Всички имаме коли, нали ?
Duke_BG - специалист
едно автомобилно реле с поне 60 А контакти да прекъсва паралела между основния и допълнителния акумулатор
- свързване на управляващата му намотка :
"-" към маса
"+" към кабела на възбудителната намотка на алтернатора (обикновенно син с бяло на немските коли ) - този кабел отива към лампата за заряд на акумулатора на таблото

релето ще включва само на запален двигател и зареждащ алтернатор
jorkataG - специалист
Айде да добавя и аз нещо. Първо тоя 20 Ач акумулатор мисля че нема да ти свърши работата която очакваш да свърши защото е малък капацитета му. Второ ще ти трябва по голям алтернатор /ще имаш общо 85 Ач акумулатори да ги зареждаш с 70 А алтернатор ще го товариш на макс/ И трето въпроса е не да стигне 13 или 14 В а да се зареди , което значи да достигне гъстота на електролита 1,27, тогава е зареден напълно.
fox_vt - майстор
Не ми се смята но ми се струва че тия сметки за 120 вата на час са грешни.Една сериозна музика консумира доста ток.Захранващия и кабел е наполовина на стартерния и то за по слабите музики.С тоя 20Ah акумулатор и на угасена кола мисията е обречена.
ge6aaaa3 - специалист
jorkataG написа:
Айде да добавя и аз нещо. Първо тоя 20 Ач акумулатор мисля че нема да ти свърши работата която очакваш да свърши защото е малък капацитета му. Второ ще ти трябва по голям алтернатор /ще имаш общо 85 Ач акумулатори да ги зареждаш с 70 А алтернатор ще го товариш на макс/ И трето въпроса е не да стигне 13 или 14 В а да се зареди , което значи да достигне гъстота на електролита 1,27, тогава е зареден напълно.
Какво значи, че ще го товаря на макс? Вместо един час, ще зарежда час и 10минути/при хипотетично напълно разредени акумулатори/. Идеята да изчакам да достигне определено напрежение не е да се зареди напълно, а да се облекчи до някъде алтернатора. Както знаеш, зарядния ток е най-голям в началото на заряда, при достигане на 14V вече е спаднал значително и алтернатора е достатъчно разтоварен, за да може да започне заряд на втория акумулатор без да се претоварва.
ge6aaaa3 - специалист
fox_vt написа:
Не ми се смята но ми се струва че тия сметки за 120 вата на час са грешни.Една сериозна музика консумира доста ток.Захранващия и кабел е наполовина на стартерния и то за по слабите музики.С тоя 20Ah акумулатор и на угасена кола мисията е обречена.
Какво има да смяташ? 20Ah са 20A , отдавани в продължение на един час. Приемам 50% разряд, за да не се скапва акумулаторчето и се получават 10Ah, които реално се използват. Това са 10А, отдавани за един час, което при 12V прави 120W/h. За да бъдем по-коректни, може да се каже около 100W/h, щото и напрежението пада по време на разряд...
Аз ще си правя усилвател от рода на 200W общо, наблягайки на качеството, не 2kW БУМ-БУМ-ТРЯС. И тези 200W не значи, че трябва да се слушат усилени на макс, особено на изгасен двигател. И без това нямам навика да слушам силна музика.
Признавам, 20Ah са много малко, но колкото-толкова, по-добре, отколкото да изсипя 150лв за алтернатор и 250лв за акумулатор... То не че е по-добре, ама е по-възможно... :-D
resistbody - майстор
С пръдня боя не става ;)
Един нов акумулатор и газ, няма да падне не бой се.... забрави тея измишльотини ;)
hidrazin написа:
Като излезем на някъде с приятели и спрем колите......
Е ще те тикнат какво се плашиш :D
ge6aaaa3 - специалист
resistbody написа:
hidrazin написа:
Като излезем на някъде с приятели и спрем колите......
Е ще те тикнат какво се плашиш :D
Хахах, правили са го вече... :-D
Нов акумулатор така или иначе ще се купува за зимата... :)
fox_vt - майстор
И аз така със стария акумулатор.Отивам да си умия колата и съм пуснал леко музичката а тя една музика цд 2*40 май беше две басчета по 25 санта и вградените в корите и таблото.Плюс плафоните.Колко време да съм я мил 15-20 мин и аут,дайте ся да бутаме.Акумулатора 75 Ah че е скапан скапан е ама все 20Ah са му останали та си прави сметката.
jorkataG - специалист
Колега само споделям опита който имам с акумулаторите. Правилно че в началото силата и големината на тока са най-високи като стойности а в края на заряда стойностите падат, НО отчитай факта че колата по време на движение също има кансумация - на първо място фарове/не маловажен консуматор/ на второ място електрониката на колата за да работи/също не маловажен консуматор/ и накрая акумулаторите да се зареждат/също важен консуматор/. Е питам те аз как и колко ще издържи тоя 70 А алтернатор. Веднага ще ти отговоря няма да издържи. Няколко факта на празен ход на ДВГ пусни фаровете и виж как се променят оборотите, пусни после и вентилаторите на парното на макс и ще видиш за кво иде реч. Не те разубеждавам просто ти казвам някои неща за да не влезеш във филма със смяна на разни части по колата.
ge6aaaa3 - специалист
jorkataG написа:
Колега само споделям опита който имам с акумулаторите. Правилно че в началото силата и големината на тока са най-високи като стойности а в края на заряда стойностите падат, НО отчитай факта че колата по време на движение също има кансумация - на първо място фарове/не маловажен консуматор/ на второ място електрониката на колата за да работи/също не маловажен консуматор/ и накрая акумулаторите да се зареждат/също важен консуматор/. Е питам те аз как и колко ще издържи тоя 70 А алтернатор. Веднага ще ти отговоря няма да издържи. Няколко факта на празен ход на ДВГ пусни фаровете и виж как се променят оборотите, пусни после и вентилаторите на парното на макс и ще видиш за кво иде реч. Не те разубеждавам просто ти казвам някои неща за да не влезеш във филма със смяна на разни части по колата.
Номера с фаровете на празен ход е още по-осезаем при скапан акумулатор... Че и подгрева на седалките и задното стъкло, като ги включа зимата, за момент се чуди дали да не изгасне... :-D
Благодаря за съветите!
Ще видя какво ще е дереджето, като сменя акумулатора и пак ще го мисля. :)

Тема "Допълнителен акумулатор в колата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: