• 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 284
Ел. инструментите. Консумативи.
EDI - майстор
Че ние сме на земята :lol: ама да му направим кефа на Чефо.Божа работа колко ще изкара пакета.Моя единия на МАКИТА-та DF330 след около 100 заряда сдаде изневиделица багажа.Опях го и чакам и другия да сдаде багажа, та да си купя нещо друго.
stan73 - майстор
Не го отписвай съвсем. Вероятно от двата пакета може да се направи един читав. Скоро така поправих две машини (едната е моя лична (акумулаторен компресор)). Та компресорът сега е само с една батерия, но понеже клетките и са подбрани - работи по-добре, отколкото като беше нов. Предполагам, че поради това, че обстойните тестове и измервания оскъпяват доста продукцията, производителите в повечето случаи си ги спестяват и вероятно в двата акумулаторни пакета е имало поне по една или 2 клетки с влошени параметри (а когато ги ремонтирах - вече в единият пакет бяха 3, а в другият 4). Сега направо цепи мрака...
EDI - майстор
Ами здравия пакет за сега работи.Не знам защо умря, дали елемент или електрониката замина.Ако умре може да се пробвам да направя от двата един.Не ми се купува нова батерия, 120 лева струва.Има някакви 60-80 лева, ама не са оригинални, та хич не смятам да рискувам.
anabolicbeast - специалист
EDI написа:
Ами здравия пакет за сега работи.Не знам защо умря, дали елемент или електрониката замина.Ако умре може да се пробвам да направя от двата един.Не ми се купува нова батерия, 120 лева струва.Има някакви 60-80 лева, ама не са оригинални, та хич не смятам да рискувам.
Колега, би ли споделил какви други проблеми си имал освен с батериите и патронника(луфт), ако не греша? :)
EDI - майстор
Не е луфт, а нещо в предавките.Вместо да отцепва на настроеното усилие на съединителя или да не отцепва при пробиване, понякога вътре нещо отцепва и започва за трака ситно като шевна машина и да не може да върти, дори и настроен на пробване.Като му натисна с другата ръка копчето за смяна на скоростите, сякаш отцепването изчезва.За доктор е, ама не знам кога.
Chefo77 - майстор
Аз такива приказки за кой пакет кога ще каталяса съм слушал от време оно. И така както никел-металхидридните батерии работели максимум 3 години и ако дълго време не се зареждали, не ставали за нищо, така на бившия ми шеф 3 от четирите батерии на двата Бош-а си работят от 2005-а. Едната батерия дори не е оригиналната, а я намерих в един гараж, стояла там от не знам колко време ... И за батериите на предишния верт - Макитата, две двуамперчасови - слушах как на четвъртата година ще са аут, ама на - навиват си и си държат ток съвсем нормално (определено всяка от тях държи доста повече от на колегата 1.3 ли-йонната, която е почти нова), пък четирите години ги минаха.
Така че колко е животът на една батерия е общо взето в сферата на предположенията. Да, статистиката казва това и това. Статистиката не отчита как се употребява обаче, нали? Ако въртя половин час и след това веднага я буча на зарядното, дали ще изкара колкото и ако си я слагам студена?
И 74 амперчасовия ми Гигават трябваше да е каталясал на третата година, пък той си пали вече шеста година всекидневно един голям дизел ... явно е дефектен :) С това, разбира се, не подценявам знанията и опита на когото и да е (включително и на Стънката), просто не мисля, че още отсега трябва да тръгна да се притеснявам дали и кога точно ще заминат батериите. Големи са, което винаги е предимство - освен по-малко на брой цикли, дори и при каталясало състояние пак ще държат повече от 1.5.
И още нещо - както каза единия пич в Баш Майстора днес - "За мен (и за мен) е голямо предимство това, че верта стои прав, а не се въргаля по пода, когато не е в ръцете ти". Та не само заради големия капацитет съм избрал този вариант :wink:
stan73 - майстор
Това, че може да стои прав определено си е предимство.

По-горе не напразно обаче съм написал, че става въпрос за литиевойонни акумулаторни пакети ! (ти намеси и почти всички други видове (различията са огромни (включително и в предполагаемия в години живот на съответният пакет)))
При литиевойонни е от 3 до 6 години, но при нилкелкадмиеви и никелметалхидридни е от 4 до 12 години, при оловни от 2,5 до 9 години. Всеки тип акумулатор си има предимства и недостатъци. Например - никелкадмиевите имат ярко изразен "мемори ефект" (при никелметалхидридните също го има, но е по-слабо изразен), а също така енергоемкостта спрямо обемът и теглото не е особено голяма, и поради това, че акумулаторните пакети обикновено са съставени от много елементи, наблюденията сочат, че обикновено от една до 4 броя клетки са с влошени параметри (и прогресивно се влошават точно поради това, че са в пакет и обикновено условията за клетката с влошени параметри са най-тежки, също така един от най-важните и параметри при сериозни консуматори (каквито се явяват акумулаторните машини) - вътрешното и съпротивление се е увеличило), което обикновено влошава много работата на машината. Оловните пък са тежки, но нямат мемори ефект... (Накратко - няма пълно щастие ! )
П.П. Един жокер за литиевойониите акумулаторни пакети: те при акумулаторни машини се използват сравнително отскоро (та при тях няма натрупана кой знае каква статистика), но същият тип клетки се ползват много отдавна в лаптопите. Болшинството изкарват максимум 2 до 3 години (и определено работят в по-облекчен режим, отколкото в една сериозна акумулаторна машина, та трябва да се сетиш...) Да не забравя - и още една прилика: обикновено в лаптопите се ползват 6 или 9 клетъчни батерии.
П.П.2 По-горе написаните години проектоживот за типове акумулаторни батерии се отнасят за качествени клетки, за калпави е около наполовина.
Martorudy - напреднал
А какво те накара да избереш Боша пред Метабото? Интересно ми е защото съм пред дилема кое от двете да взема. А са на една и съща цена.
Chefo77 - майстор
Martorudy написа:
А какво те накара да избереш Боша пред Метабото? Интересно ми е защото съм пред дилема кое от двете да взема. А са на една и съща цена.
Някой някъде беше казал, че Метабо е собственост на Бош. Не зная дали е така, но от това, което съм забелязал, визията на подобни инструменти на тези две фирми, е много много близка, като Метабото ВИНАГИ е по-евтино. И почти винаги идва в куфар. Това ме кара да си мисля, че Метабото е с една идея по-калпави материали. И основното - Метабо се внася и сервизира от Киров, които са ПЪЛНИ ЛАЙНАРИ.
Общо взето - най-вече субективни фактори ме бутнаха към Боша.
jekasus - майстор
Chefo77 написа:
като Метабото ВИНАГИ е по-евтино. И почти винаги идва в куфар.
Син Бош има друга идея за куфари :-D
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 284

Тема "Винтоверти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: