• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
Когато зареждаш акумулатор и видиш клетка която не ври - мъртва е. И обратното - ако акумулатор с мъртва клетка (да не здрав и да може да дава достатъчно ток) го дадеш на късо - завира умрялата клетка. Та затова се изпарила само едната клетка. Или е била умряла (или пътник) или е била оставена суха, което си е причина за си умре. То и затова нищо не се е случило като си го дал на късо с капака.
:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
hidrazin написа:
И обратното - ако акумулатор с мъртва клетка (да не здрав и да може да дава достатъчно ток) го дадеш на късо - завира умрялата клетка. Та затова се изпарила само едната клетка. Или е била умряла (или пътник)
Е, аз какво казах? Казах, че е по-слаба от останалите. Не е била оставена суха, щото акумулатора беше на половин година... Или е имала някакъв дефект, заради който се е изпарила по-бързо.

За зареждането-не е задължително... Ако клетката е дала накъсо, няма да ври, но ако не е дала на късо и умира, завира преди останалите.
hidrazin - майстор
Темата е за акумулатор на късо и се предполага че е изправен а не дефектен като този от твоя "опит". Това означава, че твърденията ти как нищо не става и няма никакви проблеми при даване на късо при ГОДЕН акумулатор са напълно погрешни.
:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
hidrazin написа:
Темата е за акумулатор на късо и се предполага че е изправен а не дефектен като този от твоя "опит". Това означава, че твърденията ти как нищо не става и няма никакви проблеми при даване на късо при ГОДЕН акумулатор са напълно погрешни.
:partyman:
Акумулатора си въртеше стартера съвсем спокойно, така че мога да го броя за изправен, друг е въпросът, че винаги има една клетка, която е по-слаба от останалите. Така е при всички акумулатори, не само при оловните. Казах, че при достатъчно голямо сечение на проводника, трудно ще се получи пожар, камоли разни гърмежи като по американските филми. И тук говорим за акумулатори от рода на 60-70Ah, не 150-200Ah акумулатор за камион.
DMN - майстор
Ето тук тест на акумулатор с много голям ток на зареждане, кипене с поставен огън върху него, и тест на късо:
http://www.youtube.com/watch?v=AIT4BYJ2jCg
MamaMy - майстор
Този тест не отговаря на нашите условия. Кабели с такава дължина са си реално по-голям товар със съпротивление доста по-различно от директното късо. Въпреки, че и тук се забелязва прегряване и изкривяване на клемите, самите щипки са с голяма площ и служат като охладител. Предотвратяват разтопяването на клемите. Отделно, че при директното късо, нагряването на самия метал на моста топи оловото. За запалване на парите също не е реален теста. Тук има не само водород, но и много изпарена вода от завирането, а тя не гори. Отделно, че с тоя кашон става и по-зле. Ограничава се притока на кислород.
Абе с две думи теста не е особено коректен и прилича на рекламен за дадена марка акумулатор. На специалистите обаче говори само лошо за "обезопасеният" акумулатор :)
ge6aaaa3 - специалист
MamaMy написа:
Отделно, че с тоя кашон става и по-зле. Ограничава се притока на кислород.
Не знам в твоята кола къде е акумулатора, но в моята е на доста по-затворено място от този в клипа...
MamaMy - майстор
ge6aaaa3 написа:
Не знам в твоята кола къде е акумулатора, но в моята е на доста по-затворено място от този в клипа...
Те демонстрират друго. При зареждане на свален акумулатор със зарядно у-во се отделя водород който е взривоопасен. Това обаче се случва при нормален заряд. За това не се препоръчва зареждане във затворено помещение. Или ако се наложи, трябва да има вентилация. Иначе съм виждал как гърми акумулатор монтиран на автобус. Това се случи в момента в който започнаха да заваряват нещо по шасито с електрожен. Гръмна като бомба и от сандъка се разтече киселина. Голяма смрад ако се налага да я чистиш точно ти. В този случай не гърми запаления водород, а се получава някаква реакция от тока през масата.
fox_vt - майстор
Това винаги съм го смятал за мит при заваряване да се откача едната клема.Имаш електрод имаш и маса близо до него,тока трябва да си протече там някъде не и през акумулатора.Не че и през него не тече ток де ама чак да гръмне :?
koveslav - майстор
Проблема при заваряване по конструкциите на автомобилите,произхождат според мен от това,че често е трудно да замасиш точно на детайла по който заваряваш-трябва да изстържеш детайла в точката на замасяване до гол метал,което в много случаи е недопустимо или невъзможно.Без да осъзнаеш грешката си,хващаш масата примерно след снадката на тръбата на ауспуха,а правиш заварки по съседната,или хващаш на купето,а правиш заварки по калника.В такъв случай,ако връзката между тези порядъчно боядисани или корозирали детайли не е добра,тока ще протече по всеки друг възможен път....а точно този негов път е фатален за някоя електроника,детайл,акумулатор!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Акумулатор на късо" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: