• 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
ZMeyGorianin - майстор
Добре де, във всички инструкции пише да не се реже с върха на шината. Защо износването е точно там ако е спазено изискването?
fore - майстор
При рязане с върха на шината може да се предизвика обратен удар. Което е лошо за режещият.
Ето защо не е добре да се реше с него и то с горната му част.

А износване винаги има.
koveslav - майстор
Любителските шини,доколкото знам не са предвидени за работа с върха,защото и машините са слаби за "спортни" изпълнения. При рязане на дебелина по-голяма от дължината на шината,върха е натоварен колкото и останалата част.А наистина и при нормално използване,шината се износва точно в тази зона преди колелото-не съм се замислял защо.
bigdragon - майстор
ZMeyGorianin написа:
Добре де, във всички инструкции пише да не се реже с върха на шината. Защо износването е точно там ако е спазено изискването?
Износването в тази зона се получава не защото се реже с върха на шината, а защото при движението на веригата около звездочката, точно там е най голямото триене при промяна на посоката на движение на веригата (разбира се,при нормално рязане с долната страна на шината).
Пробвах и да го онагледя:

Прикачен файл

Presentation2.jpg
Presentation2.jpg (25.53 KиБ) Видяна 2203 пъти
kuger - майстор
bigdragon написа:
Току що щракнах с телефона една "правилно" износена шина:
Прикачен файл:
IMG_20140512_104809.jpg
Сега трябва с плоска пила да се запилят мустаците и шината да се обърне.
Ако беше обръщана периодично, износването щеше да е равномерно от двете страни на главата...
Май си забравял да я обръщаш, като гледам :o
bigdragon - майстор
kuger написа:
Май си забравял да я обръщаш, като гледам :o
Въобще не очаквай да си посипя главата с пепел, гледаш, ама не където трябва.
Ако имаш опит с моторни резачки, ще знаеш защо тази шина е свалена.
Отговарям на останалите, за да знаят:
Тази шина няма да се ползва не защото е износена недопустимо,
износването позволява работа, след обръщане на шината.
Тази шина е свалена и заменена, защото е посиняла долната работна част
и вече не е безопасно да се ползва.

Това посиняване се получава по няколко причини:
1.При нарушено мазане на веригата;
2.При неправилна работа (например с износена верига и последващ
прекалено голям натиск на машината върху дървото);
3.При изрязване на криволинейни прорези със странично натоварване на веригата;
4.При крива шина и др. подобни...
kuger - майстор
Е, моля те, не си сипвай пепел на главата :-D , ползвал си я колкото си си позволил. Посиняване не виждам :? , че тя цялата е тъмна.
Аз си имам една малка ХУСК... , върши ми работа и си я пазя.
iivanov - майстор
Без да твърдя, че съм капацитет, но такова износване след звездочката се получава при рязане с хлабава верига.Подобни вдлъбвания се получават и при опашката.
bigdragon - майстор
Да, така е.
Хлабавата верига износва шината точно в тази зона, но пък
стегнатата води до износване на водимото и водещото колело,
както и до загряване на шината и веригата.
Ако знаеш къде точно е компромиса, направи го.
Затова спазвайте предписаното от производителя на
машината, шината, веригата, водещото колело, и т.н....
А сега де?
Последна промяна от bigdragon на пон май 12, 2014 8:08 pm, променено общо 1 път.
iivanov - майстор
bigdragon написа:
Ако знаеш къде точно е компромиса, направи го.
Моят компромис е често проверяване обтягането на веригата.След работа задължително разхлабване.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: