Най - вълнуващия въпрос зимно време.
komstiza - специалист
Според мен пък точно Виадрус е най-неподходящ за преустройство.
Ще се обоснова и защо,тъй като имаме няколко преустроени.
Отвора на вътрешната врата за почистване е тесен и за да се сложат някои модели пелетни горелки се налага да се изработи дистанционен фланец,който да изнесе горелката навън за да може да се отваря вратата.
Но по този начин горелката е по-навън отколкото трябва,нагрява и фланеца и от там се губи топлина.
За КПД-то на пелети на чугунените котли няма да говоря,то е по-малко в сравнение с друг вид котли.
Колега 30кв мощност на котела ти е добре,винаги е добре да има резерв,това не му пречи ако не е фрапиращо много.Този резерв ще ти помага да зареждаш котела по-рядко,което си е един + :?:
syncho - майстор
komstiza а какво правим, когато е зареден котела и всичко и навсякъде е топло, но той продължава да тлее, защото клапата ще е затворила, но той ще продължава да отдава температура...? Защото един такъв котел 30кВ като го надумкаш с гориво и няма консумация става стой та гледай...

Опита показва изгорели стоманени тръби (особено ако е бил с въглища), медни тръби, за за ППР и полиетилен изобщо няма да говорим.
шоп - майстор
syncho написа:
komstiza а какво правим, когато е зареден котела и всичко и навсякъде е топло, но той продължава да тлее, защото клапата ще е затворила, но той ще продължава да отдава температура...? Защото един такъв котел 30кВ като го надумкаш с гориво и няма консумация става стой та гледай...

Опита показва изгорели стоманени тръби (особено ако е бил с въглища), медни тръби, за за ППР и полиетилен изобщо няма да говорим.
syncho, консумация винаги има. Това са топлозагубите в жилището. При експлоатацията на котел с твърдо гориво винаги трябва и известен опит и усет. Според очакваните външни температури се зарежда и котела. Не е едно и също външна температура 5 и -20 градуса по целзии.

С моя 30 годишен опит в експлоатация на котли с твърдо гориво се присъединявам към мнениета за леко преоразмерен котел. В по-големият котел можеш да заредиш и по-малко гориво, а в обратният случай ставаш огняр пред 1-2 часа. В този случай можеш да използваш опцията да минеш на нискокалорично гориво с цел икономия. При обратният вариант това е изключено-равносилно е на мръзнене.

При отворена система няма проблеми и при завиране на топлоносутеля. Лично не съм виждал изгорели стоманени тръби, медни тръби,( ППР и полиетилен освен ако не са с ал. вложка не са подходящи за отоплителни системи) защото темепературата да е макс 100 градуса на морското ниво ( 110 при затворена)
LazarGanev - "Велик майстор"
шоп написа:
защото темепературата да е макс 100 градуса на морското ниво ( 110 при затворена)
Ко каза? Моля? Чувал съм от колеги за разтекъл се мек припой на спойките н медните тръби около котела! Кой ще ограничи котела на 100 градуса? :)
шоп - майстор
атмосферното налягане!
на морското равнище при отворена система водата завира на 100 градуса

На всяко друго място в Бг температурата ще е под 100 градуса.

Това че има нискотемпературни припои не означава че те са ПРЕДНАЗНАЧЕНИ за отоплителни инсталации.
LazarGanev - "Велик майстор"
Приказваш глупости и няма да споря с тебе!
шоп - майстор
Също спирам и няма да споря. Това че си " чул от колеги" ми звучи като една жена казала на друга жена:-)

Ако някаде сте стопи припой при отворена систем в близост до котел може да означава само две неща. Или припоя е с ниска точна на топене под и около 100 градуса или спойката е над димоотвод и топлопредаването става комбинирано конвекция и кондукция. И в двата случая припоя не е подходящ и "майстора: е взел пари без да си е свършил работата. Погледнете за пример ротенбергер какви припои за мед има с точка на топене 300-400 и нагоре градуса. Нима при промишлени парогенератори с преграта пара с темп 200-300 градуса се топят припои?!

Защо тези припои не се използват?
Отговора е само един. Минимизиране на разходите и максимизиране на печалбата за монтажника и фирмата.

П.П
не продавам и не съм обвързан по никакъв начин с търговия на отоплителни елементи и инсталации.
LazarGanev - "Велик майстор"
шоп написа:
Погледнете за пример ротенбергер какви припои за мед има с точка на топене 300-400 и нагоре градуса. Нима при промишлени парогенератори с преграта пара с темп 200-300 градуса се топят припои?!

Защо тези припои не се използват?
Отговора е само един. Минимизиране на разходите и максимизиране на печалбата за монтажника и фирмата.

П.П
не продавам и не съм обвързан по никакъв начин с търговия на отоплителни елементи и инсталации.
Ползвам припои само на Ротенбергер с точка на топене около 800 градуса, затова няма как да видя разтопен припой от моя спойка - с мек припой не работя. Тази зима един клиент си прегря камината - каза, че е видял показание на термометъра (електронен с датчик Pt1000) 130градуса. Имаше повредени два сферични крана, автоматичен обезвъздушител, но медните тръби няма как да мръднат.
bigdragon - майстор
шоп написа:
атмосферното налягане!
на морското равнище при отворена система водата завира на 100 градуса

На всяко друго място в Бг температурата ще е под 100 градуса....
Аз съм почти на морското равнище и системата ми е отворена.
При мен според сметките котлето ще заври при 112 градуса, разбира се Целзиеви.
Все още не съм го изтървал да заври.
Ха сега де?
Ако не знаеш, питай, ще ти кажем защо е така, но да коментираш нивото на знания, на хора които не познаваш, някак си е самонадеяно...
donchevdobrin - помощник
Много благодаря за разясненията,реших да закупя въпросния котел и да монтирам още два радиатора в коридорите по 2kw и ако има нужда да включвам и тях.Заслужава ли си това упражнение.
P.P. Системата е отворен тип,тръбите с алуминиева вложка.

Тема "Избор на котел на твърдо гориво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: