпротивление, сложи едно 2.7К. Мощността, която се получава при 230В е около 17 вата, значи 20Вт 2.7К ще свърши работа, само трябва да се ожлажда - в смисъл да не е на много тясно място и да не се опира до нищо.
Вече всичко е готово, но преди да замина за село и аз се бях сетил да пробвам с кондензатрор вместо лампа, пробвах с 1 и с 2мФ но нестава.
Намерих в мазето едни чисто нови не използвани кондензатори 10uF/500V и само през тях със 2 паралелно достигнах нужния ток от 160мА с 4те станаха 210мА. Тва е в случай, че не-трябва да се димират, става идеално.
Също така установих че не ми трябва толкова огромен капацитет в изхода, както бях накачулил преди това.
Проблема е идвал когато греца е дирекно свързан на лампата и пулсациите в изхода му са също толкова големи.
Когато ограничих входакъм греца с крушка с нея опредцелям изходния ток на диодите свързани дирекно в изхода му с кондензатор, само 240uF/400V и пулсации няма никакви.
И всепак крайният резултат от цялата тази постановка, не е никак лош.
Получи се перфектно но има и един главен недостатък, за който не се бях сетил и той се дължи на нестабилното напрежение в селата т.е. при включване и изключване на бойлера напрежението варира от 218V до 225V съответно и диодите, но като се има предвид крайния резултат и ниския разход се получи повече от задоволително.
Ето снимки на крайния резултат:
Прикачен файл:
001.jpg Естествено няма как всичко да е перфектно от първия път, оказа се че съм забравил едната луничка в София :D
Прикачен файл:
002.jpg
Прикачен файл:
003.jpg
Прикачен файл:
004.jpg
Прикачен файл:
005.jpg Ето я накрая и най-голямата щастливка :)
И едно клипче: https://www.youtube.com/watch?v=II0Np4I ... e=youtu.be
Трябва да си преправя един сериен ключ едното копче да е бутон другото да е ключ, защото инсталацията е за сериен ключ и в момента в средата лампата или каквото сложа, няма да може да се пали.
Ще проверя дали от серията на /schneider unica/ предлагат бутони, който да го комбинирам със ключ в един корпус, защото съм купувал така 2 девиаторни с визия за сериен ключ.
2v6 - майстор
Nortek4648 написа:
...
Получи се перфектно но има и един главен недостатък, за който не се бях сетил и той се дължи на нестабилното напрежение в селата т.е. при включване и изключване на бойлера напрежението варира от 218V до 225V съответно и диодите
...
Това доказва колко назад в темата си чел:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 26#p592426
Nortek4648 - специалист
2v6 написа:
Nortek4648 написа:
...
Получи се перфектно но има и един главен недостатък, за който не се бях сетил и той се дължи на нестабилното напрежение в селата т.е. при включване и изключване на бойлера напрежението варира от 218V до 225V съответно и диодите
...
Това доказва колко назад в темата си чел:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 26#p592426
Да, така е знам че ще се промени силата на светене! В апартаментите може да се каже, че няма такава промяна или е много минимална, докато на село е друга работата... Но всепак стана хубаво, дори и с този недостатък а и разликата не е голяма. :)
За кухнята съм предвидил 10 луни, които ще ги захранвам с импулсни захранвания и димер с дистанционно, при което няма да има проблеми, но ще е по натам...
2v6 - майстор
Nortek4648 написа:
2v6 написа:
Nortek4648 написа:
...
Получи се перфектно но има и един главен недостатък, за който не се бях сетил и той се дължи на нестабилното напрежение в селата т.е. при включване и изключване на бойлера напрежението варира от 218V до 225V съответно и диодите
...
Това доказва колко назад в темата си чел:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 26#p592426
Да, така е знам че ще се промени силата на светене! В апартаментите може да се каже, че няма такава промяна или е много минимална, докато на село е друга работата... Но всепак стана хубаво, дори и с този недостатък а и разликата не е голяма. :)
7V пад на напрежението при включване на бойлер не е чак толкова зле!
На апартамент на 10-тия етаж знаеш ли как е :?:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 78

Тема "Направи сам LED осветление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: