• 1
  • 2
Много интересна и все по-често дискутирана тема.
Много добре, изглежда лесно и мисля че ще се спрява и сам
Но маи пропускам нещо от технологията
Плоскостите се захващат за майките , а как майките се захващат за бетона и изобщо целия под как се захваща за бетона
Използвал си 19мм винт плоскостатие е 10мм и майките са 10мм
Сори за елементарния въпрос но никога не сам се занимавал с такива работи :?
Тани - модератор
trademark написа:
Тани написа:
Тези "майки" се ползват само за нивелиране и изравняване на посипката и след това се махат. Ако забелязваш са метални и са доста над нивото на посипката!
Извинявам се че се намесвам и без умисъл за обида ,но явно имаш предвид мастара а иначе майките остават отдолу и за тях се захващат плоскостите

Нищо лично!
Явно не си погледнал линка на Кнауф . Там има само мастари! Самата технология не използва парчета та , които hricava използва са майки и завива рапидките в тях . Използват се два пласта гипсфазер . Първо се реди първия(долния пласт като се започва с цял лист и се правят фугите на кръст. като наредим единия пласт започваме втория с четвъртинка от ъгъла и продължаваме реда с половинки . По този начин се изместват фугите и долните фуги минават точно през средата на горния лист и по този начин знаем къде да завиваме винтовете. Преди да сложим всеки горен лист обаче , преди това нанасяме лепило за сух под или Унифлот на гребен и след като го залепим стъпваме върху него и тогава завиваме винтовете. Използват се специални винтове за гипсфазер!!!

hongi нищо не си изпуснал! Цялата тази конструкция е плаваща и лежи само върху посипката Не се захваща никъде! Дори (забравих да спомена по-горе) между стената и пода се поставя минерална вата 1 см! Дано да съм бил полезен! Ако нещо не е ясно - питай!
Здравейте! Темата е стара но за мен сега е актуална.
Етажа на който искам да изравня нивата е от 0 до +10 см. .състои се от две спални средно с по 3-5 см разлика и хол/бокс където е от 0-8 см. Решил съм варианта с перлит и 2 х Гипсофазер. Притеснението ми е за бокса където ще бъдат разположени електроуредите + самата кухня дали няма перлита да се слегне допълнително защото именно там ще е около +8 см. Благодаря на отзовалите се предварително. Поздрави Тодор
hricava - специалист
За 8 години по този моя метод не можа да се слегне перлита с поставените в края на стаята тежки мебели, така, че от тежестта на едни електроуреди не мисля, че ще имаш проблем.
Благодаря за отговора!
Имам основание да изкам да си направя на места "майки" от бетон. Според вас който имате допир до тази технология дали рязката разлика в плътностите между перлита и по твърдата замаска ще рефлектира върху гипсофазера (примерно да го спука. да образува ръб, или да почне да скърца)
prascho - майстор
Бих ти препоръчал вместо перлит да ползваш ситна фракция от 0 до 5 мм керамзит. Този, който се намира по складовете в София е молдовски и цена от порядък 16-17лв/торба от 80л.
gechev - специалист
Щом ще правиш "майки" от бетон значи не избягваш мокър процес. Щом ще има мокър процес най доброто е полистиролбетон. Полага се по традиционния метод. Имаш термо и шумоизолация на пода с огромно олекотяване и здравина. Втвърдява и съхне бързо, пък и по евтино от сухите системи.
Сега научавам за този материал (бях чел за бетон с перлит който съхнел с месеци и затова се отказах). Ако го намеря в Пловдив ще си купя няколко чувалчета за проба понеже според данни от сайта излиза че е хубаво и евтино А обикновенно хубаво и евтино се намират в един и същи магазин но на различни щандове :) ("1 торба = 70 литра суха смес – 32.5кг" - 12,66лв.)
gechev - специалист
Toчно сега в Пловдив го полагат и можеш да го видиш. За телефон на инвеститора на лични.
peterpan111 - напреднал
Мисля да реализирам тази система след 20тина дни при приятел.
Поради това няколко въпроса да задам:
Самата плоча е много тънка - 10-15 см и има голяма денивелация - може би 7-8 см. Там имаше армирана циментова замазка, но беше ужасно неравна - бабуни, хлътнатини. Хем тежеше много на плочата, хем нивото не можеше да се вдига повече, тъй като нямаше да може да се отваря вратата на терасата. Затова взехме та я изкъртихме, та ми гръмна и Макитата в процеса на къртене :)
Знам, че повечето от вас не смятат този икономичен вариант за удачен, но парите са голям проблем, а нищо толкова евтино и леко не намирам като вариант.
Първия въпрос е - има ли проблем точно това изпълнение да се реализира с естествен паркет - поради по-малкия размер на паркетините очевидно няма крайното покритие да може да разпределя тежестта така, както ламината например.
Паркета лепен към фазера, перо в нут, или да не е лепен? Той си е там и е сигурно на 30 години, още си стои на пачки. След като е купена пъщата, го намериха в подпокривното. Ако ще е лепен нут в перо ми се струва проблем, защото паркетините влизат много трудно една в друга - бой трябва доста, особено между тези от различни пачки.
Ще го направя с перлит, както е направил hricava. Обаче в единия край денивелацията е сериозна - ще трябва посипката да е може би 6 см. дали ще е по-добре, ако там подложа стереопор с по-висока плътност или фибран??
Въобще, моля ви да коментирате замисъла като цяло, преди да е реализиран.
Трябва да е евтино (парите са наистина много голям проблем), да реши проблема с голямата денивелация, да избягва мокри процеси, за да мога да наредя паркета бързо (даже ако няма да се лепи по-добре, за да не плаща лепило), в най-високия край да не повдига много, защото там е вратата на терасата, да е леко, заради калпавата плоча...

Последния ми въпрос е за читав сервиз за Макитата - 2450, която използвах за къртач и рече "па" :-D :-D
  • 1
  • 2

Тема "Сух под система KNAUF икономичен вариант" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: