• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
:) Щом колегата Андро разбра действието на 4 пътния вентил , всичко е ок :wink: .
IJAN - специалист
Мисля че съм запазил добрия тон. Моето мнение за работата на 4пътния вентил се различава от това на филма ,когото смятам за голям професионалист в област като отоплението , от него всички сме научили доста неща. Затова да разчоплиме нещата-имаме котел,4пътен вентил,помпа котел на малкия кръг преди вентила,помпа радиатори на големия кръг веднага след вентила.Имам следния въпрос-при стартиране на котела,топлоносителя къде ще преминава-само по малкия кръг-котел, 4 пътен вентил,помпа на котел,или ще смесва и от големия кръг който преминава през радиаторите. Ако само по малкия кръг се върти топлоносителя при стартиране на котела, то тогава 4 пътния вентил ще подържа висока температура на входа на котела и няма да има нужда от термостатичен вентил.Но ако смесва и от голямия кръг който преминава през радиаторите,то тогава на входа на котела ще постъпва топлоносител с ниска температура и ще е желателно да се постави такъв термостатичен вентил.Моите извинения ако това което съм написал досега е засегнало някой от форума.
filmatoplo - майстор
Йан и двамата сме прави :) , зависи от някой неща при монтажа на 4 пътния вентил , може аз да не съм споменал в случая че освен вентила се монтира моторна задвижка към него .Снимката на колегата подвежда защото е само с ръчката , която служи само при монтаж да се завърти в желана посока , след това в повечето модели се маха и на нейно место се зацепва привода на задвижката .Може да остане и ръчно , но няма да работи коректно вентила , или зависи от монтажа -при включване на помпата за малък кръг да не увлича циркулация в големия радиаторен кръг .Има малко заиграване с няколко компонента които не допускат към котела да навлезе студена вода ако не се ползва задвижка -една възвратна пружинна клапа и контактен терморегулатор , обща цена около 26 лв :wink: .И в двата случая с задвижка или без задвижка , температурно циркулацията през радиаторите е импулсна в началото с по големи интервали :) .В случая с задвижка -вентила е затворен докато в котела не навлиза стабилно вода с температура над 60-65 градуса примерно , след това отваря към радиаторите -радиаторната помпа сработва след като вентила е отворил извода , ако се появи спад на температурата на входа на котела -вентила затваря отново за да се повиши входната към котела температура , радиаторната помпа ще спре ако вентила затвори напълно .При случая без задвижка (по-не точния метод) -вентила е отворен наравно примерно , работи помпата само на малкия кръг , контактен термостат следи на входа на котела температура над 60-65 градуса и ще пусне радиаторната помпа след тази температура , моторна спирачка с възвратната клапа на радиаторната помпа не позволява циркулация към радиаторите докато не стартира помпата .Работа е ясна вече нали .Аз ползвам метода с задвижката , но и другото работи стига да се знае как става. :wink:
andro440 - майстор
Здравейте ,продължавам да чета темата с интерес .Това за /добрия тон / го написах ,защото ми се стори ,че има противоречия . не съм искал да отричам нечие мнение а да разбера как действа това нещо ,информацията освен на мен ,ще е полезна и на други хора . Благодаря за обясненията и на двама ви . А относно моята система ,ще задавам други въпроси .Това ще стане след като нарисувам схема на настоящата инсталация и на тази в която мисля да я преобразя .ще кача и снимки на това ,което е в момента и ще помоля за съвет ,как да преработя системата в по ефективна . :?
IJAN - специалист
Филма,много точно и ясно обяснено. :prayer: :prayer: :prayer:
  • 1
  • 2

Тема "четирипътен вентил с помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: