iivanov написа:Има някои моменти от разсъжденията ви, с които не съм съгласен.Коveslav,колкото и да не ти харесва цената на съединителя, пак ще е по-евтин от пластмасовото колело, ако разчиташ на него, за защита от претоварване.Нямаш ли съединител, дърва недей режи-риска от "защипване" е голям.А зъбния гребен си е пълен т@шак, когато е поставен на малка машинка.Стигне ли се дотам, да трябва с него да си помагаш...по-добре си наточи веригата.Не си привърженик на ел. машината,явно не си и работил с добра такава и виждаш нещата в черни краски.Зъбния им гребен работи по-добре от доста други,дори и от бензинови машини с които съм рязал.Машинките за които споменах,че са със съединител са единствените от хилядите модели такива и липсата на съединител въобще не пречи.При съединителя проблема не е само самия той-верижното зъбно колело вече е вид колело-камбана,консуматив е и е доста по-скъпо дори от на бензиновите,защото е уникално,единствен модел.Шините въобще на електрическите машини оригинално са доста слабовати като качества.В ръцете на неопитен човек повредите от примерно хлабава верига,от рязък удар в материала и т.н. не са рядкост.При рязане на дори леко замърсена дървесина,каналите им много бързо се разхлопват.И ако се случи с твоята машина какво правиш? Не можеш да влезеш в кое да е представителство,нито можеш да си поръчаш нещо по-здраво като качество.Колкото до кабела-пречи само ако си работил дълги години с бензинова и забравяш,че вече си с кабел.Но и въпреки това,аз бързо му свикнах,заради десетките други предимства.Този чичка с разклонителя се е поулял,важното което исках да покажа е,че машината си е съвсем функционална.А колкото до начина на рязане,ако смятате,че всяко дърво трябва да се качи на магаре,за да режем по правилата,като ще правите тази хамалогия бих препоръчал циркуляр с люлка-там за още по-малко неща се мисли.Аз режа само на куп и колкото по- разбъркани са дървата,толкова повече варианти за провиране на шината има,без да закача съседните дървета.Даже както и свикнах на моята,мога да се похваля,че изтървах обслужването на бензиновата ми и ще трябва да и правя профилактика,че карбуратора явно сам го забравил с бензин и е позапекъл.А след доста дълга и натоварена работа ,проблем с моите колела и други консумативи на електрическата не съм имал.Още нищо не е пипано.Успех на всички!Колкото до натоварването-въртящия момент,тягата на добра електрическа машина ще ви учуди много повече,отколкото очаквате.Превъзхожда повечето хоби бензинови-имам голяма база за сравнение.Колекторния електродвигател няма нищо общо с поведението на асинхронния.Единствения смисъл в него е при хоризонтален срез-да ти избутва машината.Само че хоризонталния срез е почти само при поваляне, а такова, с мотаещи се кабели в краката,не препоръчвам.
ПС А това с по-високата цена на консуматива е несериозно.Колко натоварване ще има тази бъзикня, че да и се износи шината? И след колко време?
Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav
- майстор
3847 мнения в "Тема за резачките и моторните триони"
koveslav
- майстор
- Мнения: 2216
А съединителя при бензиновата има две основни роли-да не гасне двигателя при по-голямо натонарване или заклещване на веригата и да не се върти веригата при работа на свободен ход.И двата проблема при електрическите са решени по електрически път,включително инерционната спирачка-освен че спира мигновено веригата,тя изключва и захранването на двигателя.При всяко пускане на "газта" ,също се задейства спирачка и спира веригата мигновено,дори по-бързо от съединителя на бензиновата.Но всичко това работи коректно при коректните машини.При евтините нямам никаква идея как е,а и не желая да пробвам.
iivanov
- майстор
- Мнения: 3024
Ами дай да посмятаме малко.На две вериги се сменя шина, на две шини ринг, а на два ринга-цялата камбана.Това значи, че камбаната ще я смениш на осем вериги.А сега си представи, колко дърва се режат с тези вериги.
Не съм против ел машинките-по-горе писах, за какво бих ги предпочел.Но да им се вменяват функции , които не са им присъщи...ами несериозно е..Щото прасчовите 10 кубика са си зор,инцидентен, но зор.А при рязането на метровки винаги има изненади.Така че, ако е ел-да е със съединител.
ПС Днес, след работа, докато си почивам, праснах едни 8 кубика.Та докато съм се сетил , да споделя едно предимство на бензиновите машини.При рязане на куп, често се налага да направиш срез на место, където ще удариш с върха на шината съседното дърво.Когата режеш с бутаща шина т.е от горната страна, това може да доведе до обратен удар.Затова, при излизане от среза с бензиновата можеш да намалиш оборотите и по този начин да намалиш евентуалния обратен удар.С ел е невъзможен този номер.

Не съм против ел машинките-по-горе писах, за какво бих ги предпочел.Но да им се вменяват функции , които не са им присъщи...ами несериозно е..Щото прасчовите 10 кубика са си зор,инцидентен, но зор.А при рязането на метровки винаги има изненади.Така че, ако е ел-да е със съединител.
ПС Днес, след работа, докато си почивам, праснах едни 8 кубика.Та докато съм се сетил , да споделя едно предимство на бензиновите машини.При рязане на куп, често се налага да направиш срез на место, където ще удариш с върха на шината съседното дърво.Когата режеш с бутаща шина т.е от горната страна, това може да доведе до обратен удар.Затова, при излизане от среза с бензиновата можеш да намалиш оборотите и по този начин да намалиш евентуалния обратен удар.С ел е невъзможен този номер.
prascho
- майстор
- Мнения: 3117
Не ми стана ясно макита 3520 има ли съединител или не?
Да подчертая, че съм в къща и 10-те м3 се изсипват в двора и подреждат на купчинки. Дали ще се нарежат за 2 дни или седмица няма голямо значение. Няма да поставяме семейни рекорди с нарязване за 2-3 часа.
Пример - миналата година баща ми разцепваше по 3-4 метровки на ден със секачите
.
Да подчертая, че съм в къща и 10-те м3 се изсипват в двора и подреждат на купчинки. Дали ще се нарежат за 2 дни или седмица няма голямо значение. Няма да поставяме семейни рекорди с нарязване за 2-3 часа.
Пример - миналата година баща ми разцепваше по 3-4 метровки на ден със секачите

koveslav
- майстор
- Мнения: 2216
iivanov написа:Ами дай да посмятаме малко.На две вериги се сменя шина, на две шини ринг, а на два ринга-цялата камбана.Това значи, че камбаната ще я смениш на осем вериги.А сега си представи, колко дърва се режат с тези вериги.Ако си с ринг,ама там не си.Ако си със здравината на познатите ти колела,вериги и шини,но там са като на играчките на децата ми и много други ако....понякога и в другия смисъл на ако.За хоби бензиновата има едно единствено предимство,да удариш "кьоравото на полето" и гората,но и то се решава с едно генераторче в багажника и ремаркето на колата се пълни за норматив.По-тихо и по-безопасно.Виждал съм специалисти на темата как го правят.Всичко друго са излишни разправии и разходи с ДВГ.Това е моето мнение,всеки има гледна точка повлияна от нещо,но за да е меродавно мнението трябва да се поработи и с двата вида машини.Тогава се преценява най-добре.Успех на всички.![]()
Не съм против ел машинките-по-горе писах, за какво бих ги предпочел.Но да им се вменяват функции , които не са им присъщи...ами несериозно е..Щото прасчовите 10 кубика са си зор,инцидентен, но зор.А при рязането на метровки винаги има изненади.Така че, ако е ел-да е със съединител.
ПС Днес, след работа, докато си почивам, праснах едни 8 кубика.Та докато съм се сетил , да споделя едно предимство на бензиновите машини.При рязане на куп, често се налага да направиш срез на место, където ще удариш с върха на шината съседното дърво.Когата режеш с бутаща шина т.е от горната страна, това може да доведе до обратен удар.Затова, при излизане от среза с бензиновата можеш да намалиш оборотите и по този начин да намалиш евентуалния обратен удар.С ел е невъзможен този номер.
Георги Иванов(алцек)
- специалист
- Мнения: 692
Здравейте,ползвам такава от две години и съм много доволен заточвам веригите и на съседите и до сега няма оплаквания.Направих и едно подобрение.

https://www.youtube.com/edit?video_id=WmNspcLmw9I

https://www.youtube.com/edit?video_id=WmNspcLmw9I
Последна промяна от Георги Иванов(алцек) на пон юли 28, 2014 11:34 pm, променено общо 1 път.
lov
- майстор
- Мнения: 6263
При мен с пилата се получават нещата но на някаква разпродажба купих една такава дори не за вериги а за да я ползвам за друга цел. Тъй и не направих нищо си отлежа порядъчно време докато един ден се сетих да пробвам. Е ми да се ''таковам'' в тиквата че по рано не съм я пуснал в действие. Идеално наточена верига за няма 10 минути.
Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!