Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
miroton - майстор
=D>
lov написа:
По горе Хидразина се опита да ви обясни какво представлявате тези лагерчета от синтерован бронз ама кой да чете. Правят се от пресоване на малки парчета бронз и на практика имат съвсем различни свойства. Защото освен металната сплав може да има добавени графит и една друга камара присадки. Тяхната структура оставя порьозна и така задържат маслото в тях. Кечето трудно ще го видите защото то е във външното легло на лагера А и доста пишман майстори го мислят за боклук и го махат.
Преди да се смажат ако са много изсъхнали се промиват със разредител за да се отворят каналите. От много разглабяне и недоглеждане често се губят едни текстолитови шайбички сложени от двете страни на оста и центриращи аксиално ротора към статора. Кога ги няма на ръка ротора се върти много леко но като се пусне от магнитното поле ротора се измества аксиално и освен че трие излиза от режим и от там по голямо загряване. А ако и лагерчетата са по износени може и да трие в пакета. Лесно се разбира ама някой трябва и да гледа за следи по пакета и ротора и радиален луфт на лагерите.
=D>
VLADO66 - майстор
Къф синтерован бронз за тези ефтини боклуци.Изпуши ми едно евтино флексче и втулката беше направена от някакъв материал като бакелит.Разчита се че мотора като се развърти влиза в електромагнитен баланс и недай боже да го напънеш.В случая има явно различни изисквания за различните видове перки щото едно е да развъртиш перка с три широки лопати,друго е с такива като на видеокарта например.
lov - майстор
Е то има доста нови материали които издържат и по високи натоварвания но конкретно синтерованите втулкови лагери не са за високи обороти. И друг е въпроса че нашите търгаши поръчват най евтиното и китаеца ти прави това за което си платил. Та така и с твоето лагерче. Ако им плащат за дървено и такова ще ти сложат. :lol:
А такова животно като електромагнитен баланс при колекторните двигатели няма. Просто си късметлия че не е повлякла и изгоряла котвата. Дори на маркови машини са изцедени до краен предел и най малкото триене води до авария.
hidrazin - майстор
Сега мисля че съвсем объркахме нещата. Темата е на bikerider_ и пича си попита за неговия проблем. Сменил си е матора на вентилатора с нов такъв, който изгаря само след няколко месеца. Купува НОВ и той си грее. Така както си е с НОВИТЕ втулки, смазка, дрън, дрън ...
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 85#p614096
Та към него - нов, ама кофти матор. Също като оригиналния - най-евтин китайски, лоша стомана (магнитопровод), неправилно сметната или изпълнена статорна намотка, кофти изолация на намотката... Всичко може да е. Не знам какво да те посъветвам. Имам такъв нов матор купуван от магазина и не е ползван. Взех го за една работа дето така и не направих. Ако утре го открия, ще взема да го пусна за да видя колко топли.

Сега веднага след поста на bikerider_ се появява поста на jordanvass и всички започвате да обяснявате как се мажат синтеровани и други втулки и лагери. Е все пак говорим за НОВ матор. А jordanvass нека си пусне нова тема и да не прецаква темата на човека. Разбирам да пишеш в стара тема, която разглежда същия проблем като твоя ама да пишеш час след поста на автора на темата и да си поставяш своите проблеми??? А те не са баш същите.

За втулките на тези и подобни матори. Да, синтеровани са. Или ако искате - изработени са по метода на праховата металургия. Писах ама никой не чете, както отбеляза и lov. Дори втулките в стартера на Москвич, Жигули, Лада са направени с прахова металургия.
http://www.amavto.com/object.php?id=3111
http://www.ua.all.biz/img/ua/catalog/497424.jpeg
То затова са и самомажещи. Като капнеш капка масло на такава втулка, то попива. И втората капка също докато се напои цялата. Като дунапрен е. Затова до нея се слага кече напоено с масло, което служи като резервоар. В тези мотори никога не са се ползвали втулки от фосфорен бронз. Те са за други неща. Само прахова металургия.
За съжаления вместо такива втулки съм намирал какви ли не китайски и турски измишльотини. Конкретно за малките флексове преди години, фалшификати на ловешките - някакво подобие на втулка прахова металургия, само дето много приличаше на пресован железен прах, ловеше се от магнита и изкара около 15 минути работа преди да се разхлопа диска. Смених втулките с лагери и вече доста години си бачка така. Вярно, не я експлоатирам много ама си бачка.
:partyman:
Кики - специалист
Малко подробности за праховата металургия: http://mech-ing.com/x-gear/Sintered-Steels-bg.pdf , въпреки че остава извън темата.
jordanvass - майстор
hidrazin, определено имаш къса памет и обичаш да хвърляш върху другите вината за неща, които самият ти правиш.
Ако беше прочел по-внимателно поста ми, щеше да разбереш, че макар да съвпада по време с пореден въпрос на питащия, той не е свързан с него, а се връща назад в темата. Точно там, където ТИ отклони въпросната тема към втулки и мазане и самодоволно, дълго и напоително обяснява на горкия читател какви видове втулки познаваш, как и колко трябва да се смазват и т.н. И понеже тезата ти беше в разрез с мнението на ESPACE, който смята, че не трябва да се смазва, а спорът остана отворен и неизяснен, аз просто помолих да се изясни категорично дали и колко трябва да се смазва. Тема, която лично ТИ подхвана, а не аз. Но понеже моят случай за същите такива втулки и смазване хвърля лееееко съмнение, че твоята теза за обилно мазане някак си не е баш така, изведнъж станах лошият човек, който измести темата. Много удобно да го припишеш на мен, нали? :wink: Най-куриозното в случая е, че след като ми направи забележка, че отклонявам темата към "втулки и мазане", ти веднага СЛЕД това с охота се втурна да обясняваш надълго и нашироко пак за същите втулки и пак за мазане. Значи "моите" втулки и смазки са грубо извън темата, а "твоите" са точно в центъра й, така ли? Само твоето магаре да е мъжко. :wink: Информацията ти е полезна и нужна, спор да няма, но нали самият ти каза, че е извън темата? Тогава защо я пишеш?
Всъщност не е нужно да имаш над 6800 поста, за да знаеш, че единствените лица, оторизирани да определят кой пише извън темата и къде трябва да пише, са модераторите и админите. Ти кое от двете мислиш, че си, та се пънеш да въвеждаш ред във форума, м? И кой си ти, че да ми казваш къде трябва да пиша?
Извинявам се за отклонението от темата, но след като тук на два пъти ми бе споменато името с обвинение без никаква нужда, смятам, че имам правото точно тук да отговоря.
VLADO66 - майстор
Не се спичай Хидразина-такъв си е :) Пробвай с тефлона,ако проблема не е електрически или вследствие на разбити втулки които разбалансират двигателя би трябвало да помогне
bikerider_ - специалист
Сега да поясня какво стана. Моторът е нов, да, само че се наложи да му обърна ротора, понеже оста му е дълга от едната страна и къса от другата и няма как да се монтира перката на късата страна. А и дирекцията му на въртене беше обратна на тази, която трябва да има вентилаторът, за да върши работа. До тук добре, обаче моторът си грееше още преди да му обърна дирекцията, т.е. да го разглобя - това уточнение в случай, че някой рече, че съм презатегнал статора или, че съм разминал осите на въртене на лагерите, макар че те би трябвало да обират и това, понеже втулките се въртят в лагерното си легло именно да обират подобни дребни разминавания. Но както казах моторчето си грееше и преди това. Жт любопитство нарочно го оставих да поработи без витлото на вентилатора, преди да го монтирам, за да видя има ли някакви проблеми, защото предният каза "мяу" без видима причина, а очавидно проблемът е прегорялата изолация на намотката от прегряване - друга причина да спре да работи видима няма, той спря внезапно и неспасяемо - самата намотка на втория, предния мотор е една такава... сравнена със сегашния нов, изглежда обезцветена медта, понеже лакът е прегрявал многократно явно и е придобил белезникав цвят, не е прозрачен, както когато двигателят е чисто нов.
Не съм губил текстолитовите шайби, на мястото са си, дори смазах с тефлонова велосипедна смазка иначе новите втулки. И пак си грее! Специално обърнах внимание при сглобяването да не размина осите на втулките от двете страни, да не презатегна, няма луфт на оста, роторът се върти свободно и пак - грее ли грее...
Не знам защо грее. На пръв поглед първият, оригинален двигател на вентилатора, издържал около 5г. работа и вторият, изгорял само за няколко месеца, нямат нищо различно. Но явно има някакви разлики. Яд ме е, че не мога да проверя колко е греел оригиналният двигател на вентилатора - той е марка Cata (http://totalthermcom.ipage.com/index.ph ... uct_id=185)
Но странното е друго - тези мотори ги продават с предназначение за вентилаторни печки. Ако се напичат от самосебе си така мотори от по 15-25W, то във вентилаторната печка се учудвам как лакът на намотката на статора не прегаря за броени минути работа. :?
ESPACE - майстор
Голяма работа че грее, така си е изчислен да работи и да се охлажда от перката. Предния, дето е изгорял може да е имал някакъв дефект.
bikerider_ - специалист
Няма как да се охлажда от перката. Той остава изцяло затворен в корпуса на вентилатора, под пластмасите, витлото го захлупва изцяло като капак и там едва ли му е по-хладно, отколкото когато работи немонтиран.

Тема "Пренавиване на вентилаторен ел-двигалел или нов?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: